[B4 1Z]Mruga kontrolka płynu chłodzącego, chłodnica zimna
- arekkrosno
- Forum Audi 80
- Posty: 259
- Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
- Lokalizacja: Krosno
[B4 1Z]Mruga kontrolka płynu chłodzącego, chłodnica zimna
Witam. Mam problem, który nie pasuje jo opisów z szukajki. Po pierwsze to wymienione są obydwa czujniki temperatury płynu chłodzącego na króćcu i z tyłu bloku. Oczywiście jak to zamienniki wskazują 110"C ale nic się nie działo przez jakieś 6mc-y. Ostatnio zaczęła mrugać czerwona kontrolka od płynu chłodzącego ale dopiero po nagrzaniu silnika do wskazanych 110"C. Nie cały czas, z krótkimi przerwami 3-5 sekundowymi. I teraz tak:
- Ogrzewanie jest sprawne
- Węże co idą do chłodnicy są gorące
- Chłodnica zimna. (czyli tak jakby nie było obiegu)
- Silnik pracuje jakby jakieś łożysko się zacierało.
Jeżeli pompa wody jest uszkodzona ale temperatura na wskaźniku nie rośnie o więcej niż 110"C to co to oznacza?
- Ogrzewanie jest sprawne
- Węże co idą do chłodnicy są gorące
- Chłodnica zimna. (czyli tak jakby nie było obiegu)
- Silnik pracuje jakby jakieś łożysko się zacierało.
Jeżeli pompa wody jest uszkodzona ale temperatura na wskaźniku nie rośnie o więcej niż 110"C to co to oznacza?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ta kontrolka miga jak jest za niski poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym .Nie ma nic wspólnego ze zbyt dużą temperaturą płynu.arekkrosno pisze:Ostatnio zaczęła mrugać czerwona kontrolka od płynu chłodzącego ale dopiero po nagrzaniu silnika do wskazanych 110"C.
A to dziwne :shock: bo jak dolny wąż gorący to musi być obieg przez chłodnicę .arekkrosno pisze:Węże co idą do chłodnicy są gorące
- Chłodnica zimna. (czyli tak jakby nie było obiegu)
musisz sprawdzić bo może faktycznie któreś się zaciera ,najlepiej zrzucić pasek klinowy i ręcznie pokręcić kółkiemarekkrosno pisze:Silnik pracuje jakby jakieś łożysko się zacierało.
niestety tak to jest z zamiennikami ,najlepiej nie wyrzucać oriarekkrosno pisze:Oczywiście jak to zamienniki wskazują 110"C
- arekkrosno
- Forum Audi 80
- Posty: 259
- Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
- Lokalizacja: Krosno
Przepraszam nie sprecyzowałem jakie węże - dolny wąż jest zimny
Górny wąż jest gorący i nie jest twardy.
Jeżeli ta kontrolka sygnalizuje tylko brak płynu a nie przekroczenie temperatury to może czujnik w zbiorniczku wyrównawczym jest winien. Poziom płynu w zbiorniczku jest ok. Ale czytałem że czujnik w zbiorniczku wyrównawczym lubi się zabrudzić i nie będzie działał.
1. Jak sprawdzić ten czujnik bez wyciągania?
2. Jak go wyciągnąć, on się wykręca czy wyciąga na siłę? Bo wtyczkę wyciągnąłem ale nie mogę wyciągnąć czujnika.
Więc zostaje nam problem z obiegiem czyli do sprawdzenia termostat, pompa wody i drożność układu chłodzenia
Górny wąż jest gorący i nie jest twardy.
Jeżeli ta kontrolka sygnalizuje tylko brak płynu a nie przekroczenie temperatury to może czujnik w zbiorniczku wyrównawczym jest winien. Poziom płynu w zbiorniczku jest ok. Ale czytałem że czujnik w zbiorniczku wyrównawczym lubi się zabrudzić i nie będzie działał.
1. Jak sprawdzić ten czujnik bez wyciągania?
2. Jak go wyciągnąć, on się wykręca czy wyciąga na siłę? Bo wtyczkę wyciągnąłem ale nie mogę wyciągnąć czujnika.
Więc zostaje nam problem z obiegiem czyli do sprawdzenia termostat, pompa wody i drożność układu chłodzenia
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
U siebie po wymianie zbiorniczka na nowy chciałem wymontować ten czujnik. Niestety nie udało mi się gdyż jest on na stałe zamocowany. Sądzę że w Twoim przypadku bedzie podobnie.arekkrosno pisze:1. Jak sprawdzić ten czujnik bez wyciągania?
2. Jak go wyciągnąć, on się wykręca czy wyciąga na siłę? Bo wtyczkę wyciągnąłem ale nie mogę wyciągnąć czujnika.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zgadza się .Też próbowałem go wyjąc bo zaciął się i kontrolka migała na stałe .Nie ma opcji żeby go wyjąć i sprawdzić ,wygląda jakby był wtopiony na stale .Musiałem odłączyć wtyczkę.kokolino1 pisze:U siebie po wymianie zbiorniczka na nowy chciałem wymontować ten czujnik. Niestety nie udało mi się gdyż jest on na stałe zamocowany. Sądzę że w Twoim przypadku bedzie podobnie.
- killer0123
- Forum Audi 80
- Posty: 192
- Rejestracja: 08 maja 2007, 19:11
- Lokalizacja: Białystok
kolego MUNIOR, nie zgodzę się z twoją wypowiedzią
Miałem taki przypadek gdy padł mi czujnik temperatury (ten szary).
Ta kontrolka miga również gdy jest za wysoka temperatura cieczy chłodzącej.MUNIOR pisze:arekkrosno napisał/a:
Ostatnio zaczęła mrugać czerwona kontrolka od płynu chłodzącego ale dopiero po nagrzaniu silnika do wskazanych 110"C.
Ta kontrolka miga jak jest za niski poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym .Nie ma nic wspólnego ze zbyt dużą temperaturą płynu.
Miałem taki przypadek gdy padł mi czujnik temperatury (ten szary).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Będe się upierał że nie .Kontrolka miga tylko przy zbyt niskim poziomie płynu .Czujnik który ją uruchamia siedzi w zbiorniczku wyrównawczym i jest to czujnik mechaniczny który zwiera swoje styki jak jest zbyt niski poziom płynu .Nie ma nic wspólnego z temperaturą .Niech wypowiedzą się inni czy kiedykolwiek przy zbyt wysokiej temperaturze migała im kontrolka płynu ?.killer0123 pisze:Ta kontrolka miga również gdy jest za wysoka temperatura cieczy chłodzącej.
Miałem taki przypadek gdy padł mi czujnik temperatury (ten szary).
:shock: No raczej ciepła bo z chwilą otwarcia termostatu płyn idzie dużym obiegiem właśnie przez chłodnicediablo228 pisze:a to chłodnica ma być gorąca jak się dotknie na ciepłym silniku?? wąż górny jest ciepły dolny też a chłodnice mam zimną to dobrze czy żle ??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Najprostszy test termostatu to sprawdzasz dolny przewód chłodnicy ręką ,jezeli termostat trzyma ma być zimny do temp jego otwarcia tj.ok .87stopni.diablo228 pisze:to co termostat mam do dupy czy co?? albo chłodnica niema konkretnego obiegu może być zabita? a temperatura u mnie to maks 80 stopni dopiero teraz jak jest cieplo to pokazuje 90 lub lekko wyjdzie poza 90, wydaje mi sie ze termostat do wymiany bo napewno dobrze nie grzeje mi auto
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie wiem jak to możliwe że dolny wąż masz ciepły a chłodnica zimna ale mniejsza z tym.Na pewno skoro masz 80 stopni na wskażniku i ciepły dolny wąż to termostat ci nie trzyma .Czujnik jak ori to raczej jest ok.zostaw czujnik w spokoju .Spuść płyn czy co tam masz w układzie i wymień termostat ,sprawdż przy okazji czy masz drożną chłodnicę .A może masz klimę i mówisz że jak dotykasz to chłodnica zimna ? :mrgreen:diablo228 pisze:ale ja mam 80 st na liczniku wąż dolny ciepły może czyjnik szwankować, a chłodnica zimna jest wszędzie czyli cała od czego zacząć rozbieranie