Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B2]Przestały działać kierunkowskazy wskaźnik temp i paliwa

ODPOWIEDZ
Jan Chitro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 08 lip 2007, 16:07

[B2]Przestały działać kierunkowskazy wskaźnik temp i paliwa

Post autor: Jan Chitro » 08 lip 2007, 16:47

[B2 przejściówka 1.6 D]
Przestały działać: kierunkowskazy, wskaźnik temperatury i paliwa. Po przekręceniu kluczykiem w stacyjne nie zapalają się kontrolki na tablicy. Wszystko inne działa: światła są wszystkie, włącznie z awaryjnymi. Podświetlenie tablicy również działa. Silnik odpala normalnie. Sprawdziłem bezpieczniki, wszystkie są dobre. Nie wiem, który z przekaźników odpowiedzialny jest za kierunkowskazy i kontrolki na tablicy. Gdzie ewentualnie szukać usterki ?
Ostatnio zmieniony 08 lip 2007, 17:06 przez Jan Chitro, łącznie zmieniany 1 raz.
Jaś

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4624
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 08 lip 2007, 20:21

Jan Chitro pisze:Nie wiem, który z przekaźników odpowiedzialny jest za kierunkowskazy i kontrolki na tablicy
Żaden.
Wyjmij zegary i zbadaj czy nic sie tam nie spaliło. Sprawdź również pająk.
2006-11-17, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi80.PL. <spoko> Ps: Polecam: iParts.pl
Moja Audi 80 B4 2.0, 115KM - zima
Moja Audi 80 B4 2.0, 115KM - lato.

Jan Chitro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 08 lip 2007, 16:07

Post autor: Jan Chitro » 09 lip 2007, 15:07

Doc pisze:Żaden.
Wyjmij zegary i zbadaj czy nic sie tam nie spaliło. Sprawdź również pająk.
Na razie dzięki, dzisiaj po pracy wyciągnę zegary i zobaczymy.

Pozdrawiam,

[ Dodano: 2007-07-10, 09:33 ]
Doc pisze: Żaden. Wyjmij zegary i zbadaj czy nic sie tam nie spaliło. Sprawdź również pająk.
Zegary wyjąłem &#8211; z tyłu wygląda to wszystko jakby dopiero wyjechało z fabryki (auto rocznik 86), żadnych oznak spalenia, pająka wymontowałem i na oko widać, że wszystko jest w porządku, również żadnych oznak przepalenia styków.
Robiłem takie testy:
1. Sprawdziłem wszystkie światła &#8211; jest OK.
2. Kierunkowskaz w dół, kluczyki wyciągnięte &#8211; świeci tylnie lewe światło.
3. Kierunkowskaz do góry, kluczyki wyciągnięte &#8211; świeci tylnie prawe.
4. Wycieraczki działają.
Po tych testach można powiedzieć, że: wszystkie żarówki sprawne, zwarć na kablach raczej nie ma.
Jeszcze mam jeden dziwny objaw: jak włączę zapłon, powinny zapalić się kontrolki na tablicy, niestety nie zapalają się, ale silnik odpala. Przy zapalonym silniku mruga mi kontrolka od ładowania, kierunkowskaz np. w dół kontrolka od ładowania zapala się jaśniej. Można z tego wywnioskować, że brak ładowania akumulatora, ale sprawdziłem napięcie na akumulatorze i: przy wyłączonym silniku jest 12,90 V, przy zapalonym 13,9 V.
Jakieś sugestie, co jeszcze sprawdzić?

Przy takim rozbieraniu zawsze się coś dodatkowo zepsuje, i tak: ściągając kierownicę urwałem jeden zatrzask, wyciągając kostkę od świateł zrobiłem wkrętakiem zwarcie i poleciał bezpiecznik :-D .

Pozdrawiam wszystkich,

[ Dodano: 2007-07-11, 10:36 ]
Sprawdzałem jeszcze kostkę od stacyjki, ale okazało się jednak, że to ... bezpiecznik. Ponieważ bezpieczniki dość ciężko się wyciąga, postanowiłem je sprawdzać miernikiem. I też tak zrobiłem. I to był mój wielki błąd. !!! Bezpiecznik trzeba wyciągnąć żeby go sprawdzić ! &#8211; to uwaga dla osób, które sprawdzają bezpieczniki w ten sam sposób co ja. Po wymianie bezpiecznika wszystko wróciło prawie do normy &#8211; nie świeciła się kontrolka od świec żarowych, po włączeniu zapłonu. Niestety maja radość trwała tylko przez 5 kilometrów, jak jechałem dzisiaj do pracy, znowu wywaliło ten bezpiecznik i ... przez całe miasto jechałem bez kierunkowskazów. Oczywiście wymienię znowu ten bezpiecznik (dam większy &#8211; 30, obecnie jest 25), ale podejrzewam, że znowu go wywali. Jaka może być przyczyna wywalanie tego bezpiecznika ? Przypominam, że rozbierałem już zegary, pająka i stacyjkę.

Pozdrawiam wszystkich,
Jaś

Awatar użytkownika
sylwiasty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 23 lis 2006, 01:28
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: sylwiasty » 11 lip 2007, 13:36

Z tymi bezpiecznikami to nie przesadzaj bo Ci się kiedyś auto sfajczy! Sprawdź instalację od kierunkowskazów w stronę skrzynki z bezpiecznikami - prawdopodobnie to one robią zwarcie, może w tylnej lampie. Jeśli masz hak holowniczy to posprawdzaj całą dokładaną instalację włącznie z gniazdem, alarmem itp.
B2 1.6D '84 - 7.2000->4.2005
B4 ABT "Limited Edition" '94- 5.2005->5.2009
A4 1.8T Avant Q '97 na bananie - 5.2009-> S4 Look in Progress

Jan Chitro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 08 lip 2007, 16:07

Post autor: Jan Chitro » 11 lip 2007, 19:26

sylwiasty pisze:Z tymi bezpiecznikami to nie przesadzaj bo Ci się kiedyś auto sfajczy! Sprawdź instalację od kierunkowskazów w stronę skrzynki z bezpiecznikami - prawdopodobnie to one robią zwarcie, może w tylnej lampie. Jeśli masz hak holowniczy to posprawdzaj całą dokładaną instalację włącznie z gniazdem, alarmem itp.
Wymieniłem bezpiecznik na 30A i zaraz po odpaleniu auta przepalił się :cry: . Sprawdzam instalację, na razie nic nie znalazłem. Tylne lampy sprawdziłem - zwarć nie widać. Haka nie mam, alarmu też.

Pozdrawiam,

[ Dodano: 2007-07-12, 08:30 ]
[quote="Jan Chitro
Wymieniłem bezpiecznik na 30A i zaraz po odpaleniu auta przepalił się :cry: . Sprawdzam instalację, na razie nic nie znalazłem. Tylne lampy sprawdziłem - zwarć nie widać. Haka nie mam, alarmu też. [/quote]

Wyjaśniła się sprawa z paleniem bezpiecznika. Wypadł wtyk od czujnika i w zależności od ułożenia robił zwarcie. Czujnik to ten, który jest zamontowany przy silniku na tym grubym wężu od chłodnicy. Nie wiem czy jest, to czujnik temperatury, czy ciśnienia ?
Został mi jeszcze problem kontrolki świeć żarowych. Po włączeniu zapłonu nie zapala się. Skoro się nie zapala kontrolka można wnioskować, że nie grzeją mi świece. Silni odpala bez problemu, ale on odpala nawet przy 10 stopniowym mrozie na jednej dobrej świecy. Biedny nie dał rady przy 20 stopniowym mrozie na tej jednej świecy, ale po wymianie już sobie świetnie radził z takim mrozem.

Wracam do sprawy kontrolki. Jak szukałem tego zwarcia, myślałem, że któryś z przekaźników jest odpowiedzialny za kierunkowskazy, więc wszystkie wyciągałem i sprawdzałem omomierzem. Może któregoś uwaliłem. Który z nich jest od świeć żarowych ? Pościągałem schematy, ale te schematy są chyba tylko dla inżynierów audi.
Muszę wyjaśnić sprawę z tymi świecami żarowymi, bo jak przyjdzie zima to będę miał problem.

Pozdrawiam,
Jaś

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga