Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4] Montaż auto Checka

Zablokowany
grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

[B3/B4] Montaż auto Checka

Post autor: grinch » 06 cze 2007, 11:48

Witam.
Mam audi b4 z silnikiem 1.9TD i zamierzam założyć auto checka
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=203305276
Na czym polega instalacja aby wszystko działało.
Czekam na wasze posty.
Ostatnio zmieniony 06 cze 2007, 21:33 przez grinch, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 06 cze 2007, 14:00

hehe też jestem ciekaw bo już dawno miałem ochotę na tą zabaweczkę

grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

[B4 AZZ] Montaż auto Checka

Post autor: grinch » 06 cze 2007, 16:21

No właśnie jeżeli ktoś jak podłączyć tego auto checka i co będzie dzięki niemu niech pisze.
Ja mam narazie Mini Checka ale słyszałem że auto check ma jeszcze więcej funkcji jeżeli ktoś wie coś na ten temat niech pisze:]

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 06 cze 2007, 21:25

mam taką instrukcję:
Wbudowanie Autochecku w Audi B4/Typ 89


Wbudownie Autochecku (AC) wydaje sie moze dla wielu trudne, ale w efekcie koncowym takie nie jest. Glowna przyczyna wbudowania AC jest dla wiekszosci chetnych wbudowanie komputera pokladowego (BC). Poniewaz BC znajduje sie z AC przewaznie w jednym module, nie pozostaje nic innego jak polaczyc AC. Te urzadzenie jest zarowno dla B4 jak i dla typu T89 takie samo. To znaczy ze kazdy AC moze zostac wbudowany zarowno do T89 jak i do B4, przy czym wbudowanie do T89 jest pracochlonniejsze, ale o tym pozniej.
Najpierw powinienem wspomniec, ze istnieja trzy warianty AC. 1. AC z ostrzezeniem (przekroczenia) predkosci i wskaznikiem czestotliwosci fal radiowych, 2. AC tylko z ostrzezeniem predkosci i 3. AC bez tych obu funkcji
Jest jeszcze wazne zeby wiedziec, ze istnieja AC do (samochodow z) 4/5 zylindrami i do (samochodow z) 6 Zylindrami. Te dwa warianty AC nie sa takie same i w przypadku zastosowania niewlasciwego Typu AC nie bedzie pokazywa prawidlowo dynamiczna kontrola cisnienia oleju! A wiec prosze przed zakupem zwrocic na to uwage.
W B4 dynamiczna kontrole cisnienia oleju przejal minicheck. W T89 funkcje ta przejmuje samodzielny przekaznik (TN: 443 919 082 (Diesel); 813 919 082 A/B (Benziner)), ktory znajduje sie w dodatkowym wsporniku przekaznikow pod kierownica.
Po tych , jak sadze waznych informacjach, teraz odnosnie wlasciwego wbudowania (montazu). Najpierw musicie zdemontowac ten universalny instrument (jak to sie robi, widzicie na video w FAQ!). Teraz minicheck – modul wykrecic, wtyczke poluzowac i wyciagnac. Przy T89 potrzeba wykrecic tylko modul swiatel kontrolnych. Teraz, przy B4 musicie pojedyncze przewody z 14 polowej wtyczki wybudowac, ale nie odcinac, kontakty beda pozniej jeszcze potrzebne. Poniewaz przekaznik kontroli cisnienia oleju w T89 znajduje sie w dodatkowym wsporniku przekaznikow, a ta funkcje przejmie w przyszlosci AC, nie potrzebujemy wiec wiecej tego przekaznika. Kable wtyczki przekaznikow moga zostac odciete, ale pozniej niektore z nich moga byc znowu do AC potrzebne
Teraz mozecie AC modul wcisnac od tylu na KI i przykrecic. Teraz mozesz zaczacz okablowaniem wtyczki do AC. Przy T89 przedluzasz po prostu przewody, ktorye potrzebujesz z poprzedniego (Ex) przekaznika cisnienia oleju, a przy B4 po prostu odpowiednie kable wkladasz w nowa wtyczke AC. Jak to sie robi widzicie w tabeli ktora znajduje sie ponizej.
Po tym okablowaniu troszczymy sie o brzeczyk ostrzegawczy o (ktory informuje o pozostawionym) wlaczonym swietle lub radiu. Tym razem kierowcy T89 maja lepiej, poniewaz posiadaja zewnetrzny brzeczyk w dodatkowym wsporniku przelacznikow. Odnosnie wiec tego nie potrzebuja sie oni troszczyc. Poniewaz brzeczyk ostrzegawczy przy B4 jest zintegrowany w MC, musisz tutaj ten przelacznik przebudowac. Jak ty to polaczysz stoi rowniez na dole w tabeli. [załącznik: AC1]

To bylyby najwazniejsze meldunki (mysle ze chodzi mu tu o te sygnaly w poszczegolnych kablach ) ktore zostaly polaczone. Jesli sie jeszcze chce, mozna wbudowac ostrzegania przeciw za niskiemu poziomowi wody do wycieraczek. Do tego potrzeba nowa pompe z TN 4A0 966 651 B. Jesli dla kogos naklad pracy jest za duzy, moze odpowiednini kontakt przy AC polaczyc z masa, wtedy funkcja ostrzegawcza zostanie zdeaktywowana.Teraz mozna jeszcze wbudowac urzadzenia lamp kontrolnych (LKG). Jest zgodne z celem, zrezygnowac (w tym sensie: ze lepiej jest jesli sie zrezygnuje) z przedniego LKG, poniewaz podlaczenie to jest dosyc skomplikowane a i tak widac jesli swiatla przednie sa zepsute. Prostsze jest polaczenie LKG od swiatel hamownia i swiatel tylnych. LKG dla tylu ma numer czesci: 443 919 471 B (bez 3. swiatla hamowania) albo 857 919 471 (z 3. swiatlem hamowania). Dla tylnego LKG musza zostac poprowadzone od przodu do bagaznika trzy kable. Obydwa kontakty od AC i klema 15 (wlaczony +). Nie brac polaczenia pulsu ktore juz znajduje sie z tylu, poniewaz jest to klema 30 (puls trwaly) i w ten sposob LKG pobieralo by ciagle prad. Najlepiej jest rozdzielic pek kabli w punkcie w ktorym sie ten pek rozwidla na prawe i lewe swiatlo tylnie. Wedlug nastepnej tabeli mozna rozpoznac w jaki sposob musi byc podlaczone tylnie LKG. [załącznik AC2]

Uwaga: Prawe swiatlo hamowania (a wiec pewnie chodzi o kabel ktory dostarcza sygnal prawego swiatla hamowania) jest odprowadzone na wtyczce do lewego zastosowania lamp. Polaczenie najlepiej tam rozlaczyc i do polaczenia do LKG poprowadzic.
Mozna tez po prostu odpowiednie kontakty przy AC polaczyc z masa i ostrzeganie nie beda wtedy wiecej pokazywane.
To musialoby byc wszystko!. Prosze przed wlaczeniem zaplonu wszystko jeszcze starannie sprawdic.
Tutaj jeszcze numery wszystkich potrzebnych czesci

4A1 972 977 Stecker fürs AC 26 polig Wtyczka do AC 26 biegunowa
000 979 003 A Flachkontakte für den AC Stecker (ca. 15 Stück) Kontakty plaskie do AC wtyczki (okolo 15
sztuk)
443 951 307 Warnsummer brzeczyk ostrzegawczy
443 937 528 Stecksockel für Relaisplatz 2 für Warnsummer Sockel wtykowy do miejsca przelacznikowego 2
do brzeczyka ostrzegawczego
4A0 966 651 Wischwasserpumpe mit Füllstandsanzeiger Pompa wodna do wycieraczek z wskaznikiem
stanu napelnienia
857 919 471 LKG ohne 3. Bremsleuchte LKG bez 3. swiatla hamowania
443 919 471 B LKG mit 3. Bremsleuchte LKG z 3 swiatlem hamowania
443 973 994 Stecker fürs LKG (2x bestellen) Wtyczka do LKG (2x zamowic)
Z danego powodu tutaj jeszcze uzupelnienie z komentarza w forum (danke @ gismo!!)
Nastepujacy numer czesci jest niepotrzebny (do montazu AC):
000 979 003 A kontakty plaskie dla AC- wtyczki
zamowilem z tego na wszelki wypadek 20 sztuk. Poniewaz ten numer jest niepotrzebny, zamiast tych 20 (sztuk) otrzymalem gotowe kable z plaskimi kontaktami (Numer czesci 000 979 018), (koszty 20EUR). Najlepsze jest to ze wcale nie potrzeba tych plaskich kontaktow poniewaz nowsza 26-biegunowea wtyczka je posiada (Numer czesci 4A1 972 977). Mozecie wiec czesci o numerze 000 979 003 spokojnie pominac.
I zeby kazdy wiedzial z jakimi kosztami montazu musi sie liczyc:


4A1 972 977 Stecker 26-pol. f. AC 17,80 EUR
443 937 528 Stecksockel f. Warnsummer (AC) 3,80 EUR
443 971 635 Stecker Lenkstock (BC) 2,40 EUR
443 971 980B Stecker 10-pol. KI-Gehäuse (BC) 13,60 EUR
000 979 117 Satz Leitungen f. Stecker Lenkstock 5 EUR (Packung mit 5 Kabeln)
000 979 018A Satz Leitungen f. Stecker BC 14,50 EUR (Packung mit 5 Kabeln)
000 979 133 Satz Leitungen f. Warnsummer und Verbrauchssignal 5 EUR (Packung mit 5 Kabeln)
A teraz przyjemnej zabawy przy montazu
Nie przejmuje jakiejkolwiek gwarancji za powyzszy opis i nie jestem rowniez odpowiedzialny , jesli przez nieprawidlowy montaz cos zostanie zniszczone

Na razie, dla chcącego podeślę ją na maila (Tobie grinch już wysłałem), postaram się też by któryś z Adminów wrzucił do DOWNLOADu
pozdr i miłego rezania, mi się udało :mrgreen:

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 06 cze 2007, 21:32

Tu są wyświetlane komunikaty w B3

Obrazek

W B4 jest jeszcze alarm o prędkości

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 23 paź 2007, 16:59

Czy mogę odgrzać kotleta :?:

Robił to ktoś :?: Z jakimi problemami się spotkał :?:

[ Dodano: 2007-10-23, 17:31 ]
http://allegro.pl/item259868441_zegary_ ... passs.html

:roll:

Jak bym miał benzynkę to już by tego nie było

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 24 paź 2007, 11:37

poszukaj na forum, byo już trochę o tym, a instrukjcę już Ci wysłałem

querro7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 31 paź 2007, 23:28
Lokalizacja: Kraków

Post autor: querro7 » 06 lis 2007, 21:00

ja mam jeszcze jedno pytanko: jak odroznic AC/BC do 4/5 cylindrowego silnika od tego do V6? Kupilem AC/BC o numerze 8A0 919 067 C lub 500 201 010 016 i nie wiem ktora to wersja.
Czym tak naprawde roznia sie te dwie wersje?

Mam ABK i wiem ze modul od V6 nie bedzie pokazywal dynamicznego cisnienia oleju, ale dlaczego?

Dzieki za info.

Awatar użytkownika
sylwiasty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 23 lis 2006, 01:28
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: sylwiasty » 10 lis 2007, 00:45

querro7 pisze:ja mam jeszcze jedno pytanko: jak odroznic AC/BC do 4/5 cylindrowego silnika od tego do V6? Kupilem AC/BC o numerze 8A0 919 067 C lub 500 201 010 016 i nie wiem ktora to wersja.
Czym tak naprawde roznia sie te dwie wersje?

Mam ABK i wiem ze modul od V6 nie bedzie pokazywal dynamicznego cisnienia oleju, ale dlaczego?

Dzieki za info.
Wg Etki moduł AC/BC o numerze podanym przez Ciebie jest z V6. Możesz przełożyć same moduły MC z AC i w ten sposób będziesz miał MC/BC, które też były dostępne. Moduł BC był taki sam dla wszystkich wersji silnikowych.

querro7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 31 paź 2007, 23:28
Lokalizacja: Kraków

Post autor: querro7 » 10 lis 2007, 11:13

Sylwiasty: powiedz mi a gdzie to sprawdzasz?? bylem w dwoch salonach Audi i powiedzieli mi ze to raczej nie jest od V6 ale pewni nie byli. jestem skolowany juz <osohozi>


update:
Sylwiasty, miales jednak racje: to jest od V6.

[ Dodano: 2007-12-04, 17:49 ]
Panowie,

Czy ktos na ponizszych zdjeciach rozpoznaje sygnal spalania?? to B4 2.0 ABK.
Czy to moze byc ten zolty przewod wskazany czerwonymi strzalkami???
Czytalem na forum ze to moze byc zolty przewod ale czy to ten?

Please help!!

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Karol_90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 27 mar 2010, 19:59
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Karol_90 » 10 kwie 2013, 13:23

Witam, czy AC o numerze 8A0 919 067 G jest od R4/R5 czy od V6?

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 10 kwie 2013, 20:10

Karol_90 pisze:Witam, czy AC o numerze 8A0 919 067 G jest od R4/R5 czy od V6?
Od V6 ;-)

Zablokowany

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl