Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4/B3] Wymiana oleju w skrzyni biegów

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 18 cze 2012, 19:44

tak z pamięci więc moge się mylić, ale
80W90 to chyba mineralny więc lepiej polać mu 75w90 semisyntetic gl-4
lub dla odważnych 75w90 gl-5 full sintetic

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 18 cze 2012, 20:02

lub dla odważnych 75w90 gl-5 full sintetic
Skrzynie biegów w audi 80 są smarowane tylko olejami w pełni syntetycznymi i tylko takie oleje powinny być zalewane. To nie silnik, że można przechodzić na inny typ oleju.

Awatar użytkownika
king86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:07
Lokalizacja: Reszel

Post autor: king86 » 18 cze 2012, 20:03

numer simeringu corteco 16x24x6 : 01031067B
Audi 80 B4 limo 2.0 ABT+CGT
A oto ona :) ---> https://audi80.pl/viewtopic.php?t=14739#14739

Audi A6 C6 limo 3.0 TDI BMK+GSZ
<quattro>

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 18 cze 2012, 20:03

Rychu82,

Z tego, co poczytałem to gl5 nie będzie zbyt dobry dla synchroniztorów. Dobra. Masz tutaj rację. Niedawno doczytałem na stronie producenta, że to minerał. Także oliwka do wymiany w sklepie

[ Dodano: 2012-06-18, 20:06 ]
A co sądzicie o tym simeringu? Nada się czy lepiej nie ryzykować?
Komentuj moje kombidło
b4-abk-avant-t62073.html#686511

Audi Lwówek Śląski

Awatar użytkownika
king86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:07
Lokalizacja: Reszel

Post autor: king86 » 18 cze 2012, 20:21

jaki masz numer na tym simeringu?


Ja zalałem taki olej Obrazek
Audi 80 B4 limo 2.0 ABT+CGT
A oto ona :) ---> https://audi80.pl/viewtopic.php?t=14739#14739

Audi A6 C6 limo 3.0 TDI BMK+GSZ
<quattro>

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 18 cze 2012, 20:23

trepek pisze:
lub dla odważnych 75w90 gl-5 full sintetic
Skrzynie biegów w audi 80 są smarowane tylko olejami w pełni syntetycznymi i tylko takie oleje powinny być zalewane. To nie silnik, że można przechodzić na inny typ ole

olej leje się taki żeby było dobrze poprostu mineral do skrzyni pasuje tak jak mineral do silniki (oczywiście różnią się w zależności od przeznaczenia) czyli jak pięść do nosa i nalezy poprostu ich unikać ale to zaraz milion teori będzie

Satar pisze:Z tego, co poczytałem to gl5 nie będzie zbyt dobry dla synchroniztorów.
po zakupie skrzyni nastawiłem się na gl-5 i wlałem taki mobila z zamiarem wylania go po 1000km i zalania nowego .
ale nie czytając nigdzie tego o synchronizatorach, czułem że nie mają lekko z tym olejem, więc nalałem valvoline gl-4 i jest dużo lepiej <ok>

Awatar użytkownika
king86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:07
Lokalizacja: Reszel

Post autor: king86 » 18 cze 2012, 20:26

A moja z gl-5 dobrze śmiga <ok>
Audi 80 B4 limo 2.0 ABT+CGT
A oto ona :) ---> https://audi80.pl/viewtopic.php?t=14739#14739

Audi A6 C6 limo 3.0 TDI BMK+GSZ
<quattro>

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 18 cze 2012, 20:35

Rychu82 pisze:olej leje się taki żeby było dobrze poprostu mineral do skrzyni pasuje tak jak mineral do silniki
Należy stosować tylko oleje syntetyczne 75w-90 GL4.
Allegro i pierwsza (dosłownie na samej górze) aukcja: http://moto.allegro.pl/castrol-syntrans ... 81859.html

Awatar użytkownika
king86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:07
Lokalizacja: Reszel

Post autor: king86 » 18 cze 2012, 20:44

trepek, nie mów mi że gl-5 rozpuści synchronizatory w skrzyni ;-) , bo i z takimi opiniami się spotkałem :)
Audi 80 B4 limo 2.0 ABT+CGT
A oto ona :) ---> https://audi80.pl/viewtopic.php?t=14739#14739

Audi A6 C6 limo 3.0 TDI BMK+GSZ
<quattro>

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 18 cze 2012, 20:50

Ja nic nie mówię ;-) ale skoro Niemiec zaprojektował pod GL-4 to tak być powinno.

Awatar użytkownika
king86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:07
Lokalizacja: Reszel

Post autor: king86 » 18 cze 2012, 21:14

Krótki cytat z poradnika :-P
"Stosowanie oleju klasy API GL-5 w skrzyniach, w
których producent zaleca tylko GL-4 może powodować korozje chemiczna stopów metali kolorowych, np.
brązowych synchronizatorów. Wyjątek stanowią oleje spełniające jednocześnie wymagania GL-4 i GL-5."

I opis klas API:

GL-1

Olej bez dodatków uszlachetniających
Przekładnie ręczne i mosty napędowe w starszych konstrukcjach samochodów w lekkich warunkach pracy
- może zwykle być zastępowany olejem silnikowym

GL-2

Olej z dodatkami przeciwutleniającymi i przeciwkorozyjnymi
J.w. przy nieco cięższych warunkach pracy

GL-3

Olej z dodatkami jak w GL-2 z pewna ilością dodatków EP
Przekładnie walcowe i stożkowe w umiarkowanych warunkach obciążeń i prędkości

GL-4

Olej z większą ilością dodatków smarnych niż GL-3
Przekładnie średnio obciążone, w tym hipoidalne, pracujące przy dużym momencie obrotowym i małej
prędkości lub odwrotnie; typowe zastosowanie - ręczne skrzynie przekładniowe

GL-5

Oleje o około dwukrotnie większej ilości dodatków smarnych w porównaniu z GL-4
Przekładnie średnio i wysoko obciążone - duży moment obrotowy i wysoka prędkość, skokowe zmiany
obciążeń, szczególnie hipoidalne przekładnie główne mostów napędowych.
Audi 80 B4 limo 2.0 ABT+CGT
A oto ona :) ---> https://audi80.pl/viewtopic.php?t=14739#14739

Audi A6 C6 limo 3.0 TDI BMK+GSZ
<quattro>

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 19 cze 2012, 10:00

[quote="king86"]jaki masz numer na tym simeringu?
na opakowaniu jest 12000444B na samym simeringu wyczytałem tylko wymiary i kilka liter oznaczających producenta/ serię
Komentuj moje kombidło
b4-abk-avant-t62073.html#686511

Audi Lwówek Śląski

Awatar użytkownika
king86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:07
Lokalizacja: Reszel

Post autor: king86 » 19 cze 2012, 14:55

Taki simering idzie do skrzyni np. golf - musisz wymienić w sklepie na 16x24x6 numer OE audi 012 301 457 C
Audi 80 B4 limo 2.0 ABT+CGT
A oto ona :) ---> https://audi80.pl/viewtopic.php?t=14739#14739

Audi A6 C6 limo 3.0 TDI BMK+GSZ
<quattro>

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 cze 2012, 20:16

Między GL-4 GL-5 jest tylko taka różnica że GL-5 ma dodatek LSD wiec dla naszych niuniek nie robi to wcale różnicy. I jak najbardziej lać GL-4. Chyba że ktoś ma "szpera" na okładzinach to jak najbardziej GL-5.


GL-5 stosuje się tylko w branży maszyn gdzie hamulce są mokre w mostach.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 19 cze 2012, 21:51

u mnie juz ze 2-3 lata na 75W90 mobil skrzynia smiga i jest ok

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga