[80 B4 2.0 ABT] skrzynia biegów
[80 B4 2.0 ABT] skrzynia biegów
Mam pytanie ? Czy mogę wymienić kosz ( z poprzednij skrzyni ) po przełożeniu oczywiście koła talerzowego,bez regulowania luzu wałek atakujący-koło talerzowe.Mam luz pomiędzy koszem a wałkiem z kołnierzem ( flansią) .Przy predkości ok.90-110 km i jeździe "na luzie" mam drżenie kierownicy.Wymieniłem już łożyska na koszu,ale drżenie przychodzi od luzu kosz-wałek z kołnierzem.Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony 18 cze 2007, 17:56 przez mamut26, łącznie zmieniany 1 raz.
Teoretycznie powinieneś wyregulowac na nowo luz podkładkami dystansowymi. Praktycznie to wieniec i wałek atakujący są już tak zużyte, że nie da się prawidłowo wyregulować luzu aby ślady pracy miały odpowiedni kształt. Możesz co najwyżej wyregulować tak, aby luz był jak najmniejszy, ale zmniejszając luz możesz spowodować, że powierzchnia styku zębów będzie bardzo mała i niebawem sytuacja wróci do poprzedniego stanu. Włoż drugi kosz a komplet wieniec - wałek pozostaw stary - mimo to jednak jest lepsze wyjście niż jazda z takim biciem.
Teoretycznie powinno wymieniać się parami kolo talerzowe z wałkiem, ale... Nie każdy tego przestrzega bo jest taniej.czarekj pisze:Teoretycznie powinieneś wyregulowac na nowo luz podkładkami dystansowymi. Praktycznie to wieniec i wałek atakujący są już tak zużyte, że nie da się prawidłowo wyregulować luzu aby ślady pracy miały odpowiedni kształt. Możesz co najwyżej wyregulować tak, aby luz był jak najmniejszy, ale zmniejszając luz możesz spowodować, że powierzchnia styku zębów będzie bardzo mała i niebawem sytuacja wróci do poprzedniego stanu. Włoż drugi kosz a komplet wieniec - wałek pozostaw stary - mimo to jednak jest lepsze wyjście niż jazda z takim biciem.
Jeżeli skasujesz luz to zęby nie będą współpracowały ze sobą dobrze. Po takim czasie pracy jakie przejechał układ różnicowy napewno pojawiły się na nich podcięcia z powodu wypracowania metalu. Teraz jak skasujesz luz to para zębów będzie pracowała wchodząc w przypór i wychodząc z niego głową zęba i stopą zęba a środek pozostanie nie wykorzystany co jest dużym błędem. Jak wiadomo zęby powinny pracować po ewolwencie.