[B4 1.9TDI 1Z]Skrzynia biegów
[B4 1.9TDI 1Z]Skrzynia biegów
Witam wszystkich chciałbym zasięgnąć waszej rady mianowicie mam Audi 1,9TDI ze zminioną elektroniką ma podobno ponad 100KM ale dokładnie tego nie wiem tyle wiem od kolesia co kupiłem auto.Problem mój polega na tym że pół roku temu padły mi synchronizatory w skrzyni i mechanik stwierdził że na 3 i 5 biegu padły powiedział że zawsze na tych biegach sie walą synchronizatory bo są najwyżej i w chwili kiedy nie ma stanu oleju chodzą na sucho i się rozpadają. Dziś po pół roku padł mi synchronizator na 4 biegu już mnie to wkurzyło bo coś podejrzane jest to,powiedział mi teraz ten mechanik że nie ma synchronizatora żeby samemu sobie załatwić a za robote 300zł i synchronizator sam sobie musze załatwić. Za wcześniejszą naprawe zapłaciłem 600zł.Pytanie do was czy kupić używaną skrzynie czy naprawiać tą może znacie jakiegoś dobrego mechnika od skrzyni albo znacie osobe co ma synchronizatory pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 24 cze 2007, 23:38 przez TomekDj, łącznie zmieniany 1 raz.
Synchronizatory 3 i 4 biegu są na górnym wałku, tu mechanik ma rację. Natomiast synchronizator 5-tego biegu jest na wałku atakującym i jego zużycie wynika moim zdaniem z dużej ilości przejechanych kilometrów. Co do smarowania to nie zgodziłbym się tak do końca. Przy obracających się kołach i pracującej skrzyni "mgła" olejowa jest wszędzie mimo nawet nieznacznie niższego poziomu oleju. Synchronizator 3-go biegu padł Ci dlatego iz ten bieg jest często używany do hamowania silnikiem - po prostu za Odrą oszczędzają w ten sposób na klockach i tarczach. Co do zakupu używanej skrzyni BAA bedziesz musiał wydać ok. 900 PLN. Synchronizatory kupisz w serwisie. Do kompletu weź też pierścienie sprężyste.
Z tym wchodzeniem biegów to nie jestem pewien ale jeśli się synchronizatory posypią może być tak że te rozwalone elementy powodują ze nie chcą Ci wchodzić biegi ale pewny tego nie jestem w każdym bądź razie wcześniej wymieniałem synchronizatory na 3 i 5 biegu naprawa z częściami kosztowała 600zł pozdrawiam
Witam poraz kolejny,posłuchałem was klubowicze i pojechałem tym razem do innego mechanika żeby naprawić ten synchronizator 4 biegu tylko tym razem zostałem i widziałem jak przebiega cała naprawa po wyciągnięciu skrzyni i rozebraniu jej ewidentnie widać był rozwalony synchronizator więc mechnik go wymienił po przyjeździe do domu na drugi dzień zaczeła mi strzelać 3 bieg i wygląda na to że znowu synchronizator się rozwalił a był wymieniany pół roku temu. Powiedzcie mi prosze od czego się tak dzieje w ciągu jednego roku poszły 3 synchronizatory i poraz 3 mam wynieniać synchronizator może to jest wina czegoś w skrzyni że się tak psują już nie mam do niej siły naprawa tego 4 biegu kosztowała 400 zł i wczoraj mi sie popsuł 3 odnowa co z tym zrobić myśle już kupić skrzynie poradzcie mi coś :cry:
Napiszcie mi proszę jakie oznaczenia skrzyni powinny być do silnika 1,9 TDI bo ja znalazłem kolesia który ma skrzynie ale nie we ie od jakiego silnika i na jednej pisze GTC20014 a na drugiej są zeszlifowane numery kolega wyżej zaproponował mi skrzynie ale ja jestem ze Świętokrzyskiego i mam bardzo daleko do niego.Napiszcie jakie powinno być oznaczenie skrzyni do mojego silnika.
[B4 1.9 TD AAZ] szkrzynia
Witajcie Chlopaki!
czytam Wasze posty i mam pytania:
Gdyby w skrzyni padl mechanizm roznicowy jest on do naprawienia???
Z Waszych wypowiedzi wynika ze nie warto sie wpedzac w inna uzywke,
lecz jesli koszt naprawy bedzie wysoki to nie bede mial wyjscia.
Do 1.9 TD ile kosztuje skrzynia?
Mam nadzieje ze to tylko przeguby u mnie siadly, czy sa jakies widoczne, lub odglosy psujacego sie mechanizmu?
pozdrawiam i dzieki z gory za odp.
Maciek
czytam Wasze posty i mam pytania:
Gdyby w skrzyni padl mechanizm roznicowy jest on do naprawienia???
Z Waszych wypowiedzi wynika ze nie warto sie wpedzac w inna uzywke,
lecz jesli koszt naprawy bedzie wysoki to nie bede mial wyjscia.
Do 1.9 TD ile kosztuje skrzynia?
Mam nadzieje ze to tylko przeguby u mnie siadly, czy sa jakies widoczne, lub odglosy psujacego sie mechanizmu?
pozdrawiam i dzieki z gory za odp.
Maciek
Mechanizm różnicowy najlepiej zbadać jężdżąc na łuku drogi zarówno podczas zwalniania jak i przyspieszania. Jeżeli na prostym odcinku drogi wszystko jest ok a na łuku pojawiaja się zgrzyty to prawdopodobnie uszkodzeniu uległy satelity mechanizmu różnicowego. Za dobrą używaną skrzynię do silnika diesla trzeba zapłacić na allego ok 800 PLN. Sam mechanizm równiez da się naprawić.