[B4/ABK/2.0E] migająca kontrolka
[B4/ABK/2.0E] migająca kontrolka
Witam.
Mam następujący problem:
Po około 2 godzinach jazdy zaczęła migać mi kontrolka ostrzegająca o niskim poziomie płynu chłodniczego. Ponieważ moje auto musiałem co jakiś czas uzupełniać o owy płyn, pomyślałem że i tym razem tak się stało. Zjechałem na pobocze celem uzupełnienia go, ale kiedy podniosłem maskę okazało się, że zbiorniczek jest w 3/4 zapełniony. Dolałem na wszelki wypadek do wskazanego poziomu, ale kontrolka dalej migała. Z uwagi na niską temeraturę po stanowiłem dojechać do domu, i bez kłopotu tam dotarłem jadąc około 10 km z migającą kontrolką. Na drugi dzień przy zimnym ( zmarzniętym na mrozie) silniku odpaliłem go i po upływie około 15 sekund kontrolka znowu zaczyna migać. Tak się dzieje za każdym razem. Gdzie szukać przyczyny? Czy możliwe, że czujnik się przepalił lub coś w tym stylu? Jesli tak, gdzie go szukać?
Czy jazda z tak migającą kontrolką, zanim usterkę usunę, będzie groźna?
Będę wdzięczny za wskazówki, pozdrawiam.
Mam następujący problem:
Po około 2 godzinach jazdy zaczęła migać mi kontrolka ostrzegająca o niskim poziomie płynu chłodniczego. Ponieważ moje auto musiałem co jakiś czas uzupełniać o owy płyn, pomyślałem że i tym razem tak się stało. Zjechałem na pobocze celem uzupełnienia go, ale kiedy podniosłem maskę okazało się, że zbiorniczek jest w 3/4 zapełniony. Dolałem na wszelki wypadek do wskazanego poziomu, ale kontrolka dalej migała. Z uwagi na niską temeraturę po stanowiłem dojechać do domu, i bez kłopotu tam dotarłem jadąc około 10 km z migającą kontrolką. Na drugi dzień przy zimnym ( zmarzniętym na mrozie) silniku odpaliłem go i po upływie około 15 sekund kontrolka znowu zaczyna migać. Tak się dzieje za każdym razem. Gdzie szukać przyczyny? Czy możliwe, że czujnik się przepalił lub coś w tym stylu? Jesli tak, gdzie go szukać?
Czy jazda z tak migającą kontrolką, zanim usterkę usunę, będzie groźna?
Będę wdzięczny za wskazówki, pozdrawiam.
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Przyczyna jest zbyt duży spadek napięcia podczas rozruchu przez mrozy wiele aut teraz ma ten sam problem i nie tylko audi kontroluj tylko poziom płynu.Śmigam czasem do pracy Skodą Oktawią 2 i jest identyczny problem jak temperatura na dworze jest około 0 to jest wszystko ok jak dużo na minusie kontrolka mruga
Hmmm....
Szczerze powiem, że niezbyt mnie to uspokoiło... Dziwne, że ona zaczęła migać podczas gdy silnik był rozgrzany. Poza tym, to dość irytujące gdy podczas jazdy miga taka czerwona k***
Mam jednak nadzieję, że masz racje i dzięki za odpowiedź. Dla pewności chętnie dowiem się co inni sądzą na ten temat.
Szczerze powiem, że niezbyt mnie to uspokoiło... Dziwne, że ona zaczęła migać podczas gdy silnik był rozgrzany. Poza tym, to dość irytujące gdy podczas jazdy miga taka czerwona k***
Mam jednak nadzieję, że masz racje i dzięki za odpowiedź. Dla pewności chętnie dowiem się co inni sądzą na ten temat.
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Przecież napisałem, dwie pod zbiorniczkami, trzecia na króćcu przy głowicy silnika ta na górze z prawej.daniellw pisze:A gdzie szukać tych wtyczek?
A wogóle poczytaj ten post, był niedawno, jest dokładnie o tym, nawet ktoś go zatytuował tak jak Ty:
https://audi80.pl/1z-migajaca-kontro ... +kontrolka
Hmm, tylko, że mi nie miga kontrolka z wykrzyknikiem ( ta, która odpowiada za hamulec ręczny?), tylko ta od płynu chłodzącego. Nie wiem, czy ona odpowiada jeszcze za hamulce itp, jutro spróbuję to wszystko sprawdzić, tylko, że nawet nie wiem jak wyglądają te czujniki, w którym miejscu je odłączać, itp..
Nie mniej dziękuję Ci za rady, ale spodziewałbym się że jutro po diagnozie będę dopytywał...
Nie mniej dziękuję Ci za rady, ale spodziewałbym się że jutro po diagnozie będę dopytywał...
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Mam prośbę. Próbowałem odłączyć czujnik od zbiorniczka ale w obawie przed uszkodzeniem go nie chciałem robić tego na siłę. W jaki spsób należy wykonać?
PS: Mam jeszcze takie pytanie: czy owa migająca kontrolka może mieć związek z alternatorem? Ostatnio chcąc uruchomić silnik okazało się, że aku jest rozładowany i teraz nie wiem, czy miało to związek z tym, że nie odpalałem samochodu jakiś czas, czy też moe być to powiązane z kontrolką... Aku do tej pory spisywał się dobrze, nawet w najsiliejsze mrozy, ale wole zapytać.
PS: Mam jeszcze takie pytanie: czy owa migająca kontrolka może mieć związek z alternatorem? Ostatnio chcąc uruchomić silnik okazało się, że aku jest rozładowany i teraz nie wiem, czy miało to związek z tym, że nie odpalałem samochodu jakiś czas, czy też moe być to powiązane z kontrolką... Aku do tej pory spisywał się dobrze, nawet w najsiliejsze mrozy, ale wole zapytać.
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Ja tam użyłem lekkiej siłydaniellw pisze:Próbowałem odłączyć czujnik od zbiorniczka ale w obawie przed uszkodzeniem go nie chciałem robić tego na siłę. W jaki spsób należy wykonać?
Jest mozliwość że masz zwarte styki od jakiegoś czyjnika i dlatego miga kontrolka i dlatego rozładowuje aku po kilku dniach. No ale to już musisz sprawdzić dokładnie, bo to hipoteza. Na początek sprawdz ten czujnik.daniellw pisze:czy owa migająca kontrolka może mieć związek z alternatorem? Ostatnio chcąc uruchomić silnik okazało się, że aku jest rozładowany
- sylwester28ET
- Forum Audi 80
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
- Lokalizacja: Busko Zdrój
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- sylwester28ET
- Forum Audi 80
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
- Lokalizacja: Busko Zdrój