Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Sporadyczny problem z odpaleniem silnka

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

[B4 2.0 ABK] Sporadyczny problem z odpaleniem silnka

Post autor: xRead » 17 kwie 2020, 17:59

Siemka :) Zwracam się do was koledzy z problemem na który już nie mam pomysłu.. przejdę od razu do rzeczy

Jakiś czas temu pojawił mi się problem taki, że po przekręceniu kluczyka w pozycję uruchomienia rozrusznika jest czasem tak, że nie chce reagować lub zareaguje z lekkim opóźnieniem podczas trzymania kluczyka przekręconego do końca. Zdarza się to tylko w ciepłe dni bo gdy na dworze jest zimno tego problemu nie ma. Parę miesięcy temu kupiłem kostke stacyjki VEMO, lecz po założeniu załączała zapłon, lecz nie było reakcji na rozrusznik wcale ( mój błąd, że nie spróbowałem odpalić śrubokrętem ) więc ją zwróciłem do sklepu. Dzisiaj zakupiłem kostkę stacyjki MEYLE i po zamontowaniu jest identycznie jak na VEMO, lecz próbowałem odpalić "ze śrubokręta" to odpala normalnie. Jedyne co zauważyłem to w porównaniu do oryginalnej to to, że w MEYLE trzeba wykonać jakby większy obrót na co nie pozwala mi stacyjka przekręcić mocniej kluczyka w prawą stronę. Z tego co wymacałem to płetwa stacyjki jest cała i kręci się razem z kluczykiem. Miał ktoś może podobnym problem ?

Org kostka : 4A0 905 849 b
Meyle: 100 905 0000

Zdjęcie org kostki:
Obrazek


Zdjęcie zamiennika MEYLE:
Obrazek Obrazek Obrazek

Audi 80 2.0E ABK 1992r by xRead

Regulacja zapłonu w ABK i nie tylko :) Kontakt PW

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 kwie 2020, 18:14

xRead pisze:Miał ktoś może podobnym problem ?
tak
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 17 kwie 2020, 18:14

PieterB pisze:
xRead pisze:Miał ktoś może podobnym problem ?
tak
To opowiadaj haha Co i jak

Audi 80 2.0E ABK 1992r by xRead

Regulacja zapłonu w ABK i nie tylko :) Kontakt PW

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 kwie 2020, 18:18

xRead pisze:
PieterB pisze:
xRead pisze:Miał ktoś może podobnym problem ?
tak
To opowiadaj haha Co i jak
a co tu opowiadać, wy..em ją bo niechciano mi jej przyjąć na reklamację i kupiłem inną, o dziwo torpan działał dobrze.
Teraz też ma torpana(bo tylko taka była od ręki w sklepie) i działa dobrze już trochę ponad rok chyba
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 17 kwie 2020, 18:21

No bo z tego właśnie co widzę na zdjęciach Topran jest taki jak org. Ale co VEMO i Meyle tak samo by sie trafiły ujowe ?

Audi 80 2.0E ABK 1992r by xRead

Regulacja zapłonu w ABK i nie tylko :) Kontakt PW

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 kwie 2020, 18:25

xRead pisze:Ale co VEMO i Meyle tak samo by sie trafiły ujowe ?
tego Ci już nie powiem, niestety
nr torpana to 103768755, możesz zaryzykować jak chcesz bo koszt to tylko 35 zł chyba.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 17 kwie 2020, 23:53

PieterB pisze:
xRead pisze:Ale co VEMO i Meyle tak samo by sie trafiły ujowe ?
tego Ci już nie powiem, niestety
nr torpana to 103768755, możesz zaryzykować jak chcesz bo koszt to tylkoi
35 zł chyba.
po tym numerze pokazuje Hans Pries na allegro gdy wpisałem to jest to samo?

Audi 80 2.0E ABK 1992r by xRead

Regulacja zapłonu w ABK i nie tylko :) Kontakt PW

herrq666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 05 cze 2018, 18:57
Lokalizacja: Mońki

Post autor: herrq666 » 18 kwie 2020, 09:37

Tak, Hans pries i topran to jeden pies.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 18 kwie 2020, 20:19

No więc posłuchałem się PieterB i kupiłem dziś kostkę Topran o numerze 103 768 755. Na pierwszy rzut oka widać, że gniazdo w które wchodzi płetwa jest dużo ciaśniejsze od Meyle/Vemo. Oryginał także jest ciaśniejszy niż Meyle. Po zamontowaniu kluczyk chodzi bardziej ciasno oraz odpala normalnie jak trzeba.

Poniżej zamieszam zdjęcia dla pórwnania trzech kostek

1 - 4A0 905 849 B
2 - 100 905 0000 ( MEYLE )
3 - 103 768 755 ( Topran )

Obrazek

Audi 80 2.0E ABK 1992r by xRead

Regulacja zapłonu w ABK i nie tylko :) Kontakt PW

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 kwie 2020, 21:14

xRead, to Trzeba zapisać bo od dziś firma Torpan zostanie polecana innym hehe, hmm czyżby jakość toprana się troszkę polepszyła.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Kogutiru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 170
Rejestracja: 17 gru 2017, 20:07
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 AGG+lpg
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Kogutiru » 18 kwie 2020, 23:36

To chyba wada fabryczna błąd pomiarowy wyszedł w dobrym kierunku
Meyle natomiast w drugą mańkę

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 20 kwie 2020, 11:55

Możliwe hehe

Audi 80 2.0E ABK 1992r by xRead

Regulacja zapłonu w ABK i nie tylko :) Kontakt PW

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 20 kwie 2020, 13:21

Topran nie taki zły, a czasem nie ma innej możliwości np. węże to w zasadzie jedyne "jakieś" markowe to ten Hans Pries.
Oczywiście mowa tylko o mało krytycznych częściach, które jak zawiodą to małą szkodę zrobią, tutaj akurat przewody gumowe układu chłodzenia od nich nie rozwalają się nagle.
O pompie oleju pisałem, że mam topranowską, jedyny mój wyjątek od powyższych - wyłącznie z powodu braku reklamacji znajomego mechanika, który sprzedaje również części, gdyby wyłącznie handlował to bym nie wziął.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 21 kwie 2020, 10:10

Cześć :-) Miałem taki problem i pewnie masz ten sam na 100%. Ale każdy ma swoją historię. Po pewnym czasie w ogóle go nie zapalisz i nie będzie to wina kostki a wkładu stacyjki. Możesz jeszcze próbować wciskać kluczyk i przekręcać stacyjkę ze wciśniętym do zapłonu. U mnie to działało jakiś czas. Topran to syf choć fakt że czasem nie mamy innego wyjścia bo tylko oni mają zamienniki. Mój wkład hmm właśnie tej firmy bo ktoś go już kiedyś wymieniał,nie pękł a tak jakby się skręcił jak śrubka. Co za tym brakło ruchu na zapłon. Kupiłem świeży wkład i można pobawić się z wymianą tego dzyndzla żeby kluczyki zostały te same.Hej :-)


Obrazek
Moje sunia:
Audi COUPE 2.8 AAH+Blos

Audi COUPE

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 21 kwie 2020, 12:52

Teraz z Topranem nawet nie musze przekręcać do końca kluczyka aby rozrusznik kręcił.

Płetwa wygląda u mnie tak

Obrazek

Audi 80 2.0E ABK 1992r by xRead

Regulacja zapłonu w ABK i nie tylko :) Kontakt PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga