Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[wszystkie] szarpniecie przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 09 cze 2008, 22:10

rczopik2 pisze:W najgorszym wypadku pozostaje wymiana kosztownego koła zamachowego dwumasowego.
dwumasówki nie ma w tym silniku... wydaje mi się że to bedzie wina skrzyni bo juz nic innego nie pozostaje ;-)

Panaspirant
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 16 maja 2008, 09:02
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Panaspirant » 25 lip 2008, 17:33

A więc mi też daje się we znaki to szarpanie. Myślalem że to sprzęgło ale niedawno mi padło i założyłem nowy komplet Sachsa ponadto wymienilem wszystkie zuzyte tulejki i poduszki. Pomogło ale tylko w pewnym stopniu. Szarpanie jest ale mniejsze. Byłem z tym u mechanika bo wydałem na to wszystko okolo 1400 zł. Mechanik ktory mi to robił sam jezdzi B4 takim jak moje i jego pomagier też. Wszystkie części które mi wsadzil dobrał starannie i bardzo dobre jakościowo. Tego szarpania nie da się usunąć tanim kosztem. Szarpie lewarkiem ponieważ podczas zmiany biegów cały zespół(silnik ze skrzynią) przesuwa się do tyłu i do przodu. Najlepiej można to zauważyć przy zapalonym silniku wrzucić jedynke i przy wciśniętym hamulcu popuszczać i wciskać sprzęgło tylko tak żeby nie zadusić silnika. Wtedy widać jak silnik ze skrzynią chodzi do tyłu i do przodu. Prawdopodobnie jest to luz gdzieś w skrzyni ale naprawa jej jest bardzo droga i nieoplacalna raczej bo ceny części są kosmiczne.

tonk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 03 cze 2008, 12:57

Post autor: tonk » 03 sie 2008, 01:06

Też mam taki problem, postaram się go dokładnie opisać.
Jak auto chodzi na biegu jałowym i nierówno pracuje na wolnych obrotach (czasami wpadnie silnik w wibracje, drgania gdy jest na gazie) to słychać puknięcia. Po wciśnięciu sprzęgła zauważyłem że tych puknięć nie ma choć silnik pracuje tak samo.
O nierówną pracę silnika mi nie chodzi tylko o ten dźwięk.
Tak samo dzieje się przy ruszaniu i zmianach biegów, jak puszczam sprzęgło to coś puknie, jak puszcze sprzęgło powoli to nic nie słychać.
W czasie jazdy jak puszczam gaz i dodaje też słychać te dźwięki.
Jest to dźwięk jakby metal klepał o metal (pojedyncze uderzenia), gdzieś znajduje się luz coś tam lata i stuka.
Jak ktoś uporał się z tym tematem to proszę o pomoc.
Auto kupiłem niedawno i dopiero teraz zauważyłem tę usterkę.
Czy w b3 2.0 16V 6A znajduje się koło dwumasowe?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 03 sie 2008, 10:32

u wszystkich jest taki sam problem jak u ciebie.ważne jest to że nic się nie pogarsza przynajmniej u mnie juz od prwie 3 lat tak mam i jeżdże nadal a do tego stukania sie już przyzwyczaiłem...

mar0z
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 31 mar 2007, 19:39

Post autor: mar0z » 29 sie 2008, 23:40

hudy pisze:u wszystkich jest taki sam problem jak u ciebie.ważne jest to że nic się nie pogarsza przynajmniej u mnie juz od prwie 3 lat tak mam i jeżdże nadal a do tego stukania sie już przyzwyczaiłem...
Ja do tego szarpania nie mogę się przyzwyczaić. Być może jest ono u mnie bardziej odczuwalne niż u innych. Być może wymiana sprzęgła po części rozwiązała by ten problem ale nie jestem pewien. Dlatego mam prośbę do tych którym szarpie i do tych którym nie szarpie aby sprawdzili jak duży maja luz na skrzyni, np. na I i III biegu, i napisali tutaj. Mianowicie chodzi mi o zmierzenie ile centymetrów auto się "przesuwa" od oporu do oporu na zgaszonym silniku i wrzuconym biegu (napewno wiecie o co mi chodzi ;-) ). U mnie na I biegu jest to ok. 3,5 cm a na III 6 cm. Pomiaru dokonałem w garażu w taki sposób, że wrzuciłem jedynkę, pchnąłem auto do tyłu do oporu, klin pod koło żeby się z powrotem nie cofnęło, zmierzyłem odległość samochodu od ściany, następnie pchnąłem max do przodu, klin pod koło i znowu pomiar odległości auta od ściany. W ten sposób dowiadujemy się ile cm auto się przesuwa. To samo zrobiłem na III biegu. Podobny pomiar wykonywał już wcześniej na moją prośbę kolega Labiel <piwo> i wyniki wyszły nam prawie identyczne, ale chciałbym się także dowiedzieć jak to wygląda u innych osób (im więcej tym lepiej ;-) ). Wasze odpowiedzi pomogą mi podjąć decyzję czy wymiana sprzęgła w moim przypadku ma jakikolwiek sens.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 30 sie 2008, 11:13

ale kolego po co ci ten pomiar?? zrobiłem taki pomiar i wyszło mi na 1 biegu 3 cm a na 3 biegu 5. ale co ci z tego pomiaru?? sasiad w nowym oplu też ma taki luz a przejechane ma niecałe 15 000km i chyba nie spotkałem się z samochodem w którym taki luz by nie wystepował... a co do wymiany sprzegła to wymieniałem 2 lata temu i z tego co pamietam to ten luz był przed wymianą i po wymianiei jest nadal tak samo jak szarpanie :mrgreen:

mar0z
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 31 mar 2007, 19:39

Post autor: mar0z » 30 sie 2008, 12:53

Na początek, dzięki za sprawdzenie ;-)
Dalej, to chyba logiczne, że taki luz będzie występował od nowego ale nie zawsze będzie taki sam. Z biegiem przejechanych dziesiątek tysięcy km będzie się powiększał i będzie różnił się od stanu początkowego, aż w końcu będzie na tyle duży, że w jakimś stopniu będzie powodował szarpanie. Te pomiary mają na celu ustalenie czy ten moment u mnie już nastał. Bo załóżmy, że u innych ten luz będzie porównywalny ale szarpania nie ma, to bez sensu jest się czepiać skrzyni, gdyż (mogę się mylić, wtedy poprawcie mnie) tam oprócz nadmiernego luzu na "trybikach" i łożyskach nic nie może być powodem szarpania. Wtedy przyczyn szarpania trzeba szukać gdzie indziej: sprzęgło, przeguby, poduszki, zawieszenie a skrzynię zostawić w spokoju.

marcinelk13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1567
Rejestracja: 28 gru 2006, 12:05
Lokalizacja: ...

Post autor: marcinelk13 » 30 sie 2008, 13:33

poduszka była wymieniona i po miesiącu dalej stuka/buczy :roll: 8-) już wiemy, że tan typ tak ma ;-) ojciec jak jej da po obrotach ok 6500 to mówi, że nagar się wywala <lol> <rotfl> <urodziny>
...

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 31 sie 2008, 22:31

ja też długo szukałem co może pyć powodem szarpania.wymieniłem wszystkie poduszki pod silnikiem i skrzynią,wymieniłem sprzegło i nadal to samo.wkońcu weszłem pod samochód a kumpel prubował ruszać wtedy jak przyłożyłem ręke do skrzyni czułem właśnie takie stukanie które towazyszy temu szarpaniu.to samo było jak sprawdzaliśmy u kumpal w passacie i to samo u znajomego w golfie.u innego kumpla w audi nawet nie patrzyliśmy bo jestesmy pewni że to jest wina skrzyni... w sumie ja sie do tego szarpania przyzwyczaiłem bo jeżdże już z tym od ponad 3 lat a w pracy wszystkie samochody mam z tym objawem VW caddy, T4 i T5 maja to samo.T4 jeździ z tym objawem już od ponad 250 000 km i nic więcej się nie dzieje tylko tak stuka i szarpie przy szybkiej zmienie biegów albo podczas redukcji...

Awatar użytkownika
Rafał 20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 01 wrz 2007, 22:17
Lokalizacja: Siedliska-Lubartów

Post autor: Rafał 20 » 03 wrz 2008, 21:33

Kolego hudy masz niemal racje. miałem B3 3A działo sie to samo wimieniałem sprawdzałem różne rzeczy i nic to nie dawało. po wyjęciu sprzęgła okazało się że w tarczy to sprzęgiełko na spręrzynach było rozbite po zmianie tarczy efekt się zminimalizował, ale nie znikną,skrzynia po pewnych przebiegach jest spracowana i trzeba by robić jej mały remont. po prostu jeśli luzy na różnych elementach napędu i zawieszenia nie są usuwane w odpowiednim czasie taki nastempstwa sa.
Było Audi B3 3A, jest Audi B4 ABK Avant.

bondi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 13 gru 2007, 17:45
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: bondi » 24 wrz 2008, 23:10

Wiem już co jest przyczyną tych wszystkich szarpnięć które opisałem w temacie. Otóż rozmawiałem z kolegą który to samo miał w golfie 3, usterkę usuną mu mechanik zajmujący sie głównie naprawą skrzyń biegów automaty, manuale w Audi oraz VW. Przyczyną jest nadmierny luz na układzie różnicowym, kasuje sie go poprzez odpowiednie regulacje (nie wiem dokładnie jak) w każdym razie należy wyciągnąć cały układ na zewnątrz :( W najbliższym czasie ów mechanik będzie u mnie w Audinie to naprawiał, oczywiście o efektach poinformuję na forum!

mar0z
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 31 mar 2007, 19:39

Post autor: mar0z » 24 wrz 2008, 23:36

W ciągnikach takie luzy kasowało się przez podłożenie jakiejś podkładki żeby się tryby ścisnęły, więc może tak samo ma się sprawa w samochodach. Czekam z niecierpliwością na Twoje info o efektach i trzymam kciuki ;-)

dannek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 25 wrz 2008, 11:59
Lokalizacja: bytom

Post autor: dannek » 01 paź 2008, 23:25

mam ten sam bol co koledzy:) mam wszystkie nowe poduchy pod skrzynia i silnikiem wczesniej te szarpanie bylo do zaakceptowania ale ostatnio objawy te wyraznie sie zwiekszyly gdy przegub zaczol mi mlaskac

voxx 113
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 17 sie 2008, 22:51
Lokalizacja: Ostre

Post autor: voxx 113 » 08 paź 2008, 20:36

hej :-D ja miałem podobne szarpnięcia na 4 i 5 i czasami na 2 i jak wymieniłem tuleje w pompie paliwa i dociągłem linke od gazu objawy znikły a związane to było z dynamiką silnika poprostu był luz w meczaniżmie dodawania gazu i gdy silnik miał większe przechyły to szarpało sworzniem od gazu ,,,, a w benzynie to już nie wiem ale życze powodzenia <ok>
bywa nieoceniony

rash
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 23 maja 2007, 14:30

Post autor: rash » 09 paź 2008, 19:04

hudy pisze:żadne sprzęgło, żadne poduszki. to jest luz gdzies w układzie przeniesienia napędu.ja wymieniłem u siebie wszytkie poduszki, sprzegło a szarpanie pozostało...GHX u mnie to sie objawia tak jak u ciebie szarpnięciem podczas puszczania lub dodawania gazu. nawet słychac lekkie stukniecie przy tym.najgorzej jest jak pożądnie damy czadu na 1 biegu i szybko zmienimy na 2 bieg wtedy nieżle wali...jeżdze juz z tym dwa lata i pozostało mi przyzwyczjic sie do tego.
Ponieważ już tu się pisało, że się ma podobnie, to ja się też dopiszę: mam podobnie. :) Na 1 i 2 szarpie - zdarza mi się to codziennie bo w korkach stoję, a w Wawie, to tylko takie biegi się wrzuca. ;) I tak jak napisałeś - przyzwyczaiłem się, bo wyciąganie teraz silnika i sprawdzanie wałów, skrzyni i sprzęgła, to kuuuupa roboty, jak nie u siebie, to dodatkowo kosztownej, tym bardziej przy quattro...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga