Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 coupe quattro] Zmiana skrzyni biegów z 5- na 6-biegową

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ODPOWIEDZ
trochim
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 30 mar 2009, 22:47

[b4 coupe quattro] Zmiana skrzyni biegów z 5- na 6-biegową

Post autor: trochim » 14 maja 2009, 23:34

witam

obecnie siedzi silnik ahh jednak jest już na wylocie.

wstawiana będzie skrzynia DQT 6-biegowa, nie mam niestety wybieraka biegów do tej skrzyni :/

pytanie czy jak zaopatrzę się np w coś takiego http://moto.allegro.pl/item635963881_le ... 97_04.html

to podejdzie bez problemu?

i jak wygląda sprawa łap skrzyni bo pewnie będą do wymiany

ps. pewnie było to już kilka razy na forum niestety nie udało mi się nic znaleźć ew nakierowanie właściwej drogi też będzie mile widziane <piwo>
Ostatnio zmieniony 16 maja 2009, 12:59 przez trochim, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 15 maja 2009, 07:31

nie wiem dokładnie jak jest w V6 , jak ja zmieniałem skrzynię na 6bieg w S2jce to oprócz wybieraków trzeba było skrócić wał napędowy. Mocowania pasowały, no i zależy jeszcze jakie masz koło zamachowe, dwumas czy nie, ale jeśli w obu skrzyniach stosowany był dwumas to wtedy żaden problem. Ja miałem zmieniane z dwumasu na jednomas, dlatego u mnie jeszcze sprzęgło było do wymiany.

trochim
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 30 mar 2009, 22:47

Post autor: trochim » 15 maja 2009, 22:18

to wybieraki też trzeba skrócić? i jak wygląda metoda skracania wału napędowego? jak wymierzyć o ile trzeba go skrócić.

co do sprzęgła to nie wiem co tam siedzi jutro najprawdopodobniej się dowiem

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 16 maja 2009, 20:26

wybieraki są całkiem inne. Ja musiałem kupić nowe.
Wał? trzeba wymierzyć. nie wiem jaki jest wymiar u ciebie.

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 16 maja 2009, 22:51

Leo, czyli normalnie kątówka i potem spaw? :shock:
Nie wiedziałem, że zmiana na 6'tkę wiąże się z taką rzeźbą.

trochim
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 30 mar 2009, 22:47

Post autor: trochim » 16 maja 2009, 23:02

wybieraki inne oczywiście ale te z linku od A6 podejdą do cupejki?

no i jak z tym skracaniem, kątówką wycinamy odpowiedni kawałek i łączymy spawem oczywiście z jakimś łącznikiem włożonym wewnątrz wału

Awatar użytkownika
siwusek216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 695
Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
Lokalizacja: Myslowice

Post autor: siwusek216 » 16 maja 2009, 23:37

Dobrze jeszcze jest zapiać wal w tokarkę (do spawania) ustawić niskie obroty żeby zminimalizować późniejsze bicie.

trochim
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 30 mar 2009, 22:47

Post autor: trochim » 21 maja 2009, 08:01

wał skrócony następny etap to dopasowanie półosiek i od czego łapy skrzyni biegów?

technologia cięcia wału. wszystko było robione na tokarce przecięcie wału odcięcie zbędnego kawałka dotoczenie tulejki wew na ciasno, spasowanie, przyłapanie spawem

po każdym etapie wał był rozkręcany i sprawdzane bicie niestety/stety na tzw oko ;)

panowie to w jakie te łapy i półośki mam się zaopatrzyć <piwo>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl