Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 B4] Licznik kilometrow nie działa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Cocobongo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 17 kwie 2013, 09:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Cocobongo » 20 maja 2013, 23:29

Szara80tkaTdi napisał:
dlatego ze w latach 80tych elektronika byla drozsza niz dzis, i kazdy bajer slono kosztowal - no ale ty starszy widze jestes, wiec pewnie to wiesz
Jasne. Gdybym wtedy był w takim wieku pewnie osiwiałbym z tego powodu. Ale papier do instrukcji obsługi nie był taki drogi. Dziś jak jest instrukcja np. jednego modelu żelazka, które ma kilka typów (z/bez dodatkowej pary, z/bez auto wyłącznika itd.), instrukcja zawiera rysunki i przyciski wszystkich typów z zaznaczeniem, czego nie ma w typach tańszych. O to mi chodzi. W sumie to robili Niemcy, a znani są z solidności i opis zegarów z Big Benem powinien być, chociażby aby wytłumaczyć jak nastawiać Big Bena (niestety są jeszcze ludzie, dla których budowa cepa jest zbyt skomplikowana ;-)), i wyraźnie podkreślić, że NIE MA kontrolki świateł mijania... na przykład!
A przy okazji, ktoś już tego próbował? Kontrolka świateł mijania.
Czy kontrolka gaśnie przy włączonych długich?

[ Dodano: 2013-05-20, 23:51 ]
andi77 pisze:
Cocobongo pisze:Chodzi o kontrolkę świateł mijania.
Załatw oprawkę żarówki airbag (z wersji z jedną).
Proszę jaśniej. Nigdy nie miałem Audi, to moje pierwsze auto tej marki i bujam się nim dopiero kilka tygodni.
A jak już będę miał taką oprawkę, to...? No właśnie, co? Gdzie ją włożyć? Do czego podłączyć, tzn osobnymi kabelkami czy sama oprawka to załatwia w komplecie z obwodami płytki? Co z żarówką? Sama oprawka nie zaświeci! Sorry andi77, ale mimo wdzięczności za radę, nie kumam jej absolutnie. Może gdybym miał Audi z 10 lat i znał rozmaite wersje i wyposażenie, problemu by nie było, ale tak to czuję, że wpadłem w wykopany przez siebie dołek - to w nawiązaniu do budowy cepa z wcześniejszego postu.
Mimo wszystko liczę na wyrozumiałość kolegów i bardziej łopatologiczne wytłumaczenie, co autor miał na myśli pisząc cytowane wyżej słowa o oprawce żarówki airbag z wersji z jedną. Czy chodzi o wersję z jednym airbagiem, tu: z jedną poduszką?[/i]
Bez muzyki życie byłoby pomyłką

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 21 maja 2013, 00:25

Cocobongo pisze:Proszę jaśniej
https://hotfile.com/dl/223743913/c37e25 ... l.pdf.html oczywiscie wiaze sie to z nieodwracalna dewastacja licznika
lub poprostu zastosuj do tego celu zarowke ktora po wlozeniu nie bedzie miec polaczenia elektrycznego z licznikiem, o takiej pisal andi77

co do instrukcji, to ta polska wersja co wrzucielm na internet jest w wersji najbogatszej gdyz ma opisy na temat spalania, opon itp, pozniej to juz tego nie podawali, zauwaz ze maja duzo mniej stron, np dla diesla byl inny obrotek i tez maja go pokazac? jest to cos na zasadzie, "bystry sie domysli"

tak wogole to te posty sa do usuniecia gdyz wtej chwili piszemy oczym innym niz tytul tematu, a inni szukajac informacji zgodnie z tytulem , czytaja o jakis kontrolkach i sie denerwuja, dalem ci inne linki i tam powinna byc dyskusja

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 maja 2013, 07:10

Cocobongo, tu masz temat jakiś temat 80-b4-kontrolka-swiatel-mijania-t1686.html
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 21 maja 2013, 09:04

Cocobongo,
Obrazek
Obrazek
https://Audi80.pl jest i będzie! Bywam m.in. na: Forum Audi A6.

Awatar użytkownika
Cocobongo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 17 kwie 2013, 09:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Cocobongo » 21 maja 2013, 09:57

Panowie, Szara80tkaTdi, Pieter8 i andi77. Wielkie dzięki.
Plik pdf już mam.
Co do instrukcji - jest do przetrawienia.
Co do żarówki - zrobiłbym to jeszcze inaczej, tzn odizolowanie styków żarówki od ścieżki na płytce, w przypadku braku oprawki bez styków.
Wracając do tematu postu - licznik ruszył. Zimne luty!
Co do "rozjazdu" od tematu - sorry, samo jakoś tak wyszło. Decyzja w rękach admina - usunąć, przenieść, zakończyć.

Pozdrawiam.
Bez muzyki życie byłoby pomyłką

hej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 226
Rejestracja: 27 wrz 2010, 18:10
Lokalizacja: Tenczynek

liczydło km

Post autor: hej » 07 cze 2013, 20:41

mam problem z naliczaniem kilometrów jak wyciągałem licznik i zrobiłem zimne luty to licznik liczył jakieś 2 km znowu wyciągnąłem licznik i zauważyłem że taka mała zębatka jest jak z gumy gdzie dostane taką nową może to jej wina?
hej

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 07 cze 2013, 20:45


lisek0210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 18 lut 2013, 21:48

Post autor: lisek0210 » 24 cze 2013, 11:29

Witam.
Ta czarna zębatka to zamiennik tej pomarańczowej, a czy ta biała to zamiennik tej drugiej, na której siedzi ta pomarańczowa?
U mnie obie zębatki są pęknięte.

Awatar użytkownika
smaqosz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 17 maja 2013, 08:45
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: smaqosz » 01 sie 2013, 13:32

podepnę się pod temat, żeby nowego nie zakładać szukałem na forum,ale takie przypadku nie znalazłem jeżeli gdzieś jest to sorka,ale ja nie widziałem.
Mam następujący problem z licznikiem dziennym, liczy mi km od 0 do 3 czyli jakby 1300m i dopiero przeskakuje i główny licznik czym to może być spowodowane ?

Awatar użytkownika
Cocobongo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 17 kwie 2013, 09:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Cocobongo » 01 sie 2013, 16:50

Ponieważ u siebie problem licznika rozwiązałem, podpinam się z (p)odpowiedzią. W moim przypadku zębatki były sprawne (nie popękane). Ta mniejsza (pomarańczowa) wykonana jest z elastycznego półprzezroczystego materiału przypominającego konsystencją dość twardą, lecz wyczuwalnie elastyczną gumę. Wymieniłem ją (chociaż pod lupą wszystkie zęby wyglądały na całe, nie poszczerbione czy popękane), mimo wszystko na zakupioną na Allegro czarną z twardego plastiku - na wszelki wypadek. Problem leżał w lutach. Nie szukałem, które punkty lutownicze doprowadzają napięcie do licznika (silniczka), tylko rozgrzałem wszystkie na płytce cienkim grotem lutownicy i nic nie zmieniając pozwoliłem cynie zastygnąć. Po zmontowaniu problem znikł - liczniki chodzą i kręcą jak trzeba. Oryginalną pomarańczową zębatkę mogę odstąpić po kosztach wysyłki. Pod wpisem zdjęcia tej zębatki. Jeżeli - tak jak u mnie - na ekranie komputera zdjęcia są przejaskrawione, niewyraźne i jakby przepuszczone przez dwukolorowy czarno-biały filtr, kliknij je, aby otworzyć w nowym oknie i zobaczyć tak jak mniej więcej zostały zrobione.
Zainteresowanym: zanim przystapiłem do tego przeglądu "zerowego" (rozgrzewanie puntktów lutowniczych), obejrzałem je sobie pod lupą i na niektórych widać było w powiększeniu wyraźne pęknięcia na powierzchni kropel cyny. Zdarzają się też pęknięcia tak małe, że niewidoczne pod lupą, dlatego zdecydowałem się "zerować" wszystkie.

Awatar użytkownika
pawelponiat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 20 sty 2011, 16:33
Lokalizacja: Poniatowa/Lublin

Post autor: pawelponiat » 16 wrz 2013, 10:55

Ja mam to samo ;/ Wszystko pieknie działa... pokazuje prędkosć i obroty silnika.. a kilometrów dziennych nie nabija ;/ ale raz wymontowałem juz cały speedometr i stanołem na tym jak dostać sie do tego silniczka.. bo nie mogłem zdjac tej wskazówki.... no ale musze to wkoncu zrobić :)
:-D

Awatar użytkownika
Cocobongo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 17 kwie 2013, 09:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Cocobongo » 16 wrz 2013, 13:27

U Ciebie w liczniku jest obrotomierz - u mnie Big Ben (wielki zegar analogowy). Niekoniecznie muszą mieć takie same rozwiązania. U mnie - jak wspomniałem - przegląd zerowy załatwił sprawę. Nie mam pojęcia, co może rozprzęgać oba liczniki. U mnie jak nie chodził jeden to i drugi stał. Jak dzienny drgnął i obracał kilka kilometrów (bo akurat zimne luty zatrybiły na wyboju), to i drugi kręcił.
Powodzenia!
Bez muzyki życie byłoby pomyłką

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 16 wrz 2013, 13:35

Cocobongo pisze:Niekoniecznie muszą mieć takie same rozwiązania
tak sie sklada ze dla a80 i 90 b3 i b4 liczniki sa identyczne, roznia sie obwodem kol zapisanym w predkosciomierzu i wyposazeniem, i niczym wiecej

roznica jest dopiero w modulach dokladanych czyli MC AC BC

tan juz sa rozne parametry dla kazdego silnika jesli chodzi o prawidlowy pomiar cisnienia oleju

benek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 17 wrz 2013, 12:22

Post autor: benek » 17 wrz 2013, 14:02

Witam wszystkich
Ja mam problem w B3 z licznikiem kilometrow-predkosciomierz działa ale nie liczy kilometrow.postanowiłem .ze kupię drugi licznik (uzywany wraz z obrotomierzem wskażnikami paliwa i temp.i.t.d.)wydawało by się wkładać i jechać - ale nie w moim przypadku- zakładałem kilka az w końcu trafiłem- zadziałało wszystko jak trzeba.Po przejecchaniu ok 20 km - skasowałem podlicznik i ...wszystko wrociło do stanu poprzedniego i teraz mam pytanie :Czy taki stan rzeczy moze byc spowodowany odwrotnym podłaceniem biegunów akumulatora ?mam już inny (sprawny)licznik ale boję się go zakładać -proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 17 wrz 2013, 15:10

Możliwe, że przez podłączenie akumulatora odwrotnie zamordowałeś elektronikę w zegarach przez co teraz nie działają. Prędkościomierz w ogóle nie działa ? Czy tylko naliczanie przebiegu ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga