Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80,b3,1,8 Ru]stacyjka nie odpala auto Kość?

ODPOWIEDZ
mumin87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 28 lut 2010, 23:01

[80,b3,1,8 Ru]stacyjka nie odpala auto Kość?

Post autor: mumin87 » 03 sie 2010, 19:23

Witam w moje niuni dzieją się dziwne rzeczy mianowicie gdy przekręcę kluczyk stacyjki zapalają się normalnie kontrolki i jak chcę odpalić auto kontrolki gasną i auto nie odpala!!!
Ale jak powtórzę tą czynność dociskając kluczyk do stacyjki mocniej to kontrolki zapalają sie i auto uruchamia się normalnie

Cała farsa dzieje się od jakiegoś miesiąca szukałem po forum ale nie wiem czy do wymiany jest stacyjka czy kość stacyjki.
Z moich obserwacji wynika że jak docisnę kluczyk do stacyjki to wtedy dochodzi prąd do auta i kokpitu dodam tez ze kluczyk nie ma jakiś wielkich oporów w bębenku i przekręca się normalnie


Z góry dziękuje koledzy za pomoc w diagnozie

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 03 sie 2010, 19:37

Wyjmij liczniki odkręć kostkę stacyjki wsadź palucha i wyczujesz czy nie obłamała się płetwa, która wchodzi w kostkę stacyjki.

Bo tak nikt ci nie wywróży bo bez zaglądania nie można jednoznacznie odpowiedzieć czy kostka czy ten element się ułamał.

Awatar użytkownika
Afdi87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 590
Rejestracja: 23 paź 2008, 07:33
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: Afdi87 » 03 sie 2010, 21:26

Ja jak miałem taką sytuację, to winna była kostka (nadłamana). Zapalałem tak jak piszesz, dociskając kluczyk, ale pewnego razu i to nie pomoglo, bo zlamanie sie zwiekszylo i konieczna byla wymiana. Natomiast w sobotę psikusa zrobila mi stacyjka, jak wyciagnalem kluczyk z niej, a kontrolki dalej sie swiecily. 2 godziny i po robocie, nadlużej mi zeszło (i najbardziej podniosło ciśnienie) z wyjęciem i włożeniem gwintów na nakrętki w kolumnę kierownicy ;-) a z kostką to kwestia 5 minut roboty.

mumin87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 28 lut 2010, 23:01

Post autor: mumin87 » 03 sie 2010, 21:44

dzieki koledzy jutro poszukam kostki po sklepach i chyba wymienie bez ogledzin bo to jakies 20zł mam też nowa stacyjke także bym wymienił ale ma inne kluczyki niechcem mieć 2 różnych narazie

Awatar użytkownika
Afdi87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 590
Rejestracja: 23 paź 2008, 07:33
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: Afdi87 » 03 sie 2010, 21:51

mumin87 pisze:bo to jakies 20zł
Broń boże nie kupuj tych kostek za 20zl, bo po miesiącu znów bedziesz musial zmieniac. Najlepiej albo oryginalną używkę, albo Valeo (niby 100zl, ale bedzie działać, dopóki auto nie padnie <ok> )

mumin87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 28 lut 2010, 23:01

Post autor: mumin87 » 04 sie 2010, 00:22

witam co do firmy valeo miałem perę przygód w poprzednich autach ze sprzęgłami tej firmy powiem szczerze że jakosc pozostawiała do życzenia a co do kostek do audi to co polecacie takie firmy mam do wyboru w sklepie
4MAX -24zł
MAGNETI MARELLI -21zł
TOPRAN -40zł
VALEO-120zł
VEMO -50zł

Wiadomo cena jest ważna bo nie chcę bóg wie ile płacić i dokładać do starego auta ale może jakiś kompromis pomiędzy cena i jakością
A torpan to jakaś niemiecka firma solida czy raczej omijać?

Awatar użytkownika
pandamix
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 782
Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:01
Lokalizacja: Parczew/Lubelskie

Post autor: pandamix » 04 sie 2010, 15:42

4MAX
MAGNETI MARELLI
TOPRAN

to jeden wielki szajs,a o vemo jak żyje nie słyszałem wiec coś może jeszcze gorsze od tych trzech wyżej,ja kupiłem za 40 parę złotych kostkę i pamiętam że firmową ale jakiej firmy to nie pamiętam,z tymi podróbami to tak jest że można nawet i po taniości na dobrą trafić,na pewno żadna nie wytrzyma tyle co oryginalna

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 04 sie 2010, 18:16

Najtaniej i najbardziej niezawodnie będzie kupić porządne dwa przełączniki jeden do włączania zapłonu i taki jak w starszych Ursusach jest do rozrusznika i mamy odpalanie jak w WRC :mrgreen:

mumin87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 28 lut 2010, 23:01

Post autor: mumin87 » 25 sie 2010, 10:34

kosc wymieniona niestety poprzedni właścciel to był jakiś magik albo cos sie działo z autem poniewasz wtyczka od kości a właściwie jeje braki sprawił mi troche problemu normalnie wszytko na złaczkach ale wymiana banalnie prosta a efekt o wiele lepszy:)

stan1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 29 sie 2010, 20:14

Post autor: stan1 » 29 sie 2010, 22:14

co się dzieje -audi 1,9tdi -obrotościomierz działa tylko przy dużych obrotach,silnik pracuje nie równo.Pali się kontrolka oleju i świec przy pracującym silniku -sprawdziłem na krótko czujniki i świece-działa dobrze- nie wiem co sie dzieje.

boro05
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 09 wrz 2010, 14:33

Post autor: boro05 » 22 paź 2010, 11:49

Afdi87 pisze:Ja jak miałem taką sytuację, to winna była kostka (nadłamana). Zapalałem tak jak piszesz, dociskając kluczyk, ale pewnego razu i to nie pomoglo, bo zlamanie sie zwiekszylo i konieczna byla wymiana. Natomiast w sobotę psikusa zrobila mi stacyjka, jak wyciagnalem kluczyk z niej, a kontrolki dalej sie swiecily. 2 godziny i po robocie, nadlużej mi zeszło (i najbardziej podniosło ciśnienie) z wyjęciem i włożeniem gwintów na nakrętki w kolumnę kierownicy ;-) a z kostką to kwestia 5 minut roboty.
Mam identyczną sytuację dzwoniłem do sklepu i maja tam dwie kości do stacyjki elektryczna i mechaniczna która powinienem zakupic?

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 23 paź 2010, 21:08

elektryczna?mechaniczna? Bierz dedykowaną do audi i po kłopocie-ja tam kupiłem jakąś zwykłą za 30zł rok temu i działa bez zarzutu.
stan1 pisze:co się dzieje -audi 1,9tdi -obrotościomierz działa tylko przy dużych obrotach,silnik pracuje nie równo.Pali się kontrolka oleju i świec przy pracującym silniku -sprawdziłem na krótko czujniki i świece-działa dobrze- nie wiem co sie dzieje.
Zacierasz silnik :lol: a tak serio to my tu gadu gadu o kostkach stacyjki ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl