[B4 2.0 ABK] Sporadyczny problem z odpaleniem silnka
- xRead
- Forum Audi 80
- Posty: 375
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Legnica
[B4 2.0 ABK] Sporadyczny problem z odpaleniem silnka
Siemka Zwracam się do was koledzy z problemem na który już nie mam pomysłu.. przejdę od razu do rzeczy
Jakiś czas temu pojawił mi się problem taki, że po przekręceniu kluczyka w pozycję uruchomienia rozrusznika jest czasem tak, że nie chce reagować lub zareaguje z lekkim opóźnieniem podczas trzymania kluczyka przekręconego do końca. Zdarza się to tylko w ciepłe dni bo gdy na dworze jest zimno tego problemu nie ma. Parę miesięcy temu kupiłem kostke stacyjki VEMO, lecz po założeniu załączała zapłon, lecz nie było reakcji na rozrusznik wcale ( mój błąd, że nie spróbowałem odpalić śrubokrętem ) więc ją zwróciłem do sklepu. Dzisiaj zakupiłem kostkę stacyjki MEYLE i po zamontowaniu jest identycznie jak na VEMO, lecz próbowałem odpalić "ze śrubokręta" to odpala normalnie. Jedyne co zauważyłem to w porównaniu do oryginalnej to to, że w MEYLE trzeba wykonać jakby większy obrót na co nie pozwala mi stacyjka przekręcić mocniej kluczyka w prawą stronę. Z tego co wymacałem to płetwa stacyjki jest cała i kręci się razem z kluczykiem. Miał ktoś może podobnym problem ?
Org kostka : 4A0 905 849 b
Meyle: 100 905 0000
Zdjęcie org kostki:
Zdjęcie zamiennika MEYLE:
Jakiś czas temu pojawił mi się problem taki, że po przekręceniu kluczyka w pozycję uruchomienia rozrusznika jest czasem tak, że nie chce reagować lub zareaguje z lekkim opóźnieniem podczas trzymania kluczyka przekręconego do końca. Zdarza się to tylko w ciepłe dni bo gdy na dworze jest zimno tego problemu nie ma. Parę miesięcy temu kupiłem kostke stacyjki VEMO, lecz po założeniu załączała zapłon, lecz nie było reakcji na rozrusznik wcale ( mój błąd, że nie spróbowałem odpalić śrubokrętem ) więc ją zwróciłem do sklepu. Dzisiaj zakupiłem kostkę stacyjki MEYLE i po zamontowaniu jest identycznie jak na VEMO, lecz próbowałem odpalić "ze śrubokręta" to odpala normalnie. Jedyne co zauważyłem to w porównaniu do oryginalnej to to, że w MEYLE trzeba wykonać jakby większy obrót na co nie pozwala mi stacyjka przekręcić mocniej kluczyka w prawą stronę. Z tego co wymacałem to płetwa stacyjki jest cała i kręci się razem z kluczykiem. Miał ktoś może podobnym problem ?
Org kostka : 4A0 905 849 b
Meyle: 100 905 0000
Zdjęcie org kostki:
Zdjęcie zamiennika MEYLE:
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
a co tu opowiadać, wy..em ją bo niechciano mi jej przyjąć na reklamację i kupiłem inną, o dziwo torpan działał dobrze.xRead pisze:To opowiadaj haha Co i jakPieterB pisze:takxRead pisze:Miał ktoś może podobnym problem ?
Teraz też ma torpana(bo tylko taka była od ręki w sklepie) i działa dobrze już trochę ponad rok chyba
- xRead
- Forum Audi 80
- Posty: 375
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Legnica
No więc posłuchałem się PieterB i kupiłem dziś kostkę Topran o numerze 103 768 755. Na pierwszy rzut oka widać, że gniazdo w które wchodzi płetwa jest dużo ciaśniejsze od Meyle/Vemo. Oryginał także jest ciaśniejszy niż Meyle. Po zamontowaniu kluczyk chodzi bardziej ciasno oraz odpala normalnie jak trzeba.
Poniżej zamieszam zdjęcia dla pórwnania trzech kostek
1 - 4A0 905 849 B
2 - 100 905 0000 ( MEYLE )
3 - 103 768 755 ( Topran )
Poniżej zamieszam zdjęcia dla pórwnania trzech kostek
1 - 4A0 905 849 B
2 - 100 905 0000 ( MEYLE )
3 - 103 768 755 ( Topran )
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Topran nie taki zły, a czasem nie ma innej możliwości np. węże to w zasadzie jedyne "jakieś" markowe to ten Hans Pries.
Oczywiście mowa tylko o mało krytycznych częściach, które jak zawiodą to małą szkodę zrobią, tutaj akurat przewody gumowe układu chłodzenia od nich nie rozwalają się nagle.
O pompie oleju pisałem, że mam topranowską, jedyny mój wyjątek od powyższych - wyłącznie z powodu braku reklamacji znajomego mechanika, który sprzedaje również części, gdyby wyłącznie handlował to bym nie wziął.
Oczywiście mowa tylko o mało krytycznych częściach, które jak zawiodą to małą szkodę zrobią, tutaj akurat przewody gumowe układu chłodzenia od nich nie rozwalają się nagle.
O pompie oleju pisałem, że mam topranowską, jedyny mój wyjątek od powyższych - wyłącznie z powodu braku reklamacji znajomego mechanika, który sprzedaje również części, gdyby wyłącznie handlował to bym nie wziął.
Cześć Miałem taki problem i pewnie masz ten sam na 100%. Ale każdy ma swoją historię. Po pewnym czasie w ogóle go nie zapalisz i nie będzie to wina kostki a wkładu stacyjki. Możesz jeszcze próbować wciskać kluczyk i przekręcać stacyjkę ze wciśniętym do zapłonu. U mnie to działało jakiś czas. Topran to syf choć fakt że czasem nie mamy innego wyjścia bo tylko oni mają zamienniki. Mój wkład hmm właśnie tej firmy bo ktoś go już kiedyś wymieniał,nie pękł a tak jakby się skręcił jak śrubka. Co za tym brakło ruchu na zapłon. Kupiłem świeży wkład i można pobawić się z wymianą tego dzyndzla żeby kluczyki zostały te same.Hej