[1.9tdi 1Z, b4] Problem z przełącznikiem podgrzewania szyby.
[1.9tdi 1Z, b4] Problem z przełącznikiem podgrzewania szyby.
Witam wszystkich amatorów Audi 80.
Jestem nowy na tym forum więc proszę o wyrozumiałość. Jeżeli temat się gdzieś powtórzył to przepraszam ale przeszukałem forum i nie znalazłem.
Oto mój problem: Od kilku dni mruga mi podświetlenie przycisku od podgrzewania lusterek i szyb. Szczególnie na dziurach. Często się sam włącza i nie chce wyłączyć. Czasami po dość dynamicznym zaatakowaniu przełącznika wyłącza się na chwile by w chwilę później się znowu włączyć. Czasami działa poprawnie tzn. jedno naciśnięcie włącza podgrzewanie a kolejne je wyłącza. Oczywiście jak się kontrolka na przycisku świeci to grzeją lusterka (sprawdziłem). Jak podkreślam na dziurach często się sam włącza i wyłącza ten zdradziecki przełącznik. Czy to wina przełącznika czy może jakiegoś przekaźnika?
Proszę o radę. Z góry dziękuję.
Jestem nowy na tym forum więc proszę o wyrozumiałość. Jeżeli temat się gdzieś powtórzył to przepraszam ale przeszukałem forum i nie znalazłem.
Oto mój problem: Od kilku dni mruga mi podświetlenie przycisku od podgrzewania lusterek i szyb. Szczególnie na dziurach. Często się sam włącza i nie chce wyłączyć. Czasami po dość dynamicznym zaatakowaniu przełącznika wyłącza się na chwile by w chwilę później się znowu włączyć. Czasami działa poprawnie tzn. jedno naciśnięcie włącza podgrzewanie a kolejne je wyłącza. Oczywiście jak się kontrolka na przycisku świeci to grzeją lusterka (sprawdziłem). Jak podkreślam na dziurach często się sam włącza i wyłącza ten zdradziecki przełącznik. Czy to wina przełącznika czy może jakiegoś przekaźnika?
Proszę o radę. Z góry dziękuję.
Ostatnio zmieniony 14 maja 2011, 08:53 przez Napoleon, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Problem z przełącznikiem podgrzewania szyb i lusterek.
Napoleon pisze:Witam wszystkich amatorów Audi 80.
Jestem nowy na tym forum więc proszę o wyrozumiałość. Jeżeli temat się gdzieś powtórzył to przepraszam ale przeszukałem forum i nie znalazłem.
Oto mój problem: Od kilku dni mruga mi podświetlenie przycisku od podgrzewania lusterek i szyb. Szczególnie na dziurach. Często się sam włącza i nie chce wyłączyć. Czasami po dość dynamicznym zaatakowaniu przełącznika wyłącza się na chwile by w chwilę później się znowu włączyć. Czasami działa poprawnie tzn. jedno naciśnięcie włącza podgrzewanie a kolejne je wyłącza. Oczywiście jak się kontrolka na przycisku świeci to grzeją lusterka (sprawdziłem). Jak podkreślam na dziurach często się sam włącza i wyłącza ten zdradziecki przełącznik. Czy to wina przełącznika czy może jakiegoś przekaźnika?
Proszę o radę. Z góry dziękuję.
jak potrzebujesz przełącznika mam za grosze do sprzedania
Witam ponownie,
Pojawił się nowy kłopot. Po wymianie przycisku załączania grzania lusterek spryskiwaczy i tylnej szyby wszystko było ok do czasu kiedy zrobiło się chłodno i auto w środku zaparowało. Okazało się, że mimo, że przycisk jest nie włączony (lusterka się nie grzeją) tylna szyba jest podgrzewana. Czy ktoś się spotkał z takim przypadkiem? Proszę o odpowiedź. Aha i czy pytać mam w tym wątku czy zakładać nowy post?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pojawił się nowy kłopot. Po wymianie przycisku załączania grzania lusterek spryskiwaczy i tylnej szyby wszystko było ok do czasu kiedy zrobiło się chłodno i auto w środku zaparowało. Okazało się, że mimo, że przycisk jest nie włączony (lusterka się nie grzeją) tylna szyba jest podgrzewana. Czy ktoś się spotkał z takim przypadkiem? Proszę o odpowiedź. Aha i czy pytać mam w tym wątku czy zakładać nowy post?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Bo na zaparowanej szybie zaczęły się odcinać ścieżki od ogrzewania. To znaczy para z tylnej szyby znikała przy tych kilku ścieżkach co wiem że działają (reszta jest przerwana). A przycisk jest nie wciśnięty (nie świeci). Poza tym jak go włączę i świeci to podgrzewanie lusterek zaczyna działać. Więc mam teraz stracha co się dzieje że to ogrzewanie tylnej szyby działa mimo że niby nie jest włączone.
Popatrzę jutro bo dziś padam na twarz. Czyli jak się włącznik da wcisnąć to jest z B3, a jak się zapala, ale pozostaje w normalnej pozycji to jest dobry z B4? Jak go kupiłem to go porównałem ze starym i wyglądał tak samo. Może jednak coś przeoczyłem. Jak sprawdzę jutro lub w poniedziałek to będę wiedział na czym stoję.
To tak, kiedy zamontowałem nowy (używany) przycisk w czerwcu to wszystko było ok. Teraz też po załączeniu lusterka się podgrzewają. Wczoraj sprawdzałem i przycisk jak się go naciśnie to się zapala dioda i jest lekko wciśnięty. Zagłębia się jakieś 3 mm. Co ważne pozostałem przyciski czyli od awaryjnych i od przeciwmgielnych działają podobnie czyli po załączeniu chowają się nie znacznie. Więc nie wiem czy tak powinno być? Czy mam wszystkie od b3? Jeszcze zaryzykuję i chyba kupię następny załącznik, ale obawiam się żeby to nie zbędny wydatek. Może była jakaś lepsza wersja b4 z czasowym podgrzewaniem szyb jak jest zimno na polu?