Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 SB] Spasuje obrotomierz z PB do Diesla?

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 30 wrz 2007, 15:23

tak jak pisałem na GG, zrób to jako" naddatek" ;-)
póki jeszcze nie masz obrotka to zrób sobie obliczenie przełożeń twojej skrzyni, chyba że masz typ skrzyni dokładnie taki sam jak Mac79

przełożenia na poszczególnych biegach znajdziesz w ETCE

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 30 wrz 2007, 23:46

Tak więc jeśli potencjometr ma być dodatkowo i przylutowany po obu stronach rezystora to chyba nie będzie miało różnicy czy przylutuje go w miejscu gdzie rezystor łącz się z płytą główną czy do "nóżek" rezystora które wystają z niej. W ten sposób ominęło by mnie rozbieranie wskazówek i tarcz.

Co do przełożenia skrzyni. Mac79 też ma 1,6TD tyle że z oznaczeniami RA. Ja mam SB. W książce (Typenschein Audi Type 89L) mam pokazane zdjęcie silnika SB a pod spotem na kartce jest coś takiego RA/SB. Tak więc nie wiem czym te silniki się różnią. Jeśli byłby takie same z takimi samymi skrzyniami to znacznie ułatwiło by mi pracę.

Kolejna sprawa dotyczy tego że nie mam seryjnych oponek, to znaczy 175/70/14 tylko 195/60/15. Z tyłu chyba nie ma różnicy to jest. I teraz pytanie. Czy będzie to miało jakieś znaczenie przy ustawianiu obrotomierza czy nie? Jeśli tak to mogę na tą chwilę zmienić na przodzie na oryginalne, bo jakieś dwie mi zostały o tych rozmiarach, zimówka i jedna letnia

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 01 paź 2007, 08:49

zrób tak
sprawdź jaką masz skrzynię biegów (chodzi i o typ np u mnie jest CDY) bo Mac79 ma AKM i nie ważny jest silniczek, tylko właśnie przełożenie skrzyni...

Jeśli masz inną niż AKM to sprawdzę w ETCE przełożenia dla twojej skrzyni i obliczę je dla profilu twoich oponek - poza tym nawet pomijając tą ostatnią czynność to większej różnicy nie odczujesz.

Pozostaje jeszcze kwestia potencjometra - a mianowicie przylutuj go od której chcesz strony, ale coby łatwiej było go regulować to polecałbym byś przylutował go do jakiegoś 50cm 2-żyłowego przewodu a sam przewód dopiero do obrotomierza? Dlaczego? Dlatego że w czasie jazdy będzie Ci łatwiej stroić potencjometr. Gdy wyregulujesz obrotek jak trzeba to wtedy sobie utniesz ten przewód i wstawisz już wyregulowany potencjometr, lub po prostu zawiniesz gdzieś ten przewód i schowasz w zegarach.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 01 paź 2007, 14:36

Przeglądając naklejke z bagażnika i jeśli dobrze odczytałem skróty (trans code) to wynikało by że oznaczenie mojej skrzyni to AXC. Jeśli się mylę to popraw mnie.

Obrazek

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 01 paź 2007, 19:18

jutro bede miał wolniejszy dzień to obliczę przełożenia dla twojej skrzyni, tak chodzi o to AXC

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 01 paź 2007, 20:24

Ok, dzięki wielkie. :-D

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 02 paź 2007, 21:30

obliczone przełożenie dla oponek 195/60/15 dla skrzyni AXC

nawet gdybym sie coś pomylił obliczeniach to różnica i tak będzie niewielka... np max 3-4km/h przy prędkości 60km/h

czyli predkosciomierz zamiast wskazywać np 57 wskazywałby 60km/h przy danych obrotach na danym biegu itp

mam nadzieje ze rozumiesz co pisze :-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 02 paź 2007, 21:36

Dzieki wielkie cobra. Jak tylko przyjdzie obrotek biorę się do pracy. O efektach napewno napiszę. Może jakieś fotostory do działu Download zrobie. Pozdrawiam i jeszcze raz wielkie dzięki.

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 03 paź 2007, 11:13

fotostory możesz zrobić... byłoby dla potomnych i nie musielibyśmy linkować na AKP :mrgreen: :-P

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 paź 2007, 21:50

A więc tak, dziś przyszedł do mnie obrotomierz i zabrałem się do pracy. Szczegóły ten operacje przedstawie później w fotostory. Zapewne będzie dostępne w dziale download. Teraz powiem tylko tyle że operacja się udała, jutro czeka mnie jeszcze tylko regulacja obrotów biegu jałowego i złożenie wszytskiego już tak na cacy.

Podziękuje jeszcze tylko cobrze za udzielone rady i pomoc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga