Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 2.0]zmiana skrzyni automat na manual

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
Konkretneo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 15 lip 2008, 14:02

automat na manual

Post autor: Konkretneo » 05 sie 2008, 00:03

dzięki ale nie musieliście tak po mnie jechać hehe brakuje mi jeszcze skrzynia poduszki i łapy
półosie i tu nasuwa sie kolejne pytanie czy przeguby tez mi są potrzebne, i siłownik sprzęgła

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 05 sie 2008, 15:50

Potrzebujesz tylko wewnętrznych przegubów lub jak chcesz to całe półosie, siłownik sprzęgła tez Ci potrzebny.

Awatar użytkownika
malineek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 31 lip 2008, 23:11
Lokalizacja: zelów

Post autor: malineek » 23 sty 2010, 18:41

pany a czy automat nie jest połączony z komputrem?terz mam mozliwość kupienia niedrogo uszkodzonego automata a wszystkie czesci wyniosa mnie 800 zl
kolo, sprzeglo pedaly pompka sprzegla a wymienie samemu.tylko co z tym kompem?
Czerwone ABK & Czarne ABT

Każdy ma jakiegoś bzika, każdy jakieś hobby ma! A ja w domu mam Audika, kota, rybki oraz psa !!!

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 23 sty 2010, 19:23

malineek Automat ma swój własny komputer i jest właśnie połączony ze sterownikiem silnika jednak sam sterownik silnika jest taki sam jak w wersji ze skrzynią manualną. Wystarczy, że po odłączasz wiązkę od automatu i będzie dobrze. Nie wiem zaś jak jest z czujnikiem cofania.
Moje Audi Typ89 - Temat...

Tatowe Audi A6 4B 2.7BiT Avant quattro
- Temat...

Graty na sprzedaż:
ALLEGRO

farow
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 29 wrz 2009, 09:51

Post autor: farow » 26 sty 2010, 12:48

Czujnik cofania mozna chyba przerobic.
No i trzeba pamietac o magicznej blaszce w skrzynce bezpiecznikow, bo bez tego odpalisz tylko na pych! :) Przy skladaniu posprawdzaj dokladnie wszystkie masy na silniku i skrzyni! :)
Ostatnio zmieniony 12 lut 2013, 13:58 przez farow, łącznie zmieniany 2 razy.

Michalek1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 20 gru 2009, 13:05
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Michalek1987 » 15 paź 2010, 10:53

Witam!

Jestem tu nową osobą ale bardzo chetnie podziele się z Wami informacjami na temat przekładki automatu na manual.

Otóż w moim Audi z silnikiem ABK dokonałem w upływającym tygodniu przekładki.
To przełożenia tak jak we wcześniejszych postach koledzy pisaly potrzebowałem:

- skrzynie biegów ( u mnie CGT )
- półosie wraz z przegubami
- pedały ( wraz z pompą sprzęgła )
- lewarek zmiany bieógw wraz z wybierakiem
- przewody od zbiorniczka płynu hamulcowego oraz "sztywny" do wysprzęglika w skrzyni
- "sanie" pod silnik ponieważ moje od automatu nie posiadały mocowanie na poduszke z prawej strony ( tu podziękowania dla kolegi "Farow" ) na którego fachową porade mogłem liczyć.
- łożysko igiełkowe
- koło zamachowe

Cała operacja przebiegła dość sprawnie, oprócz w/w częsci oczywiscie nowe sprzęgło kompletne ( u mnie SACHS ). Standardowy demontaż skrzyni biegów, wymiana połosi. Tak naprawdę najwiecej czasu pochłoneło mi wymiana pedałów :mrgreen: nie wiem czemu moze złapałem nerwa. W przypadku mojego auta wszystkie otwory pasowaly niemal idealnie. Co do spraw elektrycznych to nie rozwiązałem sprawy swiateł cofania. Prędkościomierz ma identyczną kostke wiec no problem. Auto jezdzi dosyć fajnie.
Postaram sie wrzucic dokumentacje fotograficzną którą wykonałem w trakcie pracy
Całość zajeła 10 h przy pomocy drugiego kolegi

Pozdrawiam
Michał

P.S. Oczywiscie chetnie wymienie sie poradami i doświadczeniami michal-transsport@wp.pl

Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 16 paź 2010, 16:04

A jaki jest koszt takiej operacji?
Pozdrawiam

Michalek1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 20 gru 2009, 13:05
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Michalek1987 » 17 paź 2010, 10:32

Mnie wyszło to 1300zł wraz z nowym sprzegłem. Robocizny nie licze bo sam to robilem. Pozdrawiam

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 12 mar 2011, 15:21

Koledzy ja się dołączę ponieważ teraz chce zamienić na manuala u siebie. Mam już skrzynie CCF oraz sanie od manuala. Powiedzcie mi proszę o co chodzi z tą blaszką tak żeby po swapie można było odpalić normalnie na manualnej? Pozdrawiam
Coupe V8 projekt: viewtopic.php?t=15283

Forum:
Audi A6 C4 Avant 2.5 TDI AEL dużo kopci: https://a6klub.pl/a6-c5-diesel/rano-po- ... t1615.html

Jest:
Audi A6 C5 2.5 tdi AKE Quattro !

Amadeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 31 sie 2014, 13:21
Lokalizacja: Lodzkie

Post autor: Amadeo » 09 lis 2014, 11:38

Koledzy przelozylem skrzynie z automatu na manual ale nie dziala mi rozrusznik ani pompa paliwa jest to pewnie wina komputera bo mysli ze jest na biegu i nie chce odpalic da sie to jakos obejsc? kolega wczesniej pisal cos o jakiejs blaszce... Wiecie jak to uruchomic?

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1030
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 09 lis 2014, 13:31

A nie było że trzeba mieć hamulec i P żeby odpalał ? ja bym próbował wymontować kompa z automatu i przejrzał wiązkę co rozłącza lub sprawdził lewarek z automatu podpięty pod kostkę czy będzie kręcić ( lub na krótko sam rozrusznik )

[ Dodano: 2014-11-09, 13:33 ]
mi zostały tylko resztki z b3 automatu więc analiza kabli tych moich nic tobie nie powie bo b4 ma trochę inne

mateusz290
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 02 gru 2014, 12:44

Post autor: mateusz290 » 02 gru 2014, 13:32

Zabieg całkowicie nie opłacalny lepiej lepiej kupic juz gotowy samochód niz kombinować. Pedały poduchy kostki przerabiac sterowniki od ch... roboty i pieniedzy.

dartweider

Post autor: dartweider » 12 lut 2015, 11:30

Amadeo pisze:Koledzy przelozylem skrzynie z automatu na manual ale nie dziala mi rozrusznik ani pompa paliwa jest to pewnie wina komputera bo mysli ze jest na biegu i nie chce odpalic da sie to jakos obejsc? kolega wczesniej pisal cos o jakiejs blaszce... Wiecie jak to uruchomic?

Jak przerabiałem swoją srebrną to mnie wyszło gdzieś w granicach 2200 z częściami i praca mechanika. Z tego co widziałem trzeba wymontować jeden przekaźnik ze skrzynki bezpieczników pod maską i oszukać jeden pod deską rozdzielcza tzn zamienić go na drucik z konektorami męskimi i wpiąć w odpowiednie miejsca. Komputer skrzyni miałem całkowicie odłączony od zestawu.

saxxor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 10 maja 2017, 19:41

Post autor: saxxor » 30 lip 2017, 11:57

Przymierzam się do przekładki automata na manuala, powiedzcie mi proszę jak to w końcu wygląda z tymi łapami pod skrzynie, trzeba coś wspawywać czy wystarczy wymienić sanki pod silnik bo istnieją dwie teorie.

dartweider

Post autor: dartweider » 02 sie 2017, 11:26

wymień sanki najprościej będzie i pamiętaj o wycięciu wspornika skrzyni automatycznej tego zaraz za ścianą grodziową nad skrzynią biegów bo ci będzie wadziło o nową skrzynie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga