Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1z] liczniki

andrzej1

[80 B4 1z] liczniki

Post autor: andrzej1 » 15 wrz 2007, 16:42

Witam.
1.Licznik kilometrów mi pada - czasem główny się zawiesi, a czasem to nawet mi zliczy parę kilometrów więcej niż cząstkowy (tak przy przebiegach około 200km widać różnice paru km) - dlaczego tak się dzieje i czy można to jakoś naprawić.
2. Dziś kupiłem drugi licznik z mniejszym przebiegiem - czy mogę jakoś ten przebieg zwiększyć!! do mojego aktualnego.
3. W starym moim liczniku mam podpis pod licznikiem od kilometrów i prędkości :8A0 190, a w tym co dziś kupiłem 8A0 190A - co za różnica? Mogę spokojnie go podłączyć? Czy te literki mówią może o stanie wyświetlanych kontrolek w danym liczniku i mogą one działać niepoprawnie?

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 15 wrz 2007, 18:48

Czesc

Przeczytaj ten art. : http://www.audi80.prh.pl/pliki_audi80/w ... a_B3B4.pdf

Może pomoże :-)

[ Dodano: 2007-09-15, 19:01 ]
andrzej1 pisze:W starym moim liczniku mam podpis pod licznikiem od kilometrów i prędkości :8A0 190, a w tym co dziś kupiłem 8A0 190A - co za różnica? Mogę spokojnie go podłączyć? Czy te literki mówią może o stanie wyświetlanych kontrolek w danym liczniku i mogą one działać niepoprawnie?
Wydaje mi się że możesz podłączyć bez problemu. Ten licznik co kupiłeś ma taki sam zakres prędkości co poprzednik ??

Zapytaj jeszcze Klubowicza Cobra - to expert od liczników :-D

andrzej1

Post autor: andrzej1 » 15 wrz 2007, 23:48

dzięki za artykuł. Nie rozkręcałem go jeszcze aż tak bo bałem się usunąć wskazówkę, często to się kończy uszkodzeniem licznika ale teraz jak mam drugi, to zaryzykuję.
Tak wiem, że Cobra prawie zawsze się wypowiada na temat liczników, dlatego zaczekam na jego post:) Tylko nie wiem czy ryzykować i w jaki sposób pchnąć ten licznik do przodu....czy po takiej operacji nie popsuję się i będzie działał jako kolejny zacinający się..

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 16 wrz 2007, 09:08

jakiej produkcji są oba liczniki? VDO czy UN4 :?:

andrzej1

Post autor: andrzej1 » 16 wrz 2007, 14:52

oba to VDO

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 16 wrz 2007, 14:57

andrzej1 pisze:oba to VDO
w takim razie możesz cofnąc licznik przebiegu ;-)

andrzej1

Post autor: andrzej1 » 16 wrz 2007, 15:18

hehe. no wiedziałem, że nikt nie uwierzy że chcę pchnąć no ale.....
Jeśli ktoś wie dokładnie o co chodzi w oznaczeniach na kodzie kreskowym - przyklejanym na górze obudowy liczników to może mi wyjaśnić:)
Na moim obecnym jest : VDO 110.008.563/020 AUDI 8A0 919 035 L
a na zakupionym : VDO 110.008.563/010 AUDI 8A0 919 035H
Jak widziecie końcówki kodów się różnią. W sumie to nie mam wyjścia jak podłączyć go ale może ktoś wie co za różnica między nimi? Zastanawiam się również, czy podmienić całe liczniki, czy może tylko włożyć nowy licznik od kilometrów do mojej deski z licznikami? Czy bezpieczniej wsadzić całą dechę nową?

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 16 wrz 2007, 15:35

andrzej1 pisze:Na moim obecnym jest : VDO 110.008.563/020 AUDI 8A0 919 035 L
a na zakupionym : VDO 110.008.563/010 AUDI 8A0 919 035H
oba liczniki zostały wycofane z produkcji... w takim razie nie jestem w stanie powiedzieć, czym one się różnią... :-/

na Twoim miejscu, podmieniłbym cały licznik...a nie bawił sie w przekładanie obrotomierza do licznika z ori przebiegiem zliczonych kilometrów...

ale rób jak uważasz... ;-)

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 16 wrz 2007, 17:51

Dzień dobry, cześć i czołem, pewnie pytacie gdzie sie podziołem :mrgreen:

Końcówka numeru licznika to nie4 jest wielki problem... jak znajdziesz naklejkę na liczniku z przełożeniem impulsów/kilometr to zobaczysz że zwykle różnią się one między sobą kilkoma impulsami... ale ponieważ są to różnice bardzo małe (rzędu kilku imp/km to przy tak dużym przełożeniu ponad 1000imp/km różnicy praktycznie nie odczujesz :mrgreen: )

wracając do głównego pytania:
masz VDO więc spokojnie możesz w miejsce starego wstawić nowy prędkościomierz, poza tym możesz wstawić całe zegary, choć być może mogą być różnice między kontrolkami - tzn między tabliczkami kontrolek (np immobilizer, olejarka-w B3, składanie dachu-w cabrio itp)
Polecałbym jednak przełożenie samego prędkościomierza.

Jesli chodzi o cofnięcie przebiegu, to w VDO można to zrobić, choć były juz przypadki próby wyjęcia wskazówki zakończone urwaniem sprężynki - w B4. Prędkościomierze w B3 posiadały płytkę główną prędkościomierza montowaną z boku i zawsze można było wyciągnąć, w B4 zaś duża płytkę montowaną za prędkościomierzem w białej podstawce, prostopadle do ośli wskazówki a równolegle do tarczy prędkościomierza - zdarzały się własnie przypadki urwania sprężynek, choć wszystko jednak powinno być OK, bo to zawsze jest VDO ;-)

Jesli nie przeszkadza Ci przebieg to załóż nowy prędkościomierz i nic nie zmienia. Możesz spróbować rozebrać licznik, wyjąć wskazówkę, zdjąć tarczę i cofnąć bębenki, ale na własne ryzyko.

Ja bym jednak poszukał przyczyny w niezliczaniu kilometrów w starym oryginalnym liczniku - zębatka na 100% jest ułamana - dlatego nie zliczają razem, a osobno. Być może jednak ułamana jest zębatka w trybiku pomarańczowym i w trybiku zielony7m do napędzania bebenków z cyframi. Jak chcesz to możesz sprawdzić. Sprawdź od razu może uda Ci się zdjąć wskazówkę z starym prędkosciomierzu - w B4 płytki główne były równolegle ułożone w stosunku do tarczy...

andrzej1

Post autor: andrzej1 » 16 wrz 2007, 18:41

witam Cię Cobra.
1. nie kumam o co chodzi z tymi impulsami/km? Jeśli byś mógł wytłumaczyć jeszcze raz i może od podstaw;)
2.włożyłem sam prędkościomierz do mojej tablicy zegarów i jak na razie wszystko wygląda na sprawne. Zobaczę jutro w trasie czy mi pokaże te same km na przebiegu.
3. W obu tych licznikach główna płyta jest równolegle do tarczy zegara czyli prostopadle do osi wskazówki.
4.czy przy próbach naprawy zegarów uszkodzenia jakie się tymi próbami robi związane są przede wszystkim z momentem wyciągania wskazówki? Czy już przy samym zaglądaniu do trybów.
I jak zawsze przewija się magiczna pomarańczowa zębatka:)hehe.
Jeśli jest ułamana zębatka przy silniczku krokowym ta co napędza licznik przebiegu to czy można ją wyciągnąć i naprawić lub zastąpić nową (skądś tam:)) czy tak to zrobili, że gdy wyciągnę oś od kilometrów tryby wyskoczą i nie złożę tego? próbował ktoś.
A tak w ogóle to nikt nie wierzy, że chcę pchnąć przebieg do przodu!! To już wyjaśniam.
Jeżdżę moim Audi w Anglii. Tu jak kupujesz ubezpieczenie - musisz zdeklarować ile km na rok chcesz przejechać, im więcej tym droższe ubezpieczenie. Ktoś powie to cofaj licznik- nie tak prosto. Na przeglądach wbijają i spisują wszystko, poza tym w ubezpieczalni też zanim ubezpieczysz samochód to się pytają w jakim celu go będziesz używał, czy dojeżdżał do pracy - i w ten sposób mogą sobie sami wyliczyć rząd tysięcy mil na rok. Więc ja chcę PCHNąć licznik do mojego starego przebiegu. dzięki:)

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 16 wrz 2007, 20:11

z tymi impulsami chodzi o to, że czujnik wysyła impulsy do prędkościomierza, który je zlicza. Np. aby licznik wybił Ci 1km musi dostać ok 1300impulsów (czyli 1300 imp/km). Jeżeli zaś założysz licznik który potrzebuje 1310 imp/km to masz różnicę 10 impulsów na kilometrze. Czyli na ok 130km różnica w dystansie będzie 1km, łapiesz? praktycznie żadna :mrgreen:

Spróbuj wyciągnąć tą wskazówkę w swoim starym, zepsutym prędkościomierzu, jeśli będzie ok to możesz też spróbować w tym nowym, lub możesz sprawdzić stan zębatki w starym. Zębatkę można wymienić na jakąś inną, ale coby fi (srednica) się zgadzała i ilość ząbków (15), lub wsadzić z jakiegoś innego prędkościomierza VDO... w ten sposób rozwiązałbyś problem cofnięcia licznika... ale najpierw rozbierz zepsuty i sprawdź czy zębatka jest na pewno uszkodzona.

jozin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 02 paź 2008, 19:51

Post autor: jozin » 02 paź 2008, 20:41

u mnie prędkościomież nie dziala.Jak postoi na słońcu to czasami rusza ale często zaniża a kilometry liczy nawet dobrze zawsze czy można to naprawić??

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 02 paź 2008, 21:55

dodatkowo radził bym sprawdzić zimne luty

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 17 sie 2009, 20:17

u mnie problem tkwi w tym ze jadąc potrafi zaciąć się naliczanie kilometrów, w tym samym momencie i na dole i gorze.Po stuknieciu w szybke licznik nabija dalej lub po wcisnieciu zerowania ale nei zawsze za pierwszym razem, czasami musze kilka razy nacisnąć zerowanie ze by nabijał km. Gdzie szukac przyczyny.Wyjmowalem licznik pierwszy raz i nie zauwazylem czegos co mogło by być rozwalone.Co mogło nawalićze licznik potrafi się zaciąć prędkosc pokazuje obroty tez wszystkie kontrolki sprawne tylko te nieszczesne kilometry
proszę o pomoc

grzesiek79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 280
Rejestracja: 01 lut 2007, 21:23
Lokalizacja: EP

Post autor: grzesiek79 » 19 sie 2009, 19:03

tomek1982 pisze:u mnie problem tkwi w tym ze jadąc potrafi zaciąć się naliczanie kilometrów, w tym samym momencie i na dole i gorze.Po stuknieciu w szybke licznik nabija dalej lub po wcisnieciu zerowania ale nei zawsze za pierwszym razem, czasami musze kilka razy nacisnąć zerowanie ze by nabijał km. Gdzie szukac przyczyny.Wyjmowalem licznik pierwszy raz i nie zauwazylem czegos co mogło by być rozwalone.Co mogło nawalićze licznik potrafi się zaciąć prędkosc pokazuje obroty tez wszystkie kontrolki sprawne tylko te nieszczesne kilometry
proszę o pomoc
w Twoim przypadku są albo zimne luty na płytce przy silniczku naliczania albo zębatka ma ubytek :roll: sprawdzałeś już zębatkę :?:

możesz jeszcze sprawdzić w jakim stanie są styki między płytą główną a licznikiem. u qmpla nie zliczało kmów. podejrzewałem zębatkę, rozebrałem i ... :shock: zębatka zdrowa. winne były styki - były zaśniedziałe

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl