[all] Przepalona ścieżka PCB licznika - co jest winowajcą.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
[all] Przepalona ścieżka PCB licznika - co jest winowajcą.
Parę dni temu straciłem podświetlenie licznika, nawiewów, dodatkowych zegarów, popielniczki, zapalniczki, wskaźnika doładowania. Co mogło być tego przyczyną?
W liczniku mam diody SMD, w nawiewach także. Teoretycznie powinno to odciążyć potencjometr. Ostatnio dokupiłem wskaźnik doładowania i podświetlenie podpiąłem pod żaróweczkę zapalniczki.
W liczniku mam diody SMD, w nawiewach także. Teoretycznie powinno to odciążyć potencjometr. Ostatnio dokupiłem wskaźnik doładowania i podświetlenie podpiąłem pod żaróweczkę zapalniczki.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
trepek,
A nie miałeś ,,choinki" przy kontrolkach w stylu ,,żarzenia" np. kontrolki długich lub kierunku?
Ewentualnie zaniku wskazań prędkościomierza przy włączonych światłach... zanim padło podświetlenie?
A nie miałeś ,,choinki" przy kontrolkach w stylu ,,żarzenia" np. kontrolki długich lub kierunku?
Ewentualnie zaniku wskazań prędkościomierza przy włączonych światłach... zanim padło podświetlenie?
Ostatnio zmieniony 26 maja 2011, 20:47 przez andi77, łącznie zmieniany 2 razy.
Raczej w samym pająku... czasem wystarczy popsikać w niego np. WD-40 lub Penetrusem i zacznie śmigać.trepek pisze:Gdzie szukać przyczyny problemów - bezpośrednio w pająku czy w kablach do niego idących?
Czasem samoistnie zacznie śmigać... jak u kumpla ostatnio.
[ Dodano: 2011-05-26, 20:53 ]
trepek, Podejrzewam, że po przepaleniu tej ścieżki straciłeś podświetlenie w liczniku?
Podejrzewam również, że zanim to się stało, to miałeś ,,choinkę" w kontrolkach długich i prawego kierunku :lol:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Kolego Andi77 powinieneś iść do piekła za takie porady jak psikanie WD40 w przełącznik :evil:
To może skończyć się w najgorszym wypadku pożarem, mój znajomy kiedyś psiknął WD40 w włącznik od wiertarki i po jej włączeniu zaczęła mu się palić :mrgreen:
Na szczęście nic się mu nie stało a mały pożar szybko został powstrzymany, niemniej jednak widać już że WD40 to nie preparat do czyszczenia styków.
Swoją drogą to włącznik zespolony nie ma prawa mieć zwarcia, on tylko daje zasilanie na linię oświetlenia w liczniku i z licznika prąd przez ściemniacz idzie jeszcze w parę miejsc samochodu i to właśnie w tej instalacji "odbiorczej" szukałbym zwarcia. Swoją drogą ciekawe jaki bezpiecznik jest wsadzony w obwód oświetlenia wnętrza, skoro zniszczyła się ścieżka na PCB a nie wywaliło bezpiecznika :roll:
To może skończyć się w najgorszym wypadku pożarem, mój znajomy kiedyś psiknął WD40 w włącznik od wiertarki i po jej włączeniu zaczęła mu się palić :mrgreen:
Na szczęście nic się mu nie stało a mały pożar szybko został powstrzymany, niemniej jednak widać już że WD40 to nie preparat do czyszczenia styków.
Swoją drogą to włącznik zespolony nie ma prawa mieć zwarcia, on tylko daje zasilanie na linię oświetlenia w liczniku i z licznika prąd przez ściemniacz idzie jeszcze w parę miejsc samochodu i to właśnie w tej instalacji "odbiorczej" szukałbym zwarcia. Swoją drogą ciekawe jaki bezpiecznik jest wsadzony w obwód oświetlenia wnętrza, skoro zniszczyła się ścieżka na PCB a nie wywaliło bezpiecznika :roll:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
trepek, sciezka ktora masz przepalona, odpowiada za podswietlenie, i niema tu nic pajak do rzeczy, pajak moze sam robic zwarcia w instalacji gdzie sobie chce, wina spalonej sciezki to albo zbyt mocne zaroweczki miales, (akurat ty wyzezbiles jakies diody) majstrowanie przy potencjometrze, albo zuzycie potencjometru, jego wewnetrzne iskrzenie, co powodowalo przeplyw wiekszego pradu niz sciezka powinna wytrzymac, samo wrzucenie diod to duze ryzyko, zarowka sie przepali i czesc, obwod otwarty, a dioda i to pewnie jeszcze chinolskiego pochodzenia, kto wie czy ci nie zwarla potencjometru do masy i klopot gotowy
taka mala rada dla rzezbiarzy co tworza diody do podswietlenia licznika, nalezy kazda diode oobno wziasc i sprawdzic jaki prad pobiera przy napieciu okolo 15V i czy czasem nie jest on wiekszy od ori zaroweczek 1.1W/1.2W
taka mala rada dla rzezbiarzy co tworza diody do podswietlenia licznika, nalezy kazda diode oobno wziasc i sprawdzic jaki prad pobiera przy napieciu okolo 15V i czy czasem nie jest on wiekszy od ori zaroweczek 1.1W/1.2W