[80 b4 2.0]zmiana skrzyni automat na manual
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 15 lip 2008, 14:02
automat na manual
dzięki ale nie musieliście tak po mnie jechać hehe brakuje mi jeszcze skrzynia poduszki i łapy
półosie i tu nasuwa sie kolejne pytanie czy przeguby tez mi są potrzebne, i siłownik sprzęgła
półosie i tu nasuwa sie kolejne pytanie czy przeguby tez mi są potrzebne, i siłownik sprzęgła
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Czujnik cofania mozna chyba przerobic.
No i trzeba pamietac o magicznej blaszce w skrzynce bezpiecznikow, bo bez tego odpalisz tylko na pych! Przy skladaniu posprawdzaj dokladnie wszystkie masy na silniku i skrzyni!
No i trzeba pamietac o magicznej blaszce w skrzynce bezpiecznikow, bo bez tego odpalisz tylko na pych! Przy skladaniu posprawdzaj dokladnie wszystkie masy na silniku i skrzyni!
Ostatnio zmieniony 12 lut 2013, 13:58 przez farow, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 20 gru 2009, 13:05
- Lokalizacja: Piaseczno
Witam!
Jestem tu nową osobą ale bardzo chetnie podziele się z Wami informacjami na temat przekładki automatu na manual.
Otóż w moim Audi z silnikiem ABK dokonałem w upływającym tygodniu przekładki.
To przełożenia tak jak we wcześniejszych postach koledzy pisaly potrzebowałem:
- skrzynie biegów ( u mnie CGT )
- półosie wraz z przegubami
- pedały ( wraz z pompą sprzęgła )
- lewarek zmiany bieógw wraz z wybierakiem
- przewody od zbiorniczka płynu hamulcowego oraz "sztywny" do wysprzęglika w skrzyni
- "sanie" pod silnik ponieważ moje od automatu nie posiadały mocowanie na poduszke z prawej strony ( tu podziękowania dla kolegi "Farow" ) na którego fachową porade mogłem liczyć.
- łożysko igiełkowe
- koło zamachowe
Cała operacja przebiegła dość sprawnie, oprócz w/w częsci oczywiscie nowe sprzęgło kompletne ( u mnie SACHS ). Standardowy demontaż skrzyni biegów, wymiana połosi. Tak naprawdę najwiecej czasu pochłoneło mi wymiana pedałów :mrgreen: nie wiem czemu moze złapałem nerwa. W przypadku mojego auta wszystkie otwory pasowaly niemal idealnie. Co do spraw elektrycznych to nie rozwiązałem sprawy swiateł cofania. Prędkościomierz ma identyczną kostke wiec no problem. Auto jezdzi dosyć fajnie.
Postaram sie wrzucic dokumentacje fotograficzną którą wykonałem w trakcie pracy
Całość zajeła 10 h przy pomocy drugiego kolegi
Pozdrawiam
Michał
P.S. Oczywiscie chetnie wymienie sie poradami i doświadczeniami michal-transsport@wp.pl
Jestem tu nową osobą ale bardzo chetnie podziele się z Wami informacjami na temat przekładki automatu na manual.
Otóż w moim Audi z silnikiem ABK dokonałem w upływającym tygodniu przekładki.
To przełożenia tak jak we wcześniejszych postach koledzy pisaly potrzebowałem:
- skrzynie biegów ( u mnie CGT )
- półosie wraz z przegubami
- pedały ( wraz z pompą sprzęgła )
- lewarek zmiany bieógw wraz z wybierakiem
- przewody od zbiorniczka płynu hamulcowego oraz "sztywny" do wysprzęglika w skrzyni
- "sanie" pod silnik ponieważ moje od automatu nie posiadały mocowanie na poduszke z prawej strony ( tu podziękowania dla kolegi "Farow" ) na którego fachową porade mogłem liczyć.
- łożysko igiełkowe
- koło zamachowe
Cała operacja przebiegła dość sprawnie, oprócz w/w częsci oczywiscie nowe sprzęgło kompletne ( u mnie SACHS ). Standardowy demontaż skrzyni biegów, wymiana połosi. Tak naprawdę najwiecej czasu pochłoneło mi wymiana pedałów :mrgreen: nie wiem czemu moze złapałem nerwa. W przypadku mojego auta wszystkie otwory pasowaly niemal idealnie. Co do spraw elektrycznych to nie rozwiązałem sprawy swiateł cofania. Prędkościomierz ma identyczną kostke wiec no problem. Auto jezdzi dosyć fajnie.
Postaram sie wrzucic dokumentacje fotograficzną którą wykonałem w trakcie pracy
Całość zajeła 10 h przy pomocy drugiego kolegi
Pozdrawiam
Michał
P.S. Oczywiscie chetnie wymienie sie poradami i doświadczeniami michal-transsport@wp.pl
- radziobiker
- Forum Audi 80
- Posty: 346
- Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
- Lokalizacja: Bożepole Małe
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 20 gru 2009, 13:05
- Lokalizacja: Piaseczno
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
A nie było że trzeba mieć hamulec i P żeby odpalał ? ja bym próbował wymontować kompa z automatu i przejrzał wiązkę co rozłącza lub sprawdził lewarek z automatu podpięty pod kostkę czy będzie kręcić ( lub na krótko sam rozrusznik )
[ Dodano: 2014-11-09, 13:33 ]
mi zostały tylko resztki z b3 automatu więc analiza kabli tych moich nic tobie nie powie bo b4 ma trochę inne
[ Dodano: 2014-11-09, 13:33 ]
mi zostały tylko resztki z b3 automatu więc analiza kabli tych moich nic tobie nie powie bo b4 ma trochę inne
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 02 gru 2014, 12:44
Amadeo pisze:Koledzy przelozylem skrzynie z automatu na manual ale nie dziala mi rozrusznik ani pompa paliwa jest to pewnie wina komputera bo mysli ze jest na biegu i nie chce odpalic da sie to jakos obejsc? kolega wczesniej pisal cos o jakiejs blaszce... Wiecie jak to uruchomic?
Jak przerabiałem swoją srebrną to mnie wyszło gdzieś w granicach 2200 z częściami i praca mechanika. Z tego co widziałem trzeba wymontować jeden przekaźnik ze skrzynki bezpieczników pod maską i oszukać jeden pod deską rozdzielcza tzn zamienić go na drucik z konektorami męskimi i wpiąć w odpowiednie miejsca. Komputer skrzyni miałem całkowicie odłączony od zestawu.