[1.8 b3 1990r] Nie załącza się wentylator chłodnicy
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 14
- Rejestracja: 13 paź 2010, 22:44
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
No i gra wentylatory działają!wina była czujnika w chłodnicy jednak,chciałem zaznaczyc ze nowe tanie czujniki to mozna o kant rozbic bo nie zawsze sie tafi dobry ale jest na to rada...
Już po takich ciezkich walkach nerwy mi pusciły no i czujnik dostał toche młotków co dobrze wpłyneło na niego bo po takich wstrzasach działa rewelacyjnie!
Panowie jednak bez młota tojest ch... a nie robota a to proste narzedzie czasami czyni cuda... :mrgreen: pozdrawiam
Już po takich ciezkich walkach nerwy mi pusciły no i czujnik dostał toche młotków co dobrze wpłyneło na niego bo po takich wstrzasach działa rewelacyjnie!
Panowie jednak bez młota tojest ch... a nie robota a to proste narzedzie czasami czyni cuda... :mrgreen: pozdrawiam
Witam koledzy mama podobny problem mianowicie jak spinam wtyczki przy czujniku ze sobą słyszę jedynie bzyczenie przekaźnika, więc zmieniłem na nowy przekaźnik ale dalej to samo , wentylator podłączyłem na krótko z aku działa nie dochodzi napięcie do wtyczki od wentylatora
Przy zetkniętych wtyczkach przy czujniku ruszałem wiązka w komorze silnika ale nic nie ruszył czy może być gdzieś jakiś jeszcze bezpiecznik bo jakoś mi sie nie widzi rozbebeszać skrzynki bezpieczników
Przy zetkniętych wtyczkach przy czujniku ruszałem wiązka w komorze silnika ale nic nie ruszył czy może być gdzieś jakiś jeszcze bezpiecznik bo jakoś mi sie nie widzi rozbebeszać skrzynki bezpieczników
Ja bym zrobił drobny test czujnika w chłodnicy, wykręcić go, zatkać dziurę czymś aby płyn nie uciekał. Czujnik włożyć do garnka, postawić na kuchnię i gotować. Sprawdzić, czy przy temperaturze 92 stopni zwierają się w nim styki. Jeśli nie to jest jego wina.
Sprawdzić bezpiecznik numer 5(30A) wentylatora elektrycznego i wymienić jeśli spalony.
Dotknąć chłodnicę w pobliżu wyłącznika termicznego, powinna być gorąca.
Jeśli zwieranie pinów wtyczki wyłącznika termicznego powoduje uruchomienie wentylatora to przewody są sprawne. Jeśli nie to trzeba sprawdzić przewody.
Upewnić się, czy wyłącznik termiczny i wtyczka są dobrze połączone(czy wtyczka nie jest luźna).
Sprawdzić bezpiecznik numer 5(30A) wentylatora elektrycznego i wymienić jeśli spalony.
Dotknąć chłodnicę w pobliżu wyłącznika termicznego, powinna być gorąca.
Jeśli zwieranie pinów wtyczki wyłącznika termicznego powoduje uruchomienie wentylatora to przewody są sprawne. Jeśli nie to trzeba sprawdzić przewody.
Upewnić się, czy wyłącznik termiczny i wtyczka są dobrze połączone(czy wtyczka nie jest luźna).
Witam, odświeżę temat. Mam problem z niewłączającym się wentylatorem, spiąłem piny we wtyczce czujnika w chłodnicy a sama chłodnica jest gorąca przy czujniku. Wentylator podpięty bezpośrednio do aku działa, bezpiecznik ok przewody też wydają się w porządku. Podpowie ktoś gdzie i co teraz sprawdzić? Z góry dziękuję za pomoc.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
przekaźnik w skrzynce bezpiecznikówjankiel pisze:Podpowie ktoś gdzie i co teraz sprawdzić?
https://audi80.pl/topics7/all-opis-b ... -vt120.htm
Właśnie od samego początku podejrzewam przekaźnik ale:
1. W innych tematach przeczytałem ze jest to przekaźnik nr 213 a przekaźnik 213 mam na miejscu nr 5. Na miejscu nr 2 mam przekaźnik 214 który wygląda tak samo ale pytanie czy działa tak samo.
2. Na miejscu 11 mam chyba pusto (chyba bo w tej chwili nie mogę sprawdzić ponieważ nie jestem obok autka).
3. Bezpieczniki u mnie mają inne wartości niż te podane w rozpisce (przynajmniej kilka) i z tego co czytałem też w innym temacie to bezpiecznik nr 5 powinien mieć 30A (u mnie tak jest) a nie 15A tak jak jest w rozpisce.
Reasumując, czy przekaźniki 213 i 214 to jest to samo? Jaki bezpiecznik powinien być w miejscu nr 5? Jak sprawdzić przekaźnik czy jest sprawny?
Jak zawsze z góry serdecznie dziękuję za pomoc
1. W innych tematach przeczytałem ze jest to przekaźnik nr 213 a przekaźnik 213 mam na miejscu nr 5. Na miejscu nr 2 mam przekaźnik 214 który wygląda tak samo ale pytanie czy działa tak samo.
2. Na miejscu 11 mam chyba pusto (chyba bo w tej chwili nie mogę sprawdzić ponieważ nie jestem obok autka).
3. Bezpieczniki u mnie mają inne wartości niż te podane w rozpisce (przynajmniej kilka) i z tego co czytałem też w innym temacie to bezpiecznik nr 5 powinien mieć 30A (u mnie tak jest) a nie 15A tak jak jest w rozpisce.
Reasumując, czy przekaźniki 213 i 214 to jest to samo? Jaki bezpiecznik powinien być w miejscu nr 5? Jak sprawdzić przekaźnik czy jest sprawny?
Jak zawsze z góry serdecznie dziękuję za pomoc
Wiem, doczytałem ale przekaźnik od wentylatora to 213 a u mnie w tym miejscu jest 214 stąd pytanie czy te przekaźniki działają tak samo bo na pewno tak samo wyglądają. No i jak ewentualnie sprawdzić ten przekaźnik czy działa, spiąć na krótko w skrzynce bezpieczników czy coś?
[ Dodano: 2016-05-21, 09:19 ]
Ogłaszam ciekawe informacje. Wentylator chłodnicy działa ale załącza się dopiero w okolicach 99'c i nie wiem czy wpływ na jego działanie miało to że kilkakrotnie wyciągałem i wkładałem przekaźnik na swoje miejsce bo wydawało mi się że sama płytka jest brudna z wierzchu więc doszedłem do wniosku że styki w środku też mogą być brudne. Piszę że nie wiem bo wcześniej wydawało mi się że dochodził do takiej temperatury a wentylator się nie załączał ale głowy za to nie dam. Poza tym wcześniej miałem B3 i tam wentylator załączał się w okolicach 94-95'c. Ale co ciekawsze u mnie w skrzynce przekaźników jak już pisałem wcześniej na miejscu nr 2 jest przekaźnik 214, 213 jest na miejscu nr 5 a na miejscu nr 11 nie mam nic. Przekaźniki nie są zamienione ponieważ 213 ma jedną stopkę większa i nie ma możliwości włożenia ich odwrotnie. Czy jest tu ktoś na tyle oblatany w temacie żeby wyjaśnić mi ten fenomen?
[ Dodano: 2016-05-21, 09:19 ]
Ogłaszam ciekawe informacje. Wentylator chłodnicy działa ale załącza się dopiero w okolicach 99'c i nie wiem czy wpływ na jego działanie miało to że kilkakrotnie wyciągałem i wkładałem przekaźnik na swoje miejsce bo wydawało mi się że sama płytka jest brudna z wierzchu więc doszedłem do wniosku że styki w środku też mogą być brudne. Piszę że nie wiem bo wcześniej wydawało mi się że dochodził do takiej temperatury a wentylator się nie załączał ale głowy za to nie dam. Poza tym wcześniej miałem B3 i tam wentylator załączał się w okolicach 94-95'c. Ale co ciekawsze u mnie w skrzynce przekaźników jak już pisałem wcześniej na miejscu nr 2 jest przekaźnik 214, 213 jest na miejscu nr 5 a na miejscu nr 11 nie mam nic. Przekaźniki nie są zamienione ponieważ 213 ma jedną stopkę większa i nie ma możliwości włożenia ich odwrotnie. Czy jest tu ktoś na tyle oblatany w temacie żeby wyjaśnić mi ten fenomen?