Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4/B3] Wymiana oleju w skrzyni biegów

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ODPOWIEDZ
Nosb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 08 sty 2010, 23:35
Lokalizacja: Scyzorykoland

Post autor: Nosb » 20 cze 2012, 01:47

Jesli ktos kto wymyslil skrzynie kaze lac jakis olej to czemu uwazacie ze wiecie lepiej jaki powinien byc lany ? Taki lac jak zaleca producent .

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 20 cze 2012, 07:19

Dzisiaj jadę po wymieniony olej (castrol taf-x ) i simering (rzekomo corteco). Oliwy wziąłem 2 litry i mam nadzieję, że na dolewkę powinno starczyć. Ceny na dziś: olej 35PLN/0,5l simering 9 PLN. Ceny Przed rabatem :-P

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 20 cze 2012, 15:57

Satar, to drogi olej kupiłeś, ja załem Motul Gear 300 75w90 GL4, GL5 45zl/1L a w skrzynie musisz liczyć ze 2,5L wlewasz do momentu aż zacznie wyciekać z otworu wlewowego, ja lekko auto uniosłem z lewej strony przód, żeby wejść pod auto, i palcem się sprawdzi czy olej sięga już krawędzi otworu.

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Raport

Post autor: Satar » 20 cze 2012, 22:12

:D tył auta był w niżej a skrzyni zeszło ok 1,4 l. Wlałem :arrow: 2.7l do stanu. Dobrze,że mam rower :mrgreen: to dokupiłem. Stary płyn barwy rudo-brązowej, ale przezroczysty. W środku jak pogmyrać w okolicy korka paluchem to jest czarny osad. Na dolnym korku kilka opiłków 1-2mm średnicy. Po 1 jeździe odczuwalnie lżej chodzą biegi. Lata, gada - pełen serwis <piwo>

m@x1313 napisał:
Satar, to drogi olej kupiłeś, ja załem Motul Gear 300 75w90 GL4

To trudno. Norma GL4+ i VW501.50 :!: :!: :!: A tym kieruję się w doborze płynów eksploatacyjnych = długie okresy bez napraw. A niech ;-) se jeździ <nie powiem> Pozdrawiam

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 22 cze 2012, 22:39

Jeśli chodzi o simering wybieraka skrzyni, to polecam kupić ori, bo koszt nieduży - dwa lata temu kupowałem taki simering za 13 zł.

martita8506
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 17 sty 2011, 23:50

Post autor: martita8506 » 27 sie 2012, 20:13

Czy w Audi 80 b4 1.9 tdi powinno się wymienić olej w skrzyni
biegów, jeżeli tak to na jaki.Czy jest możliwość sprawdzenia poziomu oleju. prosze o fotke skrzyni gdzie sie zmienia olej nie znam sie na tym dlatego prosze o rady 215 tys ma przejechane autko..

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 27 sie 2012, 20:45

Zmienia jak każdy płyn w samochodzie. potem dam foto i opis co i jak

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 27 sie 2012, 21:28

martita8506, korek do sprawdzania poziomu i wlewania oleju w skrzyni jest z lewej strony(jak otworzysz maskę to widać) skrzyni na klucz imbusowy 17-stke. A spustowy od spodu skrzyni.

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 28 sie 2012, 00:27


marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 09 lis 2012, 18:28

Panowie mam taki problem że jak mi sie skrzynia rozgrzeje to mi cieżej wchodza biegi a wsumie to głównie 4 reszta praktycznie bez zmian. Może że cieżko to za dużo powiedziane poprostu przy wkładaniu z 3 na 4 słysze jakby takie "DU" z reszty biegów jak wkładam to nie ma tego hałasu tylko z 3 na 4
Dodam że na zimnym tego nie ma. Myslałem że to wina oleju wiec wymieniłem na nowy Valvoline GL-4 ale nadal to samo. Im szybciej wkładam tym bardziej stuka.
Czyżby synchronizator? Ale troche dziwne bo jak w golfie miałem walniety synchronizator to zgrzytało i opór ale na zimnym oleju a tu odwrotnie, zresztą chyba szybciej padają synchronizatory niższych biegów?

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 31 sty 2014, 20:19

Witam z racji że zmieniam skrzynie na een to w tej nowej bym wymienił olej taki może być
http://allegro.pl/olej-do-skrzyni-biego ... 86369.html

cypek51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 03 lis 2010, 18:30
Lokalizacja: podlasie

Post autor: cypek51 » 31 sty 2014, 20:51

Siema mam pytanko ja zalem w obu audi taki http://allegro.pl/przekladniowy-total-t ... 60100.html nic nie zaszkodzi skrzyni
czy musi byc ten 75w90 bo ten total wlewasie do francuskich aut a ja wlalem do niemieckich czy musze wymienic olej zeby spelnial norme do niemieckich aut

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 31 sty 2014, 21:01

Trzeba panowie wiedzieć że się kupuje syntetyczny 75W90 a nie mineralny bo taka wymiana tylko zaszkodzi. No chyba że planujecie co roku zmieniać.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 01 lut 2014, 00:58

Marszał pisze:Witam

Męczy mnie ostatnio temat oleju przekładniowego do mojego Audi 1,9 1Z. Polecacie olej Mobil 1 SHC Full Syntetyk 75W90. Natomiast z tego co zdążyłem się zorientować olej ten ma zbyt wysoką lepkość kinetyczną i może powodować gorsza prace synchronizatorów skrzyni.

Właściwy olej powinien być:
1. Syntetyczny
2. 75W90
3. GL-4
4. Spełniać normę VW 501.50 (i tu uwaga: nie każdy olej spełniający normę ma właściwą lepkość kinetyczna np. produkt Febi'ego ma lepkość 114 mm2/s, czyli sporo za wysoką).
6. Mieć lepkość kinetyczna w 40 st. C ok 70mm2/s.

Oryginalny numer oleju to G 052 911 A1 - butelki 0,5l oraz G 052 911 A2 - butelki 1l.

W mojej opinii producentem tego oryginalnego oleju jest Castrol, a jego nazwa to: Syntrans Transaxle 75W-90 lub w skrócie: TAF-X 75W-90.

Nawet butelki VW i Castrola odnośnie tego oleju są identyczne, a cena 3 razy niższa w przypadku Castrola.

W moich zmaganiach z olejem natrafiłem na post:
http://forum.vw-passat.pl/threads/81535 ... -VW-501-50

Ilość oleju potrzebna do skrzyni to 2,25 l.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 01 lut 2014, 19:48

Jarewa pisze:Oj uwierz że czasami zalewam klientom taki bo sprzedawca taki "plecał"
ja na próbę bo i tak skrzynie miałem zmieniać zalałem jakiegos hipola to nie moglemwcisnac biegu szlo topornie mozna bylo zapomniej o normalnej jezdzie test robilem cos ok -10

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga