[b3 1.8 pm] stacyjka
Witam
Przepraszam, że się wczepiam w temat, ale mam taki problem. Przekręcam kluczykiem i włącza się zapłon. Po czym kręcę nim dalej i nie łapie rozrusznik. Co to możne być ? Wcześniej miałem tak ale jeszcze łapał sporadycznie nie udawało się. Teraz wogóle nic nie odpowiada. Musze wymieniać stacyjkę pewnie ? Mam audi 80 B3
Pozdrawiam
Przepraszam, że się wczepiam w temat, ale mam taki problem. Przekręcam kluczykiem i włącza się zapłon. Po czym kręcę nim dalej i nie łapie rozrusznik. Co to możne być ? Wcześniej miałem tak ale jeszcze łapał sporadycznie nie udawało się. Teraz wogóle nic nie odpowiada. Musze wymieniać stacyjkę pewnie ? Mam audi 80 B3
Pozdrawiam
Glupota panowie ! Nie trzeba sciagac zadnej kierownicy. Wystarczy wyjasc zegary odkrecic dwie srubki od deski z lewej strony (widac po otwarciu drzwi) wykrecic obudowe kolumny przez otwor widac ten torks wystarczy w niego wlozyc srubola plaskiego porzadnie sie zaprzec i sie odkreca bez problemu. Zlapac za deche pociagnac do siebie i jednoczesnie wyciagac zamek z kolumny starajac obracac go w kierunku silnika i gotowe 3 razy tak wyciagalem. powod ? lamiace sie bolce sterujace kostka w zamku. Nie wiem z czego robia te zamki z drewna chyba XD . Lipa straszna.
Ostatnio zmieniony 01 gru 2008, 17:05 przez Hans47, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie bardzo rozumiem, u mnie w B4 pająk mi zasłania dziurę do torxa. Może po prostu nie zrozumiałem jak to zrobiłeś albo w B3 jest inaczej.Hans47 pisze:Glupota panowie !!! Nie trzeba sciagac zadnej kierownicy. Wystarczy wyjasc zegary odkrecic dwie srubki od deski z lewej strony (widac po otwarciu drzwi) wykrecic obudowe kolumny przez otwor widac ten torks wystarczy w niego wlozyc srubola plaskiego porzadnie sie zaprzec i sie odkreca bez problemu. Zlapac za deche pociagnac do siebie i jednoczesnie wyciagac zamek z kolumny starajac obracac go w kierunku silnika i gotowe 3 razy tak wyciagalem. powod ? lamiace sie bolce sterujace kostka w zamku. Nie wiem z czego robia te zamki z drewna chyba XD . Lipa straszna.
Tak czy siak ja odkręcałem kierownicę żeby się dostać dalej, ale to chyba nie jest największy ból Największy ból to wyciągnąć to cholerstwo z kolumny kierownicy samemu hehe. Trzeba z siłą ale umiejętnie
A co do wkładów, to może kupujesz takie po 30 złotych i się łamią. Raz byś kupił ori to by problem rozwiązało.
edit:
a może kostka Ci szwankuje i łamie te języczki we wkładach
B4 ABT LPG Sedan, President Johnny II ASC, Lemm AT-1700 (na uchwycie)
Na poprzedniej stronie tematu masz dokładne zdjęcie, na którym możesz zobaczyć w którym miejscu wywiercić w tą słynną dziurkę w obudowie stacyjki.Krzysztof_Suliko pisze:Hans47, możesz krok po kroku opisać jak wymienić bębenek stacyjki. Czytam ten post juz kilka razy i nic nie rozumiem. Przed godziną złamała mi sie "płetwa" która wchodzi do kostki stacyjki Zamówiłem w serwisie nowy bębenek - 170zł i kostę stacyjki - 108 zł. Znów wydatki :-| :cry: :cry:
Naprawdę, to wszystko jest do bezproblemowego zrobienia.
Najważniejsze jak dla mnie to zaopatrzyć się w klucz torx z dziurką w środku (chyba to jest torx 30 ale głowy za to nie dam), inaczej będzie ciężko odkręcić obudowę stacyjki z kolumny.
I jak patrzę kilka postów wyżej o odkręcaniu na siłę śrubokrętem to mi się coś robi...
B4 ABT LPG Sedan, President Johnny II ASC, Lemm AT-1700 (na uchwycie)
tak to śruba numer dwa ale mi lepiej było wyciągnąć całą kolumnę dwie śruby jak się nie mylę na klucz 13 pod licznikiem widać je na focie
Jest
AUDI B3 90 QUATTRO SPORT
RENAULT SCENIC 1.9 DCI
'' Dzisiaj należy wiedzieć co trzeba poznać jutro aby dać sobie rade pojutrze. ''
https://audi80.pl/audi-90-b3-quattro-vt75170.htm
AUDI B3 90 QUATTRO SPORT
RENAULT SCENIC 1.9 DCI
'' Dzisiaj należy wiedzieć co trzeba poznać jutro aby dać sobie rade pojutrze. ''
https://audi80.pl/audi-90-b3-quattro-vt75170.htm
Jak już odkręcisz tą to stacyjkę wyciągniesz ciągnąc w prawo i do pewnego momentu odginając tapicerkę drugą ręką (bo się nie mieści inaczej) a później jak poczujesz luz i możliwość obracania to możesz sobie ją odwrócić np do góry i bezproblemowo wyjdzie
Przynajmniej u mnie tak było.
Nie przeraź się tylko bo jest troszkę odkręcania i potem skręcania ale mi to zajęło razem z wierceniem jakąś godzinkę.
Aha, u mnie był taki plastik osłaniający tą śrubkę więc musiałem go przesunąć inaczej nie było widać co i jak. Później musisz się upewnić że wróci on na swoje miejsce inaczej będzie przeszkadzał podczas włożenia zegarów.
Powodzenia!
Przynajmniej u mnie tak było.
Nie przeraź się tylko bo jest troszkę odkręcania i potem skręcania ale mi to zajęło razem z wierceniem jakąś godzinkę.
Aha, u mnie był taki plastik osłaniający tą śrubkę więc musiałem go przesunąć inaczej nie było widać co i jak. Później musisz się upewnić że wróci on na swoje miejsce inaczej będzie przeszkadzał podczas włożenia zegarów.
Powodzenia!
B4 ABT LPG Sedan, President Johnny II ASC, Lemm AT-1700 (na uchwycie)
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga