Witam wszystkich zapalonych klubowiczów
Mam pytanko odnośnie tej pomarańczowej kontrolki CHECK ENGINE, której osobiście nie posiadam w mojej niuni lecz chciałbym sobie coś takiego sprawić żeby sobie tam świeciło więc może zacznę od tego, że mam B3 90r 1,6 PP (jest to motorek 70 lub jak kto woli 71 konny, zasilany w pełni elektronicznie sterowanym gażnikiem) i orginalnie nie mam na blacie tej właśnie kontrolki bo była ona seryjnie montowana w B3 do 7/88r a jak wcześniej wspomniałam ja mam 90r (nie mam pojęcia czemu Audi zrezygnowało z takiego sposobu wswietlania błędów silnika no ale trudno może uda razem nam się to zmienić)
Dlatego kieruję pytanie do klubowiczów czy ktoś już sie bawił w takie rezanko ?
Mi się wydaje bez sensu czołgać się pod pedały sprzęgła itp zeby zrobić zworkę i wybłyskać ewentualne blędy kiedy możemy mieć to samo elegancko wyswietlone na blacie, czyż nie ?
Proszę o każdą (nawet najmniejszą) pomoc jeśli ktoś miał z czymś takim do czynienia. Nawet najmniejsza pomoc np gdzie szukać sygnału wybłyskiwania mi pomoże bo już później może poleci z górki bo to nie jest moje pierwsze rezanko ale po raz pierwszy kieruje pytanie na forum.
Chcę żeby z tego wyszła w pełni sprawna kontrolka ewentualnych błędów silnika.
Może to będzie wena dla kolejnych rezaczy kontrolki
[B3 PP] kontrolka CHECK ENGINE (jak zrezać ?)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Da się coś takiego zrobić, spróbuj na początek włożyć żarówkę w miejsce gdzie masz kontrolkę check engine i włóż bezpiecznik w przekaźnik pompki paliwa albo zewrzyj odpowiednie styki w złączu obd, wtedy powinna się zapalić albo wy wyjęciu błyskać błędy. Jeśli nie z tego nie będzie to będziesz musiał podłączyć z zewnątrz kablami tą żarówkę z dolnym stykiem (nie tym przy ściętym rogu kostki) w brązowej (białej) kostce oraz plusem z drugiej kostki lub z jakiegokolwiek innego miejsca gdzie pojawia się plus po zapłonie.
Tutaj jest temat o tym.
https://audi80.pl/b3-pm-diagnoza-bly ... t21067.htm
Ponoć jak zajdzie jakaś niespawalność to ta kontrolka zaczyna się lekko żarzyć.
Jeszcze można do tego dorobić sobie przełącznik do startu wybłyskiwania błędów.
Tutaj jest temat o tym.
https://audi80.pl/b3-pm-diagnoza-bly ... t21067.htm
Ponoć jak zajdzie jakaś niespawalność to ta kontrolka zaczyna się lekko żarzyć.
Jeszcze można do tego dorobić sobie przełącznik do startu wybłyskiwania błędów.
Nom dzięki ALDI jutro wieczorkiem biędziemy coś działać w tym kierunku
może akurat wypali z tą kontrolką
a dodam jeszcze, że już dawno mam tam zamontowaną żarówę bo byłem ciekaw czy będzie działać ale ni hu hu nie da się jej wzbudzić... będę próbował robić tak jak mówisz. Kontrolka na tablo jest w prawym górnym rogu bo zmienaiłem całe zegary bo wcześniej miałem Big-Ben'a a szkoda mi było rozbierać orginal zegary bo mam 107tyś i plombę na zegarach także jeszcze nikt do nich łap nie pchał a patrzyłem na tych moich orginal zegarach w miejscu tech CHECK ENGINE jeszt AIR BAG także troszki inaczej ale mi to tam wisi bo jest obrotek a reszta się zgadza a te zegary, które mam teraz są właśnie z 88r. i maja tego CHECK'a... oj nic, nie będę przynudzal tylko zabieram się do roboty jeszcze dam znać na forum czy cuś z tego wyjszlo, jak będzie gitara unieścimy ten temacior na dziale REZANIE, niech ludziska kożystają z ukrytych uroków AUDI
[ Dodano: 2010-03-09, 21:38 ]
Witam panownie
Nom więc tak:
1. Kontrolka CHECK ENGINE działa poprawnie z czego jestem, że tak powiem dumny
2. Nie taki diabeł straszny jak go malują
Powiem tyle, tego rezanka nie nazwał bym syzyfową pracą bo naprawdę szybko i sprawnie poszło nawet przy tych -5 stopniach na dworze to co jest nam potrzebne to metr kabla dwużyłowego (0,50zł), dwie "złodziejki" żeby podpiąć się pod 2 kable bez zbędnego modzenia i cięcia koszulek, lutowania, babrania itp itd (2* 0,50zł), żarówa obowiązkowo bo przeciesz musi nam coś tam świecić i wybłyskać ewentualne błedy (ok 2zł max) no i jakiś mały swich też się nam przyda bo czymś musimy wzbudzić te wybłyski błędów (ok 1zł do 2zł) no chyba, że ktoś nie ma na to kasiory i ma tyle fantazji i wyrwie z C-360 jakiś włącznik (od START ENGINE z C-360 "sześćdziesiątki" się nadaje jeśli już tak bardzo jesteśmy na to napaleni i będziemy mieli tyle zapału, żeby czyrkać potem traktur na ostro :mrgreen: ) noo i na koooniec najważniejsze, potrzebne nam będzie trochi chęci nie wspominam o kluczu 8mm i o śrubokręcie gwiazdkowym gdyż sądzę, że każdy z nas posiada te wysoko zaawansowane technologicznie sprzęty
Więc tak, dziś już nie mam czasu ale jutro znajdzie się to na stronie REZANIE razem z fotkami i opisem cio i jak z czym i gdzie dzięx dla klubowicza ALDI, który nie stał obojętnie i odpowiedział na poście
może akurat wypali z tą kontrolką
a dodam jeszcze, że już dawno mam tam zamontowaną żarówę bo byłem ciekaw czy będzie działać ale ni hu hu nie da się jej wzbudzić... będę próbował robić tak jak mówisz. Kontrolka na tablo jest w prawym górnym rogu bo zmienaiłem całe zegary bo wcześniej miałem Big-Ben'a a szkoda mi było rozbierać orginal zegary bo mam 107tyś i plombę na zegarach także jeszcze nikt do nich łap nie pchał a patrzyłem na tych moich orginal zegarach w miejscu tech CHECK ENGINE jeszt AIR BAG także troszki inaczej ale mi to tam wisi bo jest obrotek a reszta się zgadza a te zegary, które mam teraz są właśnie z 88r. i maja tego CHECK'a... oj nic, nie będę przynudzal tylko zabieram się do roboty jeszcze dam znać na forum czy cuś z tego wyjszlo, jak będzie gitara unieścimy ten temacior na dziale REZANIE, niech ludziska kożystają z ukrytych uroków AUDI
[ Dodano: 2010-03-09, 21:38 ]
Witam panownie
Nom więc tak:
1. Kontrolka CHECK ENGINE działa poprawnie z czego jestem, że tak powiem dumny
2. Nie taki diabeł straszny jak go malują
Powiem tyle, tego rezanka nie nazwał bym syzyfową pracą bo naprawdę szybko i sprawnie poszło nawet przy tych -5 stopniach na dworze to co jest nam potrzebne to metr kabla dwużyłowego (0,50zł), dwie "złodziejki" żeby podpiąć się pod 2 kable bez zbędnego modzenia i cięcia koszulek, lutowania, babrania itp itd (2* 0,50zł), żarówa obowiązkowo bo przeciesz musi nam coś tam świecić i wybłyskać ewentualne błedy (ok 2zł max) no i jakiś mały swich też się nam przyda bo czymś musimy wzbudzić te wybłyski błędów (ok 1zł do 2zł) no chyba, że ktoś nie ma na to kasiory i ma tyle fantazji i wyrwie z C-360 jakiś włącznik (od START ENGINE z C-360 "sześćdziesiątki" się nadaje jeśli już tak bardzo jesteśmy na to napaleni i będziemy mieli tyle zapału, żeby czyrkać potem traktur na ostro :mrgreen: ) noo i na koooniec najważniejsze, potrzebne nam będzie trochi chęci nie wspominam o kluczu 8mm i o śrubokręcie gwiazdkowym gdyż sądzę, że każdy z nas posiada te wysoko zaawansowane technologicznie sprzęty
Więc tak, dziś już nie mam czasu ale jutro znajdzie się to na stronie REZANIE razem z fotkami i opisem cio i jak z czym i gdzie dzięx dla klubowicza ALDI, który nie stał obojętnie i odpowiedział na poście