[B3 1.8 PM] Czym posmarowac styki manetek przy kierownicy
[B3 1.8 PM] Czym posmarowac styki manetek przy kierownicy
Witam Panowie
Sprawa jest nastepujaca zacinaly sie wycieraczki napsikalem kontaktem w manetki od wycieraczek a okazalo sie ze to przekaznik byl winien problemow. Od tamtej pory po przekreceniu stacyjki kopcilo mi sie co jakis czas z tej manetki. Wczoraj rozebralem wyczyscilem i nasmarowalem smarem ktory mialem w domu cienka warstwa po stykach i teraz kopci sie z niego za kazdym razem jak wlaczam kluczyk. Pytanie teraz czym to nasmarowac po ponownym wyczyszczeniu jutro? Gdzies po necie znalazlem ze wazelina techniczna ale nie jestem pewny wiec pytam sie ze 10 razy nie sciagac i rozbierac z samochodu. W tematach o naprawie nie znalazlem jaki typ smarowidla zostal uzyty wiec zalozylem nowy temat. Sprawa pilna bo samochod potrzebny codziennie czekam na podpowiedz.
Pozdrawiam Michal.
Sprawa jest nastepujaca zacinaly sie wycieraczki napsikalem kontaktem w manetki od wycieraczek a okazalo sie ze to przekaznik byl winien problemow. Od tamtej pory po przekreceniu stacyjki kopcilo mi sie co jakis czas z tej manetki. Wczoraj rozebralem wyczyscilem i nasmarowalem smarem ktory mialem w domu cienka warstwa po stykach i teraz kopci sie z niego za kazdym razem jak wlaczam kluczyk. Pytanie teraz czym to nasmarowac po ponownym wyczyszczeniu jutro? Gdzies po necie znalazlem ze wazelina techniczna ale nie jestem pewny wiec pytam sie ze 10 razy nie sciagac i rozbierac z samochodu. W tematach o naprawie nie znalazlem jaki typ smarowidla zostal uzyty wiec zalozylem nowy temat. Sprawa pilna bo samochod potrzebny codziennie czekam na podpowiedz.
Pozdrawiam Michal.
- srebrnastrzala
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 04 gru 2014, 12:27
- Imię: Paweł
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Kontakt:
a guzik prawda... tam jest jakiś "smar" fabrycznie.
ja swojego pająka jak rozbierałem to też szukałem czegoś by to posmarować na koniec złożenia, bo później mogą być takie kłopoty jak u Ciebie czyli się upala całe ustrojstwo.. tam musi być taka substancja żeby nie spływała w upalne dni i nie kruszał po jakimś czasie tak jak to robi np. tawot który jest do dupy.. i oczywiście spełniała swoje zadanie czyli zmniejszała tarcie by się nie wytarły ścieżki a przy okazji by nie był dobrym izolatorem.
ja ze swojej strony mogę Ci polecić smar litowy ŁT
ja swojego pająka jak rozbierałem to też szukałem czegoś by to posmarować na koniec złożenia, bo później mogą być takie kłopoty jak u Ciebie czyli się upala całe ustrojstwo.. tam musi być taka substancja żeby nie spływała w upalne dni i nie kruszał po jakimś czasie tak jak to robi np. tawot który jest do dupy.. i oczywiście spełniała swoje zadanie czyli zmniejszała tarcie by się nie wytarły ścieżki a przy okazji by nie był dobrym izolatorem.
ja ze swojej strony mogę Ci polecić smar litowy ŁT
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 23 mar 2015, 17:51
ODP
Ja psikam profilaktycznie styki Kontaktem - cały wybór psikadeł
https://sklep.avt.pl/kontakt-61-400ml-o ... rozja.html
https://sklep.avt.pl/kontakt-wl-200ml.html
https://sklep.avt.pl/kontakt-60-400ml.html
https://sklep.avt.pl/kontakt-61-400ml-o ... rozja.html
https://sklep.avt.pl/kontakt-wl-200ml.html
https://sklep.avt.pl/kontakt-60-400ml.html
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Fabrycznie jest tylko wazelina i to na części mechaniczne. Z biegiem lat spływa i brudzi wszystko.a guzik prawda... tam jest jakiś "smar" fabrycznie.
Upala sie bo nie ma dobrego styku uszkodzenie patyny czy nawet właśnie smarowidło to główne przyczyny sa.Sapela pisze:bo później mogą być takie kłopoty jak u Ciebie czyli się upala całe ustrojstwo.
To są głównie produkty czyszczące/ żrące usuwają ze stuków brud i osad jak i "smarowidło"brylkowskie pisze:Ja psikam profilaktycznie styki Kontaktem - cały wybór psikadeł
Od siebie dodam że nie jedną manetkę czyściłem i nie jeden włącznik większość działają do dziś większość uszkodzenia mechaniczne padły. Ale nigdy nie smarowałem styku.
Wyjalem dzis wyczyscilem kontaktem wytarlem do sycha idealnie styki wedlug mnie wszystko suche... i co pierwsze wlaczenie i dymek ruszylem manetka przestalo. Poczekalem chwile kluczyk znow przekrecony i znow lekki dymek. Chyba ze sie dopalaly resztki kontaktu. Albo przyczyna lezy gdzies indziej silnik wycieraczek? Bo on chyba ma plus na stale. Dodam ze kopci sie w pozycji zero czyli wycieraczki wylaczone dymek leci po przekreceniu stacyjki.