[80 B3 SB] Spasuje obrotomierz z PB do Diesla?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Tak więc jeśli potencjometr ma być dodatkowo i przylutowany po obu stronach rezystora to chyba nie będzie miało różnicy czy przylutuje go w miejscu gdzie rezystor łącz się z płytą główną czy do "nóżek" rezystora które wystają z niej. W ten sposób ominęło by mnie rozbieranie wskazówek i tarcz.
Co do przełożenia skrzyni. Mac79 też ma 1,6TD tyle że z oznaczeniami RA. Ja mam SB. W książce (Typenschein Audi Type 89L) mam pokazane zdjęcie silnika SB a pod spotem na kartce jest coś takiego RA/SB. Tak więc nie wiem czym te silniki się różnią. Jeśli byłby takie same z takimi samymi skrzyniami to znacznie ułatwiło by mi pracę.
Kolejna sprawa dotyczy tego że nie mam seryjnych oponek, to znaczy 175/70/14 tylko 195/60/15. Z tyłu chyba nie ma różnicy to jest. I teraz pytanie. Czy będzie to miało jakieś znaczenie przy ustawianiu obrotomierza czy nie? Jeśli tak to mogę na tą chwilę zmienić na przodzie na oryginalne, bo jakieś dwie mi zostały o tych rozmiarach, zimówka i jedna letnia
Co do przełożenia skrzyni. Mac79 też ma 1,6TD tyle że z oznaczeniami RA. Ja mam SB. W książce (Typenschein Audi Type 89L) mam pokazane zdjęcie silnika SB a pod spotem na kartce jest coś takiego RA/SB. Tak więc nie wiem czym te silniki się różnią. Jeśli byłby takie same z takimi samymi skrzyniami to znacznie ułatwiło by mi pracę.
Kolejna sprawa dotyczy tego że nie mam seryjnych oponek, to znaczy 175/70/14 tylko 195/60/15. Z tyłu chyba nie ma różnicy to jest. I teraz pytanie. Czy będzie to miało jakieś znaczenie przy ustawianiu obrotomierza czy nie? Jeśli tak to mogę na tą chwilę zmienić na przodzie na oryginalne, bo jakieś dwie mi zostały o tych rozmiarach, zimówka i jedna letnia
zrób tak
sprawdź jaką masz skrzynię biegów (chodzi i o typ np u mnie jest CDY) bo Mac79 ma AKM i nie ważny jest silniczek, tylko właśnie przełożenie skrzyni...
Jeśli masz inną niż AKM to sprawdzę w ETCE przełożenia dla twojej skrzyni i obliczę je dla profilu twoich oponek - poza tym nawet pomijając tą ostatnią czynność to większej różnicy nie odczujesz.
Pozostaje jeszcze kwestia potencjometra - a mianowicie przylutuj go od której chcesz strony, ale coby łatwiej było go regulować to polecałbym byś przylutował go do jakiegoś 50cm 2-żyłowego przewodu a sam przewód dopiero do obrotomierza? Dlaczego? Dlatego że w czasie jazdy będzie Ci łatwiej stroić potencjometr. Gdy wyregulujesz obrotek jak trzeba to wtedy sobie utniesz ten przewód i wstawisz już wyregulowany potencjometr, lub po prostu zawiniesz gdzieś ten przewód i schowasz w zegarach.
sprawdź jaką masz skrzynię biegów (chodzi i o typ np u mnie jest CDY) bo Mac79 ma AKM i nie ważny jest silniczek, tylko właśnie przełożenie skrzyni...
Jeśli masz inną niż AKM to sprawdzę w ETCE przełożenia dla twojej skrzyni i obliczę je dla profilu twoich oponek - poza tym nawet pomijając tą ostatnią czynność to większej różnicy nie odczujesz.
Pozostaje jeszcze kwestia potencjometra - a mianowicie przylutuj go od której chcesz strony, ale coby łatwiej było go regulować to polecałbym byś przylutował go do jakiegoś 50cm 2-żyłowego przewodu a sam przewód dopiero do obrotomierza? Dlaczego? Dlatego że w czasie jazdy będzie Ci łatwiej stroić potencjometr. Gdy wyregulujesz obrotek jak trzeba to wtedy sobie utniesz ten przewód i wstawisz już wyregulowany potencjometr, lub po prostu zawiniesz gdzieś ten przewód i schowasz w zegarach.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
obliczone przełożenie dla oponek 195/60/15 dla skrzyni AXC
nawet gdybym sie coś pomylił obliczeniach to różnica i tak będzie niewielka... np max 3-4km/h przy prędkości 60km/h
czyli predkosciomierz zamiast wskazywać np 57 wskazywałby 60km/h przy danych obrotach na danym biegu itp
mam nadzieje ze rozumiesz co pisze
nawet gdybym sie coś pomylił obliczeniach to różnica i tak będzie niewielka... np max 3-4km/h przy prędkości 60km/h
czyli predkosciomierz zamiast wskazywać np 57 wskazywałby 60km/h przy danych obrotach na danym biegu itp
mam nadzieje ze rozumiesz co pisze
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
A więc tak, dziś przyszedł do mnie obrotomierz i zabrałem się do pracy. Szczegóły ten operacje przedstawie później w fotostory. Zapewne będzie dostępne w dziale download. Teraz powiem tylko tyle że operacja się udała, jutro czeka mnie jeszcze tylko regulacja obrotów biegu jałowego i złożenie wszytskiego już tak na cacy.
Podziękuje jeszcze tylko cobrze za udzielone rady i pomoc.
Podziękuje jeszcze tylko cobrze za udzielone rady i pomoc.