[90 B3 2.3 NG] Podłączenie ACBC oraz sygnału spalania
-
- Forum Audi 80
- Posty: 50
- Rejestracja: 29 maja 2014, 19:25
- Lokalizacja: Lublin
[90 B3 2.3 NG] Podłączenie ACBC oraz sygnału spalania
Witam forumowiczów. Przejdę od razu do konkretu. Znalazł by się ktoś chętny i na siłach żeby podłączyć mi w Audi 90 B3 2.3 NG całe kompletne AC/BC. Rzeźbienia w g...ie by nie było - auto jest całe kompletne w oryginale - chodzi mi o brak podrutowania elektryki itd.
BC nie wiem z jakiego jest auta ale widnieje 88rok więc na pewno z b4 ani v6 nie jest.
Męczę się z tym na przełomie 2 miesięcy i nic. Założyłem moduł AC/BC , który nabyłem razem z autem, ale był nie podłączony. Jedyne co pokazuje mi prawidłowo to czas podróży, średnią prędkość zaniża tak na oko x2, to samo liczba kilometrów, która została do przejechania (wartość stale rośnie i po dobicu na 2000 staje w miejscu). Co dziwne ukryta funkcja BC czyli nacisnij reset i przekręc zapłon działa - chodzi mi o ilosc pozostałego paliwa w baku i to pokazywane jest prawidłowo. Nie działa to wszystko na manetkę tylko na przycisk "reset" ze strzałkami (taki co w Audi 200 był), i do tego jeszcze jest 4pinowa kostka okrągła z fioletową obudową - jest luzem nie podłączona nie wiem do czego, ale jest w jednym pęku kabli (tych które idą od przycisku reset do gniazda). Zdaję sobie sprawę że do kontroli świateł, poziomu płynu zbiorniczka trzeba zmienić kilka gratów, ale ten sygnał spalania najważniejszy...
Próbowałem podłączyć sygnał spalania, ale nie daję rady go znaleźć, niby mam żółty kabel pod nogami ale on daje 12V więc to nie to. dziś szukałem tego sterownika od K-Jeta żeby go wyprowadzić ale to niestety nie jest misja dla mnie nie znam się na elektryce. Nie chcę zepsuć auta więc wolę poprosić o pomoc kogoś kto ma pojęcie i by to zrezał jak trzeba.
Przeszukałem 2 ksiażki. Sam naprawiam audi 80/90 oraz sam reguluje audi 80/90 do tego poradnik z tej stronki jak podlaczyc ac/bc i kupe innych tematów. Do tego widza z forum. Nie daję rady
Pomóżcie coś ogarnąć, najlepiej jak by znalazł się ktoś chętny i umiący, kto ma to za sobą to byśmy się dogadali konkretniej wtedy
BC nie wiem z jakiego jest auta ale widnieje 88rok więc na pewno z b4 ani v6 nie jest.
Męczę się z tym na przełomie 2 miesięcy i nic. Założyłem moduł AC/BC , który nabyłem razem z autem, ale był nie podłączony. Jedyne co pokazuje mi prawidłowo to czas podróży, średnią prędkość zaniża tak na oko x2, to samo liczba kilometrów, która została do przejechania (wartość stale rośnie i po dobicu na 2000 staje w miejscu). Co dziwne ukryta funkcja BC czyli nacisnij reset i przekręc zapłon działa - chodzi mi o ilosc pozostałego paliwa w baku i to pokazywane jest prawidłowo. Nie działa to wszystko na manetkę tylko na przycisk "reset" ze strzałkami (taki co w Audi 200 był), i do tego jeszcze jest 4pinowa kostka okrągła z fioletową obudową - jest luzem nie podłączona nie wiem do czego, ale jest w jednym pęku kabli (tych które idą od przycisku reset do gniazda). Zdaję sobie sprawę że do kontroli świateł, poziomu płynu zbiorniczka trzeba zmienić kilka gratów, ale ten sygnał spalania najważniejszy...
Próbowałem podłączyć sygnał spalania, ale nie daję rady go znaleźć, niby mam żółty kabel pod nogami ale on daje 12V więc to nie to. dziś szukałem tego sterownika od K-Jeta żeby go wyprowadzić ale to niestety nie jest misja dla mnie nie znam się na elektryce. Nie chcę zepsuć auta więc wolę poprosić o pomoc kogoś kto ma pojęcie i by to zrezał jak trzeba.
Przeszukałem 2 ksiażki. Sam naprawiam audi 80/90 oraz sam reguluje audi 80/90 do tego poradnik z tej stronki jak podlaczyc ac/bc i kupe innych tematów. Do tego widza z forum. Nie daję rady
Pomóżcie coś ogarnąć, najlepiej jak by znalazł się ktoś chętny i umiący, kto ma to za sobą to byśmy się dogadali konkretniej wtedy
Ostatnio zmieniony 18 sie 2015, 06:48 przez 2.0E ABK Avant, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
2.0E ABK Avant, a gdzie temat ?
Ten https://audi80.pl/profiles/14379.htm kolega trochę czai temat instalacji i mechaniki jak zauważyłem, więc możesz do niego spróbować jak ma czas i chęci.
Ten https://audi80.pl/profiles/14379.htm kolega trochę czai temat instalacji i mechaniki jak zauważyłem, więc możesz do niego spróbować jak ma czas i chęci.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 50
- Rejestracja: 29 maja 2014, 19:25
- Lokalizacja: Lublin
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 50
- Rejestracja: 29 maja 2014, 19:25
- Lokalizacja: Lublin
Kolego Audi Sport mam pod nogami kierowcy 1-pinową żółtą wtyczkę , ale na niej wskazuje miernik 12V około. Więc to chyba nie to.
A teraz do kolegi maćka. czy chodzi Ci o coś takiego?
wklejam linka
http://www.tav-autoverwertung.de/shop/K ... 0-22SA0395
znalazłem identyczne urządzenie, ale to chyba sterownik do czujnika spalania stukowego. mam rację?
A teraz do kolegi maćka. czy chodzi Ci o coś takiego?
wklejam linka
http://www.tav-autoverwertung.de/shop/K ... 0-22SA0395
znalazłem identyczne urządzenie, ale to chyba sterownik do czujnika spalania stukowego. mam rację?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4734
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
To sterownik zapłonu. Nie tego potrzebujesz. Aby dobrać się sterownika silniku musisz zdjąć osłonę za schowkiem (jeśli masz deskę przedliftową) albo cały schowek jeśli masz którąś z poliftowych wersji.2.0E ABK Avant pisze:A teraz do kolegi maćka. czy chodzi Ci o coś takiego?
wklejam linka
http://www.tav-autoverwer...00-170-22SA0395
znalazłem identyczne urządzenie, ale to chyba sterownik do czujnika spalania stukowego. mam rację?
Sterownik którego szukasz jest za obudową nagrzewnicy i od dołu będzie tylko wtyczka wystawała.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 50
- Rejestracja: 29 maja 2014, 19:25
- Lokalizacja: Lublin
Koledzy dzięki waszym radom udało mi się w końcu podłączyć sygnał spalania. Połączyłem 10pin ECU z K-Jeta z 10pin BC. Chciałbym bardzo podziękować, w szczególności koledze Audi Sport, gdyby nie jego pomoc telefoniczna w czasie roboty myślę, że bym nie dał rady.
Przejechałem się kawałek i jak na razie widzę, że wszystkie funkcje spalania są pokazywane. Jutro w dzień się przejadę i zobaczę czy prawidłowo, to najwyżej ktoś coś o korekcji podpowie.
Jak wiadomo BC po wciśnięciu przycisku "RESET" i przekręceniu zapłonu pokazuje ilość paliwa jaka jest w zbiorniku, język oraz jaką korekcję spalania ustawiono. JEST TO DRUGI UKRYTY TRYB BC
I teraz: jeśli sygnał spalania nie jest podłączony to można tak jechać samochodem i na bierząco obserwować elektronicznie ile tych litrów zostało. Jeśli się sygnał spalania podepnie (o czym się dzisiaj przekonałem) to w momencie kiedy z czujnika prędkości idzie impuls (jak ruszymy) to komputer sam przełącza się z tego ukrytego drugiego trybu i przechodzi w normalny tryb - no wiecie spalanie, czas zaplonu itd.
Pomyślałem, że jeśli by tak się uprzeć to można by było zrobić przycisk on/off sygnału spalania i wtedy można by było sobie wybrać czy chcemy na bierząco obserwować litry w zbiorniku (elektronicznie) podczas jazdy czy chcemy korzystać z normalnych funkcji komputera.
A włącznik po to, bo tak jak już mówiłem między trybami bez wyłączenia zapłonu nie da się przechodzić. Jedynie BC przechodzi z ukrytego trybu po dostaniu sygnału z czujnika prędkości do trybu normalnego.
Co o tym sądzicie? czy u was koledzy też tak jest?
[ Dodano: 2015-08-22, 00:03 ]
A tak poza tym koledzy sygnał spalania znalazł się pod nogami. Nie było tam wcale 12V nie wiem jak to sprawdzałem wcześniej.
Sygnał spalania pokazywał bez zapłonu 0,01-0,03V, na zapłonie 0,14V a podczas pracy na ssaniu 0.5-0.6V
Przejechałem się kawałek i jak na razie widzę, że wszystkie funkcje spalania są pokazywane. Jutro w dzień się przejadę i zobaczę czy prawidłowo, to najwyżej ktoś coś o korekcji podpowie.
Jak wiadomo BC po wciśnięciu przycisku "RESET" i przekręceniu zapłonu pokazuje ilość paliwa jaka jest w zbiorniku, język oraz jaką korekcję spalania ustawiono. JEST TO DRUGI UKRYTY TRYB BC
I teraz: jeśli sygnał spalania nie jest podłączony to można tak jechać samochodem i na bierząco obserwować elektronicznie ile tych litrów zostało. Jeśli się sygnał spalania podepnie (o czym się dzisiaj przekonałem) to w momencie kiedy z czujnika prędkości idzie impuls (jak ruszymy) to komputer sam przełącza się z tego ukrytego drugiego trybu i przechodzi w normalny tryb - no wiecie spalanie, czas zaplonu itd.
Pomyślałem, że jeśli by tak się uprzeć to można by było zrobić przycisk on/off sygnału spalania i wtedy można by było sobie wybrać czy chcemy na bierząco obserwować litry w zbiorniku (elektronicznie) podczas jazdy czy chcemy korzystać z normalnych funkcji komputera.
A włącznik po to, bo tak jak już mówiłem między trybami bez wyłączenia zapłonu nie da się przechodzić. Jedynie BC przechodzi z ukrytego trybu po dostaniu sygnału z czujnika prędkości do trybu normalnego.
Co o tym sądzicie? czy u was koledzy też tak jest?
[ Dodano: 2015-08-22, 00:03 ]
A tak poza tym koledzy sygnał spalania znalazł się pod nogami. Nie było tam wcale 12V nie wiem jak to sprawdzałem wcześniej.
Sygnał spalania pokazywał bez zapłonu 0,01-0,03V, na zapłonie 0,14V a podczas pracy na ssaniu 0.5-0.6V
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4734
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Bo to jest sygnał PWM czyli nie zmienia napięcia liniowo tylko w zależności od dawki i obrotów załączana jest masa na krócej albo dłużej. I zwykły miernik pokaże tylko uśrednioną wartość i każdy miernik może pokazać coś innego.A tak poza tym koledzy sygnał spalania znalazł się pod nogami. Nie było tam wcale 12V nie wiem jak to sprawdzałem wcześniej.
Sygnał spalania pokazywał bez zapłonu 0,01-0,03V, na zapłonie 0,14V a podczas pracy na ssaniu 0.5-0.6V
Tutaj jeden klubowicz wrzucił jak wygląda ten sygnał na oscyloskopie:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 50
- Rejestracja: 29 maja 2014, 19:25
- Lokalizacja: Lublin
Czyli widzę, że to działa tak jak w PC. Wiatraki 4pinowe (np. od CPU) też są PWM. W oryginalnych chłodzeniach kart graficznych to samo. Zwiększa się ciepło CPU to i wiatrak zwiększa swoje obroty bo zwiększa napięcie.
Z tymi miernikami wierzę. Z tego co wyszukałem to bardzo dobry mam miernik. UNI-T M890G. Zauważyłem, że często używają tego miernika w profesjonalnych zawodach Overclockerskich gdzie jest np. 4 karty chłodzone ciekłym azotem itd. Widziałem zdjęcia z czegoś takiego i mieli 4 takie sztuki.
Kupiłem go całkowicie na nieświadomce, chciałem po prostu miernik bo jest niezbędny w sklepie normalnym elektroniczny nabyłem. Za 65zł z 2 lata temu. Ma odłączane przewody fajny jest.
Mam pytanie. Na tyle Board Computera widnieją cyfry 87. Więc to BC pewnie będzie z 87 roku. Do tego wszedłem w inną ukrytą funkcję. Każdy wie o co chodzi. Trzeba nacisnąć przycisk od regulacji oświetlenia zegarów i wtedy się pokazują cyferki ; np. 42, 51
Ja akurat mam wersję komputera a533. po wciśnięciu przycisku jasności wyskakuje mi 42.
* Z jakiego to może być auta? skoro licznik jest "4 cylindrowy" - tak pokazuje ukryta funkcja. Poza tym jest to licznik UN4 i jest z 90 roku. * A BC to VDO i jest z z 87 roku.
Ten a533 nie ma funkcji liczenia spalania na postoju, bo koledzy tu pisali widziałem, że a532 jak się dłuższy czas zostawi auto bez zapłonu to podobno kasuje się ta wartość wypalonych litrów. Ja zostawiłem na całą noc auto i żadne wskazania się nie zmieniły., czyli ten a 533 to pewnie jest to jakaś uboższa wersja BC tak to nazwijmy.
Z tymi miernikami wierzę. Z tego co wyszukałem to bardzo dobry mam miernik. UNI-T M890G. Zauważyłem, że często używają tego miernika w profesjonalnych zawodach Overclockerskich gdzie jest np. 4 karty chłodzone ciekłym azotem itd. Widziałem zdjęcia z czegoś takiego i mieli 4 takie sztuki.
Kupiłem go całkowicie na nieświadomce, chciałem po prostu miernik bo jest niezbędny w sklepie normalnym elektroniczny nabyłem. Za 65zł z 2 lata temu. Ma odłączane przewody fajny jest.
Mam pytanie. Na tyle Board Computera widnieją cyfry 87. Więc to BC pewnie będzie z 87 roku. Do tego wszedłem w inną ukrytą funkcję. Każdy wie o co chodzi. Trzeba nacisnąć przycisk od regulacji oświetlenia zegarów i wtedy się pokazują cyferki ; np. 42, 51
Ja akurat mam wersję komputera a533. po wciśnięciu przycisku jasności wyskakuje mi 42.
* Z jakiego to może być auta? skoro licznik jest "4 cylindrowy" - tak pokazuje ukryta funkcja. Poza tym jest to licznik UN4 i jest z 90 roku. * A BC to VDO i jest z z 87 roku.
Ten a533 nie ma funkcji liczenia spalania na postoju, bo koledzy tu pisali widziałem, że a532 jak się dłuższy czas zostawi auto bez zapłonu to podobno kasuje się ta wartość wypalonych litrów. Ja zostawiłem na całą noc auto i żadne wskazania się nie zmieniły., czyli ten a 533 to pewnie jest to jakaś uboższa wersja BC tak to nazwijmy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 50
- Rejestracja: 29 maja 2014, 19:25
- Lokalizacja: Lublin
Koledzy. Od momentu zrezania dzięki waszej pomocy BC działa. Dziękuję Mam 3 pytania
1. Dlaczego funkcja pokazywania wypalonego paliwa od momentu uruchomienia silnika (ta w prawym górny rogu BC) wchodzi na 0.2L czasami na 0.3L i nie nalicza dalej? Próbowałem resetować i to samo
2. Czy możliwe żeby 90 b3 NG spaliło 7/8L benzyny 95 w mieście jadąc 50/60kmh na 5tym biegu? takie spalanie pokazuje komputer przy dosłownym muskaniu gazu trzeba dokładnie nogą celować. komputer gdyby coś kalibrowałem według swoich wyliczeń i najwyzej moze sie mylic jakies grosze. waga samochodu 1189kg
3. Czy wlewanie do NG paliwa "Shell V-Power Nitro+ Racing 100" ma jakiś sens i czy nie zaszkodzi mechanicznemu wtryskowi itd.?
1. Dlaczego funkcja pokazywania wypalonego paliwa od momentu uruchomienia silnika (ta w prawym górny rogu BC) wchodzi na 0.2L czasami na 0.3L i nie nalicza dalej? Próbowałem resetować i to samo
2. Czy możliwe żeby 90 b3 NG spaliło 7/8L benzyny 95 w mieście jadąc 50/60kmh na 5tym biegu? takie spalanie pokazuje komputer przy dosłownym muskaniu gazu trzeba dokładnie nogą celować. komputer gdyby coś kalibrowałem według swoich wyliczeń i najwyzej moze sie mylic jakies grosze. waga samochodu 1189kg
3. Czy wlewanie do NG paliwa "Shell V-Power Nitro+ Racing 100" ma jakiś sens i czy nie zaszkodzi mechanicznemu wtryskowi itd.?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8396
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Coś nie tak z sygnałowymi lub uwalone BC sprawdź jak z czasem jazdy jak i srednie predkosci2.0E ABK Avant pisze:1. Dlaczego funkcja pokazywania wypalonego paliwa od momentu uruchomienia silnika (ta w prawym górny rogu BC) wchodzi na 0.2L czasami na 0.3L i nie nalicza dalej? Próbowałem resetować i to samo
Tak, choc przy hamowaniu silnikiem powinno nawet niżej schodzić.2.0E ABK Avant pisze:2. Czy możliwe żeby 90 b3 NG spaliło 7/8L benzyny 95 w mieście jadąc 50/60kmh na 5tym biegu? takie spalanie pokazuje komputer przy dosłownym muskaniu gazu trzeba dokładnie nogą celować. komputer gdyby coś kalibrowałem według swoich wyliczeń i najwyzej moze sie mylic jakies grosze. waga samochodu 1189kg
Wręcz przeciwnie racing ma sporo dodatków czyszczących jak i konserwujących układ paliwowy wiec wszystko na "plus" a silnik jest w stanie wykorzystać 100 oktanów.2.0E ABK Avant pisze:3. Czy wlewanie do NG paliwa "Shell V-Power Nitro+ Racing 100" ma jakiś sens i czy nie zaszkodzi mechanicznemu wtryskowi itd.?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 50
- Rejestracja: 29 maja 2014, 19:25
- Lokalizacja: Lublin
Dzięki Jarewa za szybką odpowiedź. Więc tak:
1. Czas podróży wskazywany jest prawidłowo. Średnią prędkość nie wiem czy dobrze zawsze około 30-40kmh (działało nawet bez sygnału spalania i było powiedzmy to samo pokazywało). Od początku miałem zastrzeżenia, że coś za mało
2. To wręcz zadziwiające jak możliwe jest, by 5 cylindrowe auto o pojemności 2.3 z wtryskiem mechanicznym, który "powiedzmy" nie jest w podawaniu dawki paliwa tak precyzyjny jak wtrysk elektroniczny paliło tak szokująco małe ilości paliwa. Audi produkując moim zdaniem 2.3 NG stworzyło doskonałe cudo techniki. Majstersztyk. Żeby jeszcze żyli fachowcy, którzy się podejmą regularnej regulacji K-Jeta.
Bo wcześniej kupiłem NG, gdzie właściciel się pochwalił, że nawet oleju i rozrządu 8 lat nie robił. Też 90tka. Benzyny koledzy paliła jak samolot. jak wlałem 30L pojechałem na miasto to potem ledwo do domu wróciłem.
Ostatnio mi chodzi po głowie założyć elektroniczny wtrysk do niego oraz ciekły wtrysk gazu V generacji, ew. IVgen sekwencję. Chyba by mi się ktoś kazał w głowę puknąć gdybym mu powiedział, że zszedłem do 5L gazu takim silnikiem w takim aucie. Sam bym w to nie wierzył Tak ja wiem, że to są koszta, ale samochód zostaje u mnie dożywotnio.
3. Na tym paliwie 100 oktan w ogóle zmienia się dźwięk silnika. Na wolnych obrotach słychać taki fajny pomruk gdzie na 95 tego nie ma. Dopiero trzeba mocniej wcisnąć gaz tak aby więcej benzynki chlupnęło do kolektora i jest ten sam dźwięk co jak się wleje 100 oktan i auto chodzi na wolnych obrotach. Jedyne co zauważyłem to auto troszkę ciężej zapala na 100 oktan. I osiąga mniejszy V-Max niż na 95. Ale spalanie poezja wskazówka wolniej spada, ale nie wiem ile komputer wskazuje, bo jeszcze wtedy BC nie podłączone miałem. A jak jest z mocą na 100 oktan mierzył ktoś swoje NG na hamowni na 100 oktan? czy k-jetronic jest w stanie wygenerować większą moc niż te 133/136km?
1. Czas podróży wskazywany jest prawidłowo. Średnią prędkość nie wiem czy dobrze zawsze około 30-40kmh (działało nawet bez sygnału spalania i było powiedzmy to samo pokazywało). Od początku miałem zastrzeżenia, że coś za mało
2. To wręcz zadziwiające jak możliwe jest, by 5 cylindrowe auto o pojemności 2.3 z wtryskiem mechanicznym, który "powiedzmy" nie jest w podawaniu dawki paliwa tak precyzyjny jak wtrysk elektroniczny paliło tak szokująco małe ilości paliwa. Audi produkując moim zdaniem 2.3 NG stworzyło doskonałe cudo techniki. Majstersztyk. Żeby jeszcze żyli fachowcy, którzy się podejmą regularnej regulacji K-Jeta.
Bo wcześniej kupiłem NG, gdzie właściciel się pochwalił, że nawet oleju i rozrządu 8 lat nie robił. Też 90tka. Benzyny koledzy paliła jak samolot. jak wlałem 30L pojechałem na miasto to potem ledwo do domu wróciłem.
Ostatnio mi chodzi po głowie założyć elektroniczny wtrysk do niego oraz ciekły wtrysk gazu V generacji, ew. IVgen sekwencję. Chyba by mi się ktoś kazał w głowę puknąć gdybym mu powiedział, że zszedłem do 5L gazu takim silnikiem w takim aucie. Sam bym w to nie wierzył Tak ja wiem, że to są koszta, ale samochód zostaje u mnie dożywotnio.
3. Na tym paliwie 100 oktan w ogóle zmienia się dźwięk silnika. Na wolnych obrotach słychać taki fajny pomruk gdzie na 95 tego nie ma. Dopiero trzeba mocniej wcisnąć gaz tak aby więcej benzynki chlupnęło do kolektora i jest ten sam dźwięk co jak się wleje 100 oktan i auto chodzi na wolnych obrotach. Jedyne co zauważyłem to auto troszkę ciężej zapala na 100 oktan. I osiąga mniejszy V-Max niż na 95. Ale spalanie poezja wskazówka wolniej spada, ale nie wiem ile komputer wskazuje, bo jeszcze wtedy BC nie podłączone miałem. A jak jest z mocą na 100 oktan mierzył ktoś swoje NG na hamowni na 100 oktan? czy k-jetronic jest w stanie wygenerować większą moc niż te 133/136km?