Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4]Jak wyciągnać wkład stacyjki

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 09 cze 2018, 20:47

No własnie- może się nie udać jesli tam było grzebane. Więc nie będę nic poprawiał bo namotam i się nie połapię i nie tylko ja.

Upewnie się ża auto na luzie i zaciągnę do oporu ręczny.
Podłączę nową kostkę, poskładam do kupy wszystkie elektryczne złącza i podepnę klemę akumulatora. Następnie będę włączał po kolei: Zapłon i wszystkie inne odbiorniki prądu które się załącza zza kierownicy.
UWAŻAM ! że po pojawieniu się napięcia na stykach nr. "15" i "75" na kostce z przewodami, lub na którymś z tych styków, rozrusznik powinien ZASTARTOWAĆ. Bo przecież jak pisałem , że pomiędzy każdym z nich a wsuwką kabla który jest podpięty do Bendiksa , miernik pokazywał łączność- piszczał jak szalony .
No to jak piszczał to i prąd nim poleci z każdego z tych styków na elektromagnes rozrusznika - to jasne i proste.
Jeśli jednak rozrusznik nie wystartuje po tych wszystkich załączeniach, dopiero wtedy spróbuję wystartować go kluczykiem w kierunku na "rozruch" i odpalić silnik.
Jak będzie wszystko łokej , to znaczy że ktoś kiedyś mądrze namieszał , albo czarna magia tam siedzi.

Jeśli chodzi o wywalenie przekażnika "drugiego od dołu od lewej" , to widzę że u mnie go już tam niem . Jest dziura - wolne miejsce.

Póki co dzięki za pomoc i jutro napisze jak poszło.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 cze 2018, 22:00

antoni pisze:No to jak piszczał to i prąd nim poleci z każdego z tych styków na elektromagnes rozrusznika - to jasne i proste.
Naucz się mierzyć miernikiem. Bo popełniasz podstawowe błędy elektryka...

Jesli masz dwie żarówki połączone równolegle a wspólna jest masa to co pokaże miernik oporności jeżeli przyłożymy pod dwa plusy tych żarówek? logicznie że oporność dwóch żarówek.

Jeżeli przyłożysz miernik do 50 i do 15 to co pokazuje?? oporność między twoim bendixem a urządzeniami na "15" lub na "75" a że to małe oporności to i piszczałka w mierniku zadziała bo ona jest poniżej 1kOhm.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 10 cze 2018, 04:34

Oby tak było że piszczenie miernika spowodowane jest że tak powiem jego nadwrażliwością. Ale nieee....
Cienki przewód idący do elektromagnesu rozrusznika, ale nie podpięty do tegoż elektromagnesu, tylko poprowadziłem przedłużką ( dodatkowym przewodem) do kabiny pod mój nos , po to , żebym wygodnie i solidnie podczepił do niego jedną końcówkę miernika, a drugą końcówką tego miernika dotykał po kolei do wszystkich siedmiu styków rozpiętego gniazda stacyjki.
Jeśli po dotknięciu do styków 15 i 75 ( tylko tych dwóch) miernik piszczy, to dla mojego tEMpego łba oznacza tylko jedno:
Gdy przez pokręcenie kluczykiem, spowoduję puszczenie prądu - napięcia - plusa- fazy , czy jak to inaczej można jeszcze nazwać na któryś z tych dwu styków,,, a końcówką tego przewodu dotknę do sterczącego przy elektromagnesie rozrusznika styku , to rozrusznik zagada.

Jesli jest inaczej , to twoja odpowiedz powinna być jedna . Faktycznie antoni jesteś TĘPY i nie do ruszenia. Kończymy dyskusję i nie zabieraj się do elektryki przy samochodzie .

Pod wieczór będzie wiadomo co i jak.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 10 cze 2018, 11:17

antoni pisze:Jeśli po dotknięciu do styków 15 i 75 ( tylko tych dwóch) miernik piszczy, to dla mojego tEMpego łba oznacza tylko jedno:
Gdy przez pokręcenie kluczykiem, spowoduję puszczenie prądu - napięcia - plusa- fazy , czy jak to inaczej można jeszcze nazwać na któryś z tych dwu styków,,, a końcówką tego przewodu dotknę do sterczącego przy elektromagnesie rozrusznika styku , to rozrusznik zagada

Nie zagada patrz wyżej co pisałem sprawdziłeś obwód dwóch odbiorników które niestety mają masę wspólną dlatego miernik pokazuje głupoty bo to trzeba zrozumieć ze schematów.

Przykład 75 i 50 75 to zasilanie na cewkę przekaźnika styku"X" cewka ma opór 60 Ohm elektromagnes rozrusznika około 1 Ohm wspólnie mają 61 Ohm, Miernik na test ciągłości pokaże sygnał jako zwarcie ALE POKAŻE TEŻ OPÓR 61 Ohm i tym trzeba było się kierować.

15 i 50 też podobna sytuacja bo odbiorniki na 15 też mają mały opór (żarówki podświetlenia itd.)

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 12 cze 2018, 03:23

Z wielkiem smutkiem muszę powiedzieć że po złożeniu wszystko gra i żadne moje obawy się nie potwierdziły, BO NIE MOGŁY .
Nie będe tu piepSzył , że no taaak, że faktycznie, jak ja mogłem przegapić , jak ja dalej nie Kapuje co je grane. -Nawet dwie stówy uratowane w kieszeni nie cieszą , aczkolwiek dziękuję Tobie Jarewa " za to.
Podsumowując, i widząc swoje braki w podstawowej wiedzy o elektryce , czuję sie taki ułomny - taki pół kalika . Ale co zrobić.....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga