[80 b3 1.8S] Problem z nawiewem, poziomem temp. wody.
[80 b3 1.8S] Problem z nawiewem, poziomem temp. wody.
A wiec tak :
W zeszly weekend nabylem audice ;] Wszystko jest git tylko kilka drobiazgow uciazliwych.
1. (najwazniejszy) to wskaznik temp wody.
Za chiny nie chcial sie podniesc, z ojcem kombinowalismy odpinac wpinac itp. (dwa wejscia, masowy i zasilajacy) i w sumie poddalismy sie na drugi dzien odpalam dojechalem do pracy patrze dziala ale popoludniu jechalem na szrot 10 km od miasta i znowu ani drgnela. Kupilem uzywany czujnik (ten przy chlodnicy , koles przy mnie wykrecal i mowil ze u niego dzialal) wymienilem i nadal nic. Sprawdzalismy czy jest przejscie w przewodach z akumulatora ,bylo. Zwarlismy przewody te ktore ida do tego czujnika temperatury i sam wentylator dziala w 100%. Czyli :
a) wskaznik dziala , bo podnosil sie
b) przewody odprowadzajace sygnal tez sa dobre bo bylo sprawdzane przejscie
c) czujnik wymieniany czyli teoretycznie tez dobry
jutro jeszcze przejade sie kupic ze sklepu i jak on nie zadziala to juz nie mam pojecia jedyne co zostaje to miejsce styku czujnika z przewodami. Podobny problem mialem z poziomem paliwa ale tu udalo mi sie zlokalizowac wine po stronie utlenionego przewodu na tym plywaku. Zostala tylko ta temperatura.
2. Drugi problem jest bardziej irytujacy ;]
Gdy przekrecam galke od nawiewu
dzialaja :
a) polozenie aby wialo na szyby
b) polozenie aby wialo na nogi
nie dziala natomiast ostatnia opcja aby wialo przez kratki
Odkrecalem galki i gdy probuje przekrecic z nog na kratki to w polowie cos blokuje , napreza sie i nie idzie dalej a wrecz jest juz blisko tak jakby pekniecia plastiku na pokretle.
Na odkreconym tym panelu widac iz linka i te plastki cos jakby blokowalo. Te czarne plastiki odginaja sie na zewnatrz az. Czyzby cos wlecialo przez jakis kratki. A jezeli tak to jak mozna najprosciej zlokaliwac przyczyne ?
Z gory dziekuje.
Ps. Witam wszystkich
W zeszly weekend nabylem audice ;] Wszystko jest git tylko kilka drobiazgow uciazliwych.
1. (najwazniejszy) to wskaznik temp wody.
Za chiny nie chcial sie podniesc, z ojcem kombinowalismy odpinac wpinac itp. (dwa wejscia, masowy i zasilajacy) i w sumie poddalismy sie na drugi dzien odpalam dojechalem do pracy patrze dziala ale popoludniu jechalem na szrot 10 km od miasta i znowu ani drgnela. Kupilem uzywany czujnik (ten przy chlodnicy , koles przy mnie wykrecal i mowil ze u niego dzialal) wymienilem i nadal nic. Sprawdzalismy czy jest przejscie w przewodach z akumulatora ,bylo. Zwarlismy przewody te ktore ida do tego czujnika temperatury i sam wentylator dziala w 100%. Czyli :
a) wskaznik dziala , bo podnosil sie
b) przewody odprowadzajace sygnal tez sa dobre bo bylo sprawdzane przejscie
c) czujnik wymieniany czyli teoretycznie tez dobry
jutro jeszcze przejade sie kupic ze sklepu i jak on nie zadziala to juz nie mam pojecia jedyne co zostaje to miejsce styku czujnika z przewodami. Podobny problem mialem z poziomem paliwa ale tu udalo mi sie zlokalizowac wine po stronie utlenionego przewodu na tym plywaku. Zostala tylko ta temperatura.
2. Drugi problem jest bardziej irytujacy ;]
Gdy przekrecam galke od nawiewu
dzialaja :
a) polozenie aby wialo na szyby
b) polozenie aby wialo na nogi
nie dziala natomiast ostatnia opcja aby wialo przez kratki
Odkrecalem galki i gdy probuje przekrecic z nog na kratki to w polowie cos blokuje , napreza sie i nie idzie dalej a wrecz jest juz blisko tak jakby pekniecia plastiku na pokretle.
Na odkreconym tym panelu widac iz linka i te plastki cos jakby blokowalo. Te czarne plastiki odginaja sie na zewnatrz az. Czyzby cos wlecialo przez jakis kratki. A jezeli tak to jak mozna najprosciej zlokaliwac przyczyne ?
Z gory dziekuje.
Ps. Witam wszystkich
- michael80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 573
- Rejestracja: 27 gru 2008, 12:04
- Lokalizacja: Lubelskie LKR
Problem z temperatura cieczy rozwiazany.
Zostal jeszcze nawiew oraz nie tak nowy problemem z moca:
A wiec, silnik dosyc mulisty ma niby 90 km a muli niesamowicie, wyprzedzanie to momentami strach. Jeszcze predkosci 50-60 nabiera dosyc dosyc ale potem obroty wolno nabieraja tempa i pod mala gorke juz ma dosyc problemy, momentami musze redukowac do 4
Mozliwe przyczyny wedlug mnie :
zapchany filt gazu.
zauwazylem tez iz rura ktora idzie od filtra powietrza pod spodem jest dziurawa (2 palce wchodza na luzie)
i nie znam stanu katalizatora.
Samochod od 6 lat jezdzi na gazie.
Pompa paliwa swiszcze , podczas dawania pradu chwile dziala pompka i slychac jej dzialanie swiszczace (jakby powietrzle ulatywalo) oraz przy odpalonym jak stoje.
Moze jeszcze jakies inne pomysly?
Zostal jeszcze nawiew oraz nie tak nowy problemem z moca:
A wiec, silnik dosyc mulisty ma niby 90 km a muli niesamowicie, wyprzedzanie to momentami strach. Jeszcze predkosci 50-60 nabiera dosyc dosyc ale potem obroty wolno nabieraja tempa i pod mala gorke juz ma dosyc problemy, momentami musze redukowac do 4
Mozliwe przyczyny wedlug mnie :
zapchany filt gazu.
zauwazylem tez iz rura ktora idzie od filtra powietrza pod spodem jest dziurawa (2 palce wchodza na luzie)
i nie znam stanu katalizatora.
Samochod od 6 lat jezdzi na gazie.
Pompa paliwa swiszcze , podczas dawania pradu chwile dziala pompka i slychac jej dzialanie swiszczace (jakby powietrzle ulatywalo) oraz przy odpalonym jak stoje.
Moze jeszcze jakies inne pomysly?
Pomoc doraźna to wyjęcie filtra od gazu i porządne przeczyszczenie go. Co do mocy to może zapłon źle ustawiony?? i o jaka rurkę Ci chodzi? o tą co idzie do obudowy filtra? ona tylko odpowiada za łapanie zimnego powietrza z zewnątrz auta więc raczej nie będzie miała aż tak dużego wpływu na moc silnika. Jak dla mnie to sprawdzenie rozrządu zapłonu i dawki paliwa:D sprawdź też ciśnienie na tłokach bo może już nic nie ma:P
[ Dodano: 2010-08-16, 13:16 ]
A co do kata to jeśli chcesz to go wywal i wsadz tłumik przelotowy od B3:D powinno troche pomóc;) przynajmniej u mnie tak było:-)
[ Dodano: 2010-08-16, 13:16 ]
A co do kata to jeśli chcesz to go wywal i wsadz tłumik przelotowy od B3:D powinno troche pomóc;) przynajmniej u mnie tak było:-)
O juz mam jakis punkt zaczepienia :]Key100l pisze:Pomoc doraźna to wyjęcie filtra od gazu i porządne przeczyszczenie go. Co do mocy to może zapłon źle ustawiony?? i o jaka rurkę Ci chodzi? o tą co idzie do obudowy filtra? ona tylko odpowiada za łapanie zimnego powietrza z zewnątrz auta więc raczej nie będzie miała aż tak dużego wpływu na moc silnika. Jak dla mnie to sprawdzenie rozrządu zapłonu i dawki paliwa:D sprawdź też ciśnienie na tłokach bo może już nic nie ma:P
[ Dodano: 2010-08-16, 13:16 ]
A co do kata to jeśli chcesz to go wywal i wsadz tłumik przelotowy od B3:D powinno troche pomóc;) przynajmniej u mnie tak było:-)
Co do filtra gazu to sprawdze dzisiaj czy na benzynie tez tak ma
A co do reszty to sprobuje to zweryfikowac
[B3 Coupe 2.3NG] Walka z nawiewem...
Sytuacja prosta:
1.Zdemontuj półkę przed pasażerem
2.Z latarką w zębach wejdź w dziurę i znajdź dźwignię ciegna od nawiewu /jest w środokowej części za konsolą nawiewów/.
3.Przestaw cięgną pchając i ciągnąc przekręcając pokrętło drugą ręką
4.Jezeli chodzi bardzo ciężko użyj jakiegoś smarowidła /u mnie nie było już w cale/ uzyłem WD40 bo tylko to miałem...
5.Powoli na początku ręką i pokrętłem rozruszaj ...
6.Walka zakonczy sie sukcesem ale trzeaba troszke cierpliwości...
By the way ... w przypadku zerwania linki to juz zupelnie inna historia...
Pamiętaj że linka od cięgna nawiewu w pozycji na kratki uruchamia się innym cięgnem niż te dwie pierwsze pozycje na nogi i szybę.
Zdjęć niestety nie mam.... ale dasz rade
1.Zdemontuj półkę przed pasażerem
2.Z latarką w zębach wejdź w dziurę i znajdź dźwignię ciegna od nawiewu /jest w środokowej części za konsolą nawiewów/.
3.Przestaw cięgną pchając i ciągnąc przekręcając pokrętło drugą ręką
4.Jezeli chodzi bardzo ciężko użyj jakiegoś smarowidła /u mnie nie było już w cale/ uzyłem WD40 bo tylko to miałem...
5.Powoli na początku ręką i pokrętłem rozruszaj ...
6.Walka zakonczy sie sukcesem ale trzeaba troszke cierpliwości...
By the way ... w przypadku zerwania linki to juz zupelnie inna historia...
Pamiętaj że linka od cięgna nawiewu w pozycji na kratki uruchamia się innym cięgnem niż te dwie pierwsze pozycje na nogi i szybę.
Zdjęć niestety nie mam.... ale dasz rade
CO do mocy silnika to Key100l dobrze radzi z tym że filtr od gazu to kup nowy koszt to ok 5 zł
Po wymianie filterka i uszczelnieniu wszystkich możliwych miejsc gdzie może brać lewe powietrze (w przypadku instalacji gazowej jest to dość ważne ) udaj się do jakiegoś mechanika który zakłada gaz i który ma odpowiedni sprzęt niech ci wsadzi sondę ro rury i porządnie ustawi mieszankę gazowo powietrzną .
Nie wiem jaki masz przebieg na blacie ale weź pod uwagę że po prostu silnik może być zużyty
Jeśli chodzi o nawiew to kolega dobrze radzi trzeba przesmarować może nie być to łatwe trochę tam wszędzie ciasno.
Jest jeszcze opcja taka że między cięgłem a samą przepustnicą zamykającą lub otwierającą nawiew na kratki są 2 plastikowe trybki jest możliwość że
- aldo są przyblokowane czymś (to od spody jak wsadzisz palce powinieneś je wyczuć )
- albo są względem siebie przestawione, tak że przepustnica jest cały czas zamknięta wtedy to musiał byś zdjąć całą deskę rozdzielcza żeby dostać się do całej tej skrzynki i to przestawić co nie ukrywam jest dość czasochłonne i dla nowicjusza niezbyt proste (oby to nie było to )
pozdro
Po wymianie filterka i uszczelnieniu wszystkich możliwych miejsc gdzie może brać lewe powietrze (w przypadku instalacji gazowej jest to dość ważne ) udaj się do jakiegoś mechanika który zakłada gaz i który ma odpowiedni sprzęt niech ci wsadzi sondę ro rury i porządnie ustawi mieszankę gazowo powietrzną .
Nie wiem jaki masz przebieg na blacie ale weź pod uwagę że po prostu silnik może być zużyty
Jeśli chodzi o nawiew to kolega dobrze radzi trzeba przesmarować może nie być to łatwe trochę tam wszędzie ciasno.
Jest jeszcze opcja taka że między cięgłem a samą przepustnicą zamykającą lub otwierającą nawiew na kratki są 2 plastikowe trybki jest możliwość że
- aldo są przyblokowane czymś (to od spody jak wsadzisz palce powinieneś je wyczuć )
- albo są względem siebie przestawione, tak że przepustnica jest cały czas zamknięta wtedy to musiał byś zdjąć całą deskę rozdzielcza żeby dostać się do całej tej skrzynki i to przestawić co nie ukrywam jest dość czasochłonne i dla nowicjusza niezbyt proste (oby to nie było to )
pozdro
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 17 sie 2010, 10:41
- Lokalizacja: Rozprza,Piotrków T.
Nie wiem jak w innych przypadkach ale u mnie na zawalonym filterku gasł.
Chodził normalnie aż pewnego dnia zaczął gasnąć, a przed tym nie odczułem spadku mocy.
Jeśli zaś chodzi o słabnięcie to u mnie był zapłon źle ustawiony i była spora różnica.
Przy wlocie powietrza do filtra dziurami bym się nie przejmował, bo może są zrobione. W gazie zdejmują łącznik z tym plastikiem przy lampie, żeby zasysał cieplejsze powietrze z komory.
Słabszy będzie też jak będzie zawalony filtr powietrza, a skoro autko świeżo po zakupie to warto sprawdzić.
Chodził normalnie aż pewnego dnia zaczął gasnąć, a przed tym nie odczułem spadku mocy.
Jeśli zaś chodzi o słabnięcie to u mnie był zapłon źle ustawiony i była spora różnica.
Przy wlocie powietrza do filtra dziurami bym się nie przejmował, bo może są zrobione. W gazie zdejmują łącznik z tym plastikiem przy lampie, żeby zasysał cieplejsze powietrze z komory.
Słabszy będzie też jak będzie zawalony filtr powietrza, a skoro autko świeżo po zakupie to warto sprawdzić.
wczoraj sprawdzilem przyspieszanie i na gazie i na benzynie. Praktycznie to samo.crespo32 pisze:CO do mocy silnika to Key100l dobrze radzi z tym że filtr od gazu to kup nowy koszt to ok 5 zł
Po wymianie filterka i uszczelnieniu wszystkich możliwych miejsc gdzie może brać lewe powietrze (w przypadku instalacji gazowej jest to dość ważne ) udaj się do jakiegoś mechanika który zakłada gaz i który ma odpowiedni sprzęt niech ci wsadzi sondę ro rury i porządnie ustawi mieszankę gazowo powietrzną .
Nie wiem jaki masz przebieg na blacie ale weź pod uwagę że po prostu silnik może być zużyty
Jeśli chodzi o nawiew to kolega dobrze radzi trzeba przesmarować może nie być to łatwe trochę tam wszędzie ciasno.
Jest jeszcze opcja taka że między cięgłem a samą przepustnicą zamykającą lub otwierającą nawiew na kratki są 2 plastikowe trybki jest możliwość że
- aldo są przyblokowane czymś (to od spody jak wsadzisz palce powinieneś je wyczuć )
- albo są względem siebie przestawione, tak że przepustnica jest cały czas zamknięta wtedy to musiał byś zdjąć całą deskę rozdzielcza żeby dostać się do całej tej skrzynki i to przestawić co nie ukrywam jest dość czasochłonne i dla nowicjusza niezbyt proste (oby to nie było to )
pozdro
1. Miodzio
2. Miodzio
3. W miare wporzadku
4. Brak mocy
5. Brak mocy
Te dwa biegi mnie martwia, przy wyprzedzaniu redukcja z 5 na 4 praktycznie nie widac roznicy
Nie powiem przebieg mam konkretny bo okolo 280k, ale dziwi mnie ze 3 biegi sa naprawde mocne a dwa ostatnie moglbyby praktycznie nie istniec. Do mechanika dopiero skocze prawdopodobnie dopiero w sobote albo w przyszlym tygodniu dopiero Jak narazie najwiecej slysze ludzi iz to wina przestawionego zaplonu Wiec tym tropem bede szedl jak bede u mechanika chyba.
beniek, 280k to trochę jest biorąc do tego wariant że poprzedni właściciel nie za bardzo dbał o silnik może się przełożyć na zużycie silnika no i brak mocy
Po za tym biegi 4 a w szczególności 5 to takie biegi na trasę. Ja mam taki sam silnik jak ty z tym że po małym remoncie i bez garba na cylindrach i nie narzekam potrafi naprawdę sporo
napisz mniej więcej jakie prędkości osiągasz na danym biegu
no i żeby to auto w miarę dynamicznie przyśpieszało to musi mieć ponad 3 tyś obrotów
Po za tym biegi 4 a w szczególności 5 to takie biegi na trasę. Ja mam taki sam silnik jak ty z tym że po małym remoncie i bez garba na cylindrach i nie narzekam potrafi naprawdę sporo
napisz mniej więcej jakie prędkości osiągasz na danym biegu
no i żeby to auto w miarę dynamicznie przyśpieszało to musi mieć ponad 3 tyś obrotów
audi 80 jak pewnie zauważyłeś ma długie biegi przez to musisz go trochę dłużej przytrzymać na obrotach
a jeśli chodzi o moje autko to najlepiej i najrówniej chodzi przy 3k i tak chyba jest we wszystkich 80 z tym silnikiem
Jeśli chodzi o 4 bieg to jak jedziesz 100 i zredukujesz z 5 na 4 to nie spodziewaj się że dynamicznie zaczniesz przyśpieszać ale jak wejdzie już na obroty to moja 80 na 4 biegu do 160 pociągnie
A co z tym nawiewem na kratki zaglądałeś do tego
a jeśli chodzi o moje autko to najlepiej i najrówniej chodzi przy 3k i tak chyba jest we wszystkich 80 z tym silnikiem
Jeśli chodzi o 4 bieg to jak jedziesz 100 i zredukujesz z 5 na 4 to nie spodziewaj się że dynamicznie zaczniesz przyśpieszać ale jak wejdzie już na obroty to moja 80 na 4 biegu do 160 pociągnie
A co z tym nawiewem na kratki zaglądałeś do tego