[B4 2.0E] sprzęgło i pompa od sprzęgła
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Panowie, dzisiaj wyciągnąłem oryginalną pompę sprzęgła BOGE, powiem tak - nie warto tego regenerować. Mój oryginał z 1989 jest totalnie wyruchany w miejscu pracy tłoczków. Zestaw naprawczy kosztuje co prawda grosze, ale w porównaniu do roboty jaką trzeba włożyć to nie opłaca się eksperymentować. Szkoda waszego czasu. Pompę hamulcową to jeszcze (łatwiej dostępna). Aha jakby ktoś z was miał problem z przewodem elastycznym od zbiorniczka płynu to lepiej odłączyć go od jego strony właśnie. Ten przy króćcu pompy bardzo ciężko złazi, no i ryzykujemy wlaniem się części płynu po stronie kabiny. A tak to tylko spuszczamy trochę płynu ze zbiorniczka do jakiegoś naczynka no i resztki ze szlaucha gumowego i zaślepiamy czymś wylot ciśnieniowy pompy (tj. tam kaj się wkręca przewód miedziany idący do wysprzęglika).
Witam .
Mam pewien problem z moją audi.Od pewnego czasu mam problemy w wybiciu biegu podczas jazdy,zaznaczam,że nie zawsze się to dzieje.Szczególnie jak jest zimno,biegi raczej lekko wchodzą.Rok temu wymieniałem łożysko wyciskowe i tarcze sprzęgła firmy kager (docisk sprzęgła był idealny,więc go nie wymieniałem.Wydaje mi się ,że przed wymianą tego objawu nie było.Bardzo proszę was o jakąś pomoc.Z góry dzięki.
[ Dodano: 2015-06-30, 12:19 ]
Problem został rozwiązany z trudnosciami z wybiciem biegu.Mianowicie całkowitym błędem jest smarowanie wałka sprzęgłowego smarem , bo prze to się klei tarcza sprzęgłowa.Doszedłem do tego przypadkiem, kiedy pękł mi króciec wodny w który jest wpinany obieg płynu chłodzącego do reduktora gazowego w okolicy serwa. Następstwem tego było całkowite zalanie sprzęgła płynem chłodzącym.W konsekwencji tego w ogóle nie mogłem wbić biegu.Po wymyciu całej obudowy sprzęgła jak i sprzęgła usterka zupełnie ustała, jest ok do dnia dzisiejszego.Tak ,że uczulam was wszystkich nie smarujcie nigdy wałków sprzęgłowych żadnymi smarami. Pozdrawiam was wszystkich.
Mam pewien problem z moją audi.Od pewnego czasu mam problemy w wybiciu biegu podczas jazdy,zaznaczam,że nie zawsze się to dzieje.Szczególnie jak jest zimno,biegi raczej lekko wchodzą.Rok temu wymieniałem łożysko wyciskowe i tarcze sprzęgła firmy kager (docisk sprzęgła był idealny,więc go nie wymieniałem.Wydaje mi się ,że przed wymianą tego objawu nie było.Bardzo proszę was o jakąś pomoc.Z góry dzięki.
[ Dodano: 2015-06-30, 12:19 ]
Problem został rozwiązany z trudnosciami z wybiciem biegu.Mianowicie całkowitym błędem jest smarowanie wałka sprzęgłowego smarem , bo prze to się klei tarcza sprzęgłowa.Doszedłem do tego przypadkiem, kiedy pękł mi króciec wodny w który jest wpinany obieg płynu chłodzącego do reduktora gazowego w okolicy serwa. Następstwem tego było całkowite zalanie sprzęgła płynem chłodzącym.W konsekwencji tego w ogóle nie mogłem wbić biegu.Po wymyciu całej obudowy sprzęgła jak i sprzęgła usterka zupełnie ustała, jest ok do dnia dzisiejszego.Tak ,że uczulam was wszystkich nie smarujcie nigdy wałków sprzęgłowych żadnymi smarami. Pozdrawiam was wszystkich.