Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z]Mruga kontrolka płynu chłodzącego, chłodnica zimna

Awatar użytkownika
arekkrosno
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 259
Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
Lokalizacja: Krosno

[B4 1Z]Mruga kontrolka płynu chłodzącego, chłodnica zimna

Post autor: arekkrosno » 29 mar 2010, 13:31

Witam. Mam problem, który nie pasuje jo opisów z szukajki. Po pierwsze to wymienione są obydwa czujniki temperatury płynu chłodzącego na króćcu i z tyłu bloku. Oczywiście jak to zamienniki wskazują 110"C ale nic się nie działo przez jakieś 6mc-y. Ostatnio zaczęła mrugać czerwona kontrolka od płynu chłodzącego ale dopiero po nagrzaniu silnika do wskazanych 110"C. Nie cały czas, z krótkimi przerwami 3-5 sekundowymi. I teraz tak:
- Ogrzewanie jest sprawne
- Węże co idą do chłodnicy są gorące
- Chłodnica zimna. (czyli tak jakby nie było obiegu)
- Silnik pracuje jakby jakieś łożysko się zacierało.
Jeżeli pompa wody jest uszkodzona ale temperatura na wskaźniku nie rośnie o więcej niż 110"C to co to oznacza?

Awatar użytkownika
ivaszko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 290
Rejestracja: 25 maja 2008, 00:17
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ivaszko » 29 mar 2010, 16:08

stawiał bym na termostat. sprawdz czy na gorącym silniku górny wąż czy jest twardy. jak jest to termostat nie otwiera i nie ma dużego obiegu.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 29 mar 2010, 16:13

arekkrosno pisze:Ostatnio zaczęła mrugać czerwona kontrolka od płynu chłodzącego ale dopiero po nagrzaniu silnika do wskazanych 110"C.
Ta kontrolka miga jak jest za niski poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym .Nie ma nic wspólnego ze zbyt dużą temperaturą płynu.
arekkrosno pisze:Węże co idą do chłodnicy są gorące
- Chłodnica zimna. (czyli tak jakby nie było obiegu)
A to dziwne :shock: bo jak dolny wąż gorący to musi być obieg przez chłodnicę .
arekkrosno pisze:Silnik pracuje jakby jakieś łożysko się zacierało.
musisz sprawdzić bo może faktycznie któreś się zaciera ,najlepiej zrzucić pasek klinowy i ręcznie pokręcić kółkiem
arekkrosno pisze:Oczywiście jak to zamienniki wskazują 110"C
niestety tak to jest z zamiennikami ,najlepiej nie wyrzucać ori ;-)

Awatar użytkownika
arekkrosno
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 259
Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
Lokalizacja: Krosno

Post autor: arekkrosno » 30 mar 2010, 09:31

Przepraszam nie sprecyzowałem jakie węże - dolny wąż jest zimny
Górny wąż jest gorący i nie jest twardy.
Jeżeli ta kontrolka sygnalizuje tylko brak płynu a nie przekroczenie temperatury to może czujnik w zbiorniczku wyrównawczym jest winien. Poziom płynu w zbiorniczku jest ok. Ale czytałem że czujnik w zbiorniczku wyrównawczym lubi się zabrudzić i nie będzie działał.
1. Jak sprawdzić ten czujnik bez wyciągania?
2. Jak go wyciągnąć, on się wykręca czy wyciąga na siłę? Bo wtyczkę wyciągnąłem ale nie mogę wyciągnąć czujnika.

Więc zostaje nam problem z obiegiem czyli do sprawdzenia termostat, pompa wody i drożność układu chłodzenia

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 30 mar 2010, 09:54

arekkrosno pisze:1. Jak sprawdzić ten czujnik bez wyciągania?
2. Jak go wyciągnąć, on się wykręca czy wyciąga na siłę? Bo wtyczkę wyciągnąłem ale nie mogę wyciągnąć czujnika.
U siebie po wymianie zbiorniczka na nowy chciałem wymontować ten czujnik. Niestety nie udało mi się gdyż jest on na stałe zamocowany. Sądzę że w Twoim przypadku bedzie podobnie.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 mar 2010, 16:01

kokolino1 pisze:U siebie po wymianie zbiorniczka na nowy chciałem wymontować ten czujnik. Niestety nie udało mi się gdyż jest on na stałe zamocowany. Sądzę że w Twoim przypadku bedzie podobnie.
Zgadza się .Też próbowałem go wyjąc bo zaciął się i kontrolka migała na stałe .Nie ma opcji żeby go wyjąć i sprawdzić ,wygląda jakby był wtopiony na stale .Musiałem odłączyć wtyczkę.

Awatar użytkownika
killer0123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:11
Lokalizacja: Białystok

Post autor: killer0123 » 30 mar 2010, 17:52

kolego MUNIOR, nie zgodzę się z twoją wypowiedzią
MUNIOR pisze:arekkrosno napisał/a:
Ostatnio zaczęła mrugać czerwona kontrolka od płynu chłodzącego ale dopiero po nagrzaniu silnika do wskazanych 110"C.

Ta kontrolka miga jak jest za niski poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym .Nie ma nic wspólnego ze zbyt dużą temperaturą płynu.
Ta kontrolka miga również gdy jest za wysoka temperatura cieczy chłodzącej.
Miałem taki przypadek gdy padł mi czujnik temperatury (ten szary).

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 30 mar 2010, 18:35

a to chłodnica ma być gorąca jak się dotknie na ciepłym silniku?? wąż górny jest ciepły dolny też a chłodnice mam zimną to dobrze czy żle ??

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 mar 2010, 23:22

killer0123 pisze:Ta kontrolka miga również gdy jest za wysoka temperatura cieczy chłodzącej.
Miałem taki przypadek gdy padł mi czujnik temperatury (ten szary).
Będe się upierał że nie .Kontrolka miga tylko przy zbyt niskim poziomie płynu .Czujnik który ją uruchamia siedzi w zbiorniczku wyrównawczym i jest to czujnik mechaniczny który zwiera swoje styki jak jest zbyt niski poziom płynu .Nie ma nic wspólnego z temperaturą .Niech wypowiedzą się inni czy kiedykolwiek przy zbyt wysokiej temperaturze migała im kontrolka płynu ?.
diablo228 pisze:a to chłodnica ma być gorąca jak się dotknie na ciepłym silniku?? wąż górny jest ciepły dolny też a chłodnice mam zimną to dobrze czy żle ??
:shock: No raczej ciepła bo z chwilą otwarcia termostatu płyn idzie dużym obiegiem właśnie przez chłodnice

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 31 mar 2010, 17:23

to co termostat mam do dupy czy co?? albo chłodnica niema konkretnego obiegu może być zabita? a temperatura u mnie to maks 80 stopni dopiero teraz jak jest cieplo to pokazuje 90 lub lekko wyjdzie poza 90, wydaje mi sie ze termostat do wymiany bo napewno dobrze nie grzeje mi auto

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 31 mar 2010, 21:32

diablo228 pisze:to co termostat mam do dupy czy co?? albo chłodnica niema konkretnego obiegu może być zabita? a temperatura u mnie to maks 80 stopni dopiero teraz jak jest cieplo to pokazuje 90 lub lekko wyjdzie poza 90, wydaje mi sie ze termostat do wymiany bo napewno dobrze nie grzeje mi auto
Najprostszy test termostatu to sprawdzasz dolny przewód chłodnicy ręką ,jezeli termostat trzyma ma być zimny do temp jego otwarcia tj.ok .87stopni.

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 31 mar 2010, 21:52

Munior ale ja mam 80 st na liczniku wąż dolny ciepły :-P może czyjnik szwankować, a chłodnica zimna jest wszędzie czyli cała od czego zacząć rozbieranie

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 31 mar 2010, 22:21

diablo228 pisze:ale ja mam 80 st na liczniku wąż dolny ciepły :-P może czyjnik szwankować, a chłodnica zimna jest wszędzie czyli cała od czego zacząć rozbieranie
Nie wiem jak to możliwe że dolny wąż masz ciepły a chłodnica zimna ale mniejsza z tym.Na pewno skoro masz 80 stopni na wskażniku i ciepły dolny wąż to termostat ci nie trzyma .Czujnik jak ori to raczej jest ok.zostaw czujnik w spokoju .Spuść płyn czy co tam masz w układzie ;-) i wymień termostat ,sprawdż przy okazji czy masz drożną chłodnicę .A może masz klimę i mówisz że jak dotykasz to chłodnica zimna ? :mrgreen:

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 01 kwie 2010, 00:09

mam klime :-P i co teraz?

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 01 kwie 2010, 08:05

diablo228, skoro masz klimę to miże Ty dotykasz chłodnicy od klimy a nie od układu chłodzenia. Której chłodnicy dotykasz od strony grila czy wentylatorów ? Jak ta pierwszą to jest to chłodnica od klimy i ona ma być zimna.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl