Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.3 20V 7A]Migająca kontrolka płynu chłodzącego.

Marcys_s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 23 maja 2007, 19:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marcys_s » 18 sty 2009, 22:55

a jak ze wskazaniami temp jak samochod pochodzi dluzej na jalowym, czy wlacza ci sie wentylator? Jak sie wlacza czy pokazuje ci ok 100 stopni? - jesli wiatrak dziala, silnika nie da sie doknac bo bardzo goracy a temp na wskazaniach mniej niz 90 stopni to zrabany czujnik.


wtyczka od zbiorniczka jest bardzo podobna do tej okraglej od halogenow ma pobokach 2 uszka ktore nalezy delikatnie odgiac na zewnatrz, czujnik w zbiorniczku wyrownawczym dziala na zasadzie: jeden kabel stala masa a na 2 kablu pojawia sie masa jak czujnik twierdzi ze nie ma plynu, co za problem wziasc kontrolke (zarowke z 2 kablami)ew. multimetr jedna czesc podlaczyc do plusa aku a nastepna wklowac sie w kable idace do zbiorniczka. jesli na obu kablach masa to cos jest zle. Po odlaczeniu tej wtyczki jesli na obu kablach nadal masa to mamy pewnosc ze to nie jest cz. przy zbiorniczku a zasniedziale styki w zegarach.

3 pinowy czujnik temp w silniku 7a znajduje sie z lewej strony glowicy na srodku, wkrecony jest w metalowy krociec wodny do ktorego przykrecony jest waz gumowy idacy do gornej czesci chlodnicy


chcesz sprawdzic regulator? wez miernik (multimetr) i doktnij czarna koncowka do obudowy alternatora a czerwona do miejsc a w ktorym jest przykrecony niebieski cienki kabel w alternatorze (taka mala nakretka na klucz nr 8) powinno ci sie pojawic w okolicach 14,1 lub 14,5 v zaleznie od typu regulatora. Jesli dotkiniesz czarna koncowka mierniak do obudowy a czerwona do nakretki ktora przykreca gruby czerwony kabel do alternatora to powinno ukazac ci mniejwiecej to samo napiecie co na regulatorze.

Przy rozgrzanym silniku i temp ok 90 stopni to powietrze z nawiewow powinno prawie parzyc a nie byc tylko cieple.

Jesli sie gdzies pomylilem prosze o sprostowanie

janek1coupe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 12 wrz 2008, 19:00
Lokalizacja: Działoszyn

Post autor: janek1coupe » 24 sty 2009, 17:03

Marcys_s, nareszcie kompetentna odpowiedz :mrgreen:
Wtyczkę odpina się tak jak napisałeś(ja ją wyszarpałem wcześniej ale nic nie urwałem).
Kontrolka mnie dobijała i ją wyjąłem z licznika :lol:
A wskaźnik temp.się nie podnosi za wiele(nawet na jałowym biegu troszkę się podnosi(ok.40 stopni)
Jak jadę trasą i włączę dmuchawę to leci ciepłe ale rzadko kiedy parzy.Ale jutro to jeszcze sprawdzę kolego.Dzięki za wskazówki. :!: :!: :!:
Street racing is not a crime :)

Tatar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 31 mar 2009, 19:36
Lokalizacja: POMORSKIE

Post autor: Tatar » 02 kwie 2009, 19:44

janek1coupe pisze:Marcys_s, nareszcie kompetentna odpowiedz :mrgreen:
Wtyczkę odpina się tak jak napisałeś(ja ją wyszarpałem wcześniej ale nic nie urwałem).
Kontrolka mnie dobijała i ją wyjąłem z licznika :lol:
A wskaźnik temp.się nie podnosi za wiele(nawet na jałowym biegu troszkę się podnosi(ok.40 stopni)
Jak jadę trasą i włączę dmuchawę to leci ciepłe ale rzadko kiedy parzy.Ale jutro to jeszcze sprawdzę kolego.Dzięki za wskazówki. :!: :!: :!:
ostatno również miałem taki problem wymieniłem czujniczek i jest wszystko ok

bartlomiej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 15 gru 2008, 15:12
Lokalizacja: Szczecin/Złotoryja

Post autor: bartlomiej » 03 kwie 2009, 19:24

dzisiejszy wyjazd na miasto zakończył się holowaniem :-( kontrolki: abs, ładowania, hamulca i płynu ham. migały, ale jeszcze trochę ujechałem i zgasło :shock: . Z tego co wyczytałem to regulator napiecia padł, zgadza się?? możecie upewnić mnie?? dzięki

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 04 kwie 2009, 23:50

bartlomiej pisze:dzisiejszy wyjazd na miasto zakończył się holowaniem :-( kontrolki: abs, ładowania, hamulca i płynu ham. migały, ale jeszcze trochę ujechałem i zgasło :shock: . Z tego co wyczytałem to regulator napiecia padł, zgadza się?? możecie upewnić mnie?? dzięki
Tak, to książkowe objawy wywalonego regulatora napięcia, tudzież szczotek.
Są:
'85 Audi Coupe quattro 2.2 (B2/85)
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic (4B/C5)
'98 Audi A3 1.8 20V


Były:
'87 Audi Coupe GT 2.3 (B2/85) wersja US
'89 Audi Coupe quattro 20V (B3/8B)
'88 Audi 90 quattro 2.3E (B3/89)
'82 Audi Coupe GT 5E (B2/85)
'81 Audi 80 CD 5S (B2/81)

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 05 kwie 2009, 08:51

Miałem podobny przypadek.
Na drugi dzień po remoncie rozrusznika padło mi ładowanie. (jak u Ciebie?Patrzyłeś na wskazanie?).
Kumpel mnie zaciągnął z powrotem do mechanika. Zamiast reklamacji na źle złożony rozrusznik, gość wymienił mi szczotki w alternatorze i teraz jak ręką odjął.

bartlomiej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 15 gru 2008, 15:12
Lokalizacja: Szczecin/Złotoryja

Post autor: bartlomiej » 05 kwie 2009, 13:54

To jutro kupię regulator napięcia, wymienię i zobaczę czy będzie ok, wielkie dzięki

grzejnik500
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 23 mar 2009, 12:31
Lokalizacja: kielce\warszawa

Post autor: grzejnik500 » 07 kwie 2009, 22:40

u mnie podobnie. mryga kontrolka od plynu chlodzacego a wskazanie temp zadko przekracza 50 stopni. na 99% to elektroniczny wylacznik termiczny. jest w kroćcu z lewej strony silnika(ten 4-pinowy od dolu kroćca). jak wyjme wtyczke to przestaje mrygac a wskazowka od temperatory spada na minnimum. obrazek po lewej. dodam tyko ze dmuchawa normalnie grzeje.
dylu dylu na badylu

krótki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 289
Rejestracja: 08 sie 2013, 18:08

Post autor: krótki » 15 sie 2013, 21:08

Dzisiaj pojawił mi się podobny problem z migającą kontrolką poziomu płynu chłodzącego w 7a, mimo że stan był dobry. Kilka razy zatrzymywałem się i dalej miga. Po odpięciu czujnika w zbiorniczku bez zmian, więc pewnie ten 3-pinowy...
Ponieważ rzadko cokolwiek wyrzucam, to w gratach znalazłem identyczny, ale wiązka przydałaby się nowa lub sama gumka - osłonka czujnika.
Czy ktoś kupował i jeśli tak to gdzie coś takiego. Numery niby są, ale internet jest bezradny lub ja nie potrafię tego namierzyć.
Bedę zobowiązany za pomoc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga