Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Wymiana sprzęgła (tarcza, docisk)

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
Awatar użytkownika
roman26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 23 lip 2010, 20:30

Post autor: roman26 » 23 lip 2010, 20:47

Mam problem i nie wiem co to jest , czy to sprzęgło czy coś innego, przy wciśnieciu sprzęgła piszczy nie do wytrzymania coś jak w rodzaju paska ślizgającego się po alternatorze , ale to nie to , i potem śmierdzi. Czasami nie mogę zapalić silnika przy dociśniętym sprzęgle , dopiero jak puszcze to zapala , ostatnio zapalam silnik bez sprzęgła bo nie przekręce silnika, jakby coś blokowało, zwłasza jak jest gorąco i świeci słońce , rano normalnie. Pomocy

Awatar użytkownika
Adaś Lee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 25 sie 2009, 14:59
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: Adaś Lee » 23 lip 2010, 21:51

łyżysko wyciskowe może być kaputt

PanGie
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 22 cze 2010, 08:16

Post autor: PanGie » 23 lip 2010, 21:59

Tak jak pisze kolega albo łożysko oporowe albo docisk

Awatar użytkownika
roman26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 23 lip 2010, 20:30

Post autor: roman26 » 24 lip 2010, 19:12

ok , jeśli to to co piszecie to czy da się wymienić łożysko samemu i czy doiście do tego jest w miarę możliwości , czy potrzebny bedzie wjazd na kanał bo przyznam się że auto mam od pół roku i sporo juz w nim zrobiłem samemu, min klocki i cylinderki hamulcowe, i wiele innych drobiazgów, więc samemu bym sie za to zabrał. Jesli możecie mi pomóc dobrą radą będe wdzięczny. Z góry dzięki :-|

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 24 lip 2010, 19:32

tylko trzeba wyjąć skrzynie, do tego potrzeba kanału i najlepiej drugiej osoby do pomocy.

Awatar użytkownika
roman26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 23 lip 2010, 20:30

Post autor: roman26 » 24 lip 2010, 20:19

a cała wymiana tarczy i łożyska kryje jakieś niespodzianki czy to raczej bezproblemowa sprawa

PanGie
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 22 cze 2010, 08:16

Post autor: PanGie » 24 lip 2010, 22:33

no raczej nie jest to takie trudne trzeba odkręcić wydech później odpinać wszystko ja ostatnio wymieniałem sprzęgło ale przekręcił mi się wysprzęglik i musiałem jeszcze jego szukać ale kupiłem za 30zl w stanie idealnym z audi a6c4 97. Jak masz trochę pojęcia co i gdzie to to zrobisz ale skrzynia mimo że nie jest ciężka to może być ją ciężko włożyć wyjąć np przez linki od pro-conten ale nie wiem czy masz je w B3

Awatar użytkownika
Mortiis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 729
Rejestracja: 24 lis 2009, 00:13
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Mortiis » 24 lip 2010, 22:51

Samemu wymienić nie dasz rady musisz mieć kogoś do pomocy, ja w tdi w dwie osoby daliśmy rade wymienić sprzęgło zamach i docisk niespodzianki pojawiają się przy składaniu a dokładnie przy wrzuceniu skrzyni na miejsce dobrze mieć dodatkowy podniśnik do podnoszenia samej skrzyni.

Awatar użytkownika
roman26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 23 lip 2010, 20:30

Post autor: roman26 » 25 lip 2010, 11:24

ok to teraz wystarczy się za to wziąć , planuje do końca wakacji z tym się uporać bo to priorytetowa sprawa. Wielkie dzięki za wskazówki, w razie jakiś problemów wiem gdzie prosić o radę.Pozdrawiam :-)

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 10 kwie 2012, 19:47

Panowie, nie orientujecie sie moze jakie dokladnie jest sprzeglo w 80 B3 z silnikiem 1.8 pm? Skrzynia akm 5-iatka. Chodzi mi o srednice tarczy i ilosc wystapien na wieloklinie.
Czy przy zrzucaniu skrzyni wystarczy odkrecic sruby laczace z silnikiem, poduszke skrzyni, pozostaly osprzet przy skrzyni i poloski od strony skrzyni? Czy moze sa jakies niespodzianki? Myslalem nad wyciaganiem silnika ale to chyba nie jest najlepszy pomysl. Przerabialem to recznie z kolega i jest to masakra pod wzgledem ciezaru. Jakies dodatkowe wskazowki? To bedzie moja pierwsza wymiana sprzegla. Mam checi, narzedzia, pneumatyke i trzpien ustalajacy :mrgreen:

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 10 kwie 2012, 21:22

Ja robiłem to sam. Skrzynia też o symbolu AKM.
Przygotowałem wszystko tak jak piszesz, z tym że półosie wyjąłem całkowicie. Wyciąganie silnika to w/g mnie przesada.
Tylko żeby zrobić samemu ( nie cierpię czyjegoś pomagania- taki wredny charakter ), zaprojektowałem i wykonałem wózek co jeżdzi po kanale.
Idzie wszystko na ułamki milimetra i bez stresu i podpowiadania na ślepo- wyzy nizy, na dół i do góry. I tak ze 20 razy , aż się to malutkie łożysko w wale rozpier...niczy.
Zobacz na portrecie, może coś będzie widać.


Obrazek


Czerwone strzałki to śruby do regulacji góra-dół , a ta różowa to wspornik żeby nie przekręciła się na bok i nie spadła.
No i jeszcze tak ode mnie że drugi raz ( choć mam już wózek ), nie podjął bym sie tej roboty. Za dużo tego zachodu i się nie opłaca. Zresztą, zależy jakie kto ma nastawienie.

Ja wtedy miałem , bo mnie mój mechanik pod...pienił, że nie dam rady. Pokazałem mu że dałem radę . Tylko że po .... to było .
Ijeszcze jedno. Tarcza ma 23 wypusty . Pamiętam bo tokarz miał problem z pomiarem średnicy żeby mi dotoczyć ten bolec ustawczy.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 11 kwie 2012, 07:28

antoni, bardzo ciekawy pomysł z tym podnośnikiem ;). Co do wyciągania silnika to już bym dawno to zrobił gdyby nie rozpinanie pozostałych rzeczy i spuszczanie płynów. Skrzynie będę robić pierwszy raz, także stresik lekki jest. Rozumiem, że półośki można "położyć" gdzieś na bok jak się odkręci te wszystkie śruby na hex`y?

[ Dodano: 2012-04-11, 08:20 ]
Wymiary sprzegla do PM to 228mm srednica i 23 zęby tak? Co sadzicie o firmie Statim? Na Sachsa mnie nie stac, ale juz predzej na LUK`a. Czy jesli wymienialem lozysko wyciskowe w czasie remontu silnika tj. grudzien 2011 (przebieg: 2000km) to czy pomimo tej awarii lozysko powinno sie i tak wymienic bo moglo jakos ucierpiec? Czy tez mozna zostawic?

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 11 kwie 2012, 11:52

Jeszcze Tobie trochę podpowiem , bo mi się przypomniało jak oglądałem dziesiątki fotek z tej roboty.
1 ) zobaczyłem rozpięty prawy drążek z końcówką maglownicy. Zdaję misie że było to konieczne, bo drążek jest tak blisko skrzyni, że po jej odkręceniu blokuje odsunięcie do tyłu.

Obrazek Obrazek

2 ) Mówisz że półosie odkręcisz tylko przy skrzyni. Słuszna uwaga. bo wtedy można przemieszczać auto jak się chce. W moim przypadku, kiedy zdjąłem je całkiem ze strachu że będą przeszkadzać jak będę robił manewry ze skrzynią i w dodatku że się zrypią łożyska w kołach podczas ewent.przepychania auta, zrobiłem tak:

Obrazek

Znalazłem na śmietniku dwa przeguby, rozebrałem i skręciłem.

Aaaalee ?? , nie ma mowy o przemieszczaniu autem bo przecież drążek będzie rozpięty

[ Dodano: 2012-04-11, 13:40 ]
Jeśli chodzi o komplet sprzęgła , to kupiłem chyba za~300 zł.od LUK-a.
Pan w sklepie podpowiedział że kupowanie oddzielnie np. bez łożyska, nie wyjdzie taniej a komplet to zawsze komplet i wszystko w nim jest między sobą spasowane.
Booojawieeeem ? może to i prawda.
Poprzedni SACHS" podobał mi sie lepiej . Czuć było pod nogą że sie wciska sprzęgło. Ateraz takie bleble- prawie żadnego oporu i aż wpienia. Ale działa ekstra.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 11 kwie 2012, 21:02

Jestem na etapie rozkrecenia mocowania dochodzacego do lapy skrzyni. Jej samej nie odkrecilem, tylko te blachy co sa przykrecane na imbusy do skrzyni. Poloski odkrecone od skrzyni. Co dalej? Skrzynia oczywiscie odkrecona od silnika. Prowadnica od procon ten z tylu skrzyni tez zdjeta. Skrzynia ani nie drgnie. Czy w przypadku proby wysuniecia skrzyni do tylu to czy dwie osoby dadza rade przytrzymac ja w gorze? Czy trzeba jeszcze cos rozpinac dodatkowe np. wydech? antoni, rozpinales rure wydechowa miedzy kolankiem kolektora wydechowego, a katalizatorem?

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 12 kwie 2012, 01:16

Będę Tobie odpowiadał na raty, bo dużo się nazbierało. Nie ujmę tego w słowa bo namieszam , że nic nie zrozumiesz. I tak chyba mi wyjdzie groch z kapustą, ale spróbuję .

1 ) Oczywiście że część wydechu trzeba rozkręcić i wyjąć . Opisy na zdjęciach.

2 ) Przyłap lekko skrzynię na dwie górne śruby, bo może być przypieczone połączenie i jak już wszystko poodkręcasz to pier...dyknie ci na nogi. Jak wszędzie oblukasz że jest wsio przygotowane, to dopiero na końcu poluzujesz po troszeczku te dwie śruby i będziesz pomału przechylał skrzynię wteiwewte i pójdzie.

No nie !! Ja sobie nie wyobrażam jak wy to we dwóch zrobicie bez jakiegoś zabezpieczenia .
To według mnie partyzantka . ALBO SIĘ UDA ALBO SIĘ WSZYSTKO POPIER...NICZY.
łożysko malutkie co siedzi w wale silnika na pewno się powykrzywia przy zakłaDANIU SKRZYNI.
aLE PRÓBUJCIE , tylko przed każdą czynnością trzeba się dwadzieścia razy zastanowić, bo zdrowie jest jedno .
Teraz portrety.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

[ Dodano: 2012-04-12, 01:26 ]
Nie przyjęło jednego zdjęcia , więc dodaję.
No niestety nie chce maszyneria przyjąć, Chyba w opcji ' dodano " , nie można wlepiać fotek. Było tam pokazane miejsce gdzie rozpinać rurę z katalizatorem i drązek zmiany biegów . Zatem tylko trzymam kciuki za powodzenie.

[ Dodano: 2012-04-12, 09:34 ]
Hmm.. " Skrzynia ani drgnie " . To by oznaczało, że jest przypieczone połączenie skrzyni z silnikiem, albo przy poprzednim składaniu żle było wycentrowane i się zacisnęło na prowadnicach.
A może trzyma śruba rozrusznika...,ale nieee, rozrusznik dla ułatwienia powinien być wyjęty. Nie wiem . Napisz jak poszło.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga