Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.8 pm] stacyjka

ODPOWIEDZ
maniek78_78

Post autor: maniek78_78 » 07 lis 2008, 19:48

Tapicerki nie będziesz musiał ściągać.Ale musisz jeszcze odkręcić kierownice i kolumnę.Na dole tam gdzie są pedały dwie śruby odkręć i wtedy wychodzi cala kolumna.Jak nie będziesz mógł se poradzić to daj znać.

Young Mc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 13 sie 2008, 15:04

Post autor: Young Mc » 12 lis 2008, 16:15

... narazie wstrzymam sie z wykrecaniem kolumny bo to duzo zabawy. sprobuje wykrecic ta czesc odlana co laczy sie z kolumna kierownicy bo po zdjeciu plastikow zauwazylem ze jest laczona w polowie ...

Zahar19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 10 lis 2007, 12:55
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Zahar19 » 18 lis 2008, 14:10

Witam
Przepraszam, że się wczepiam w temat, ale mam taki problem. Przekręcam kluczykiem i włącza się zapłon. Po czym kręcę nim dalej i nie łapie rozrusznik. Co to możne być ? Wcześniej miałem tak ale jeszcze łapał sporadycznie nie udawało się. Teraz wogóle nic nie odpowiada. Musze wymieniać stacyjkę pewnie ? Mam audi 80 B3
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 18 lis 2008, 14:19

Tak stacyjka lub sama kostka. Pisz na PW jakbyś chciał.

Awatar użytkownika
Hans47
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 03 maja 2007, 21:21
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Hans47 » 01 gru 2008, 01:53

Glupota panowie ! Nie trzeba sciagac zadnej kierownicy. Wystarczy wyjasc zegary odkrecic dwie srubki od deski z lewej strony (widac po otwarciu drzwi) wykrecic obudowe kolumny przez otwor widac ten torks wystarczy w niego wlozyc srubola plaskiego porzadnie sie zaprzec i sie odkreca bez problemu. Zlapac za deche pociagnac do siebie i jednoczesnie wyciagac zamek z kolumny starajac obracac go w kierunku silnika i gotowe 3 razy tak wyciagalem. powod ? lamiace sie bolce sterujace kostka w zamku. Nie wiem z czego robia te zamki z drewna chyba XD . Lipa straszna.
Ostatnio zmieniony 01 gru 2008, 17:05 przez Hans47, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Stick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 17 lis 2008, 08:05
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Stick » 01 gru 2008, 11:28

Hans47 pisze:Glupota panowie !!! Nie trzeba sciagac zadnej kierownicy. Wystarczy wyjasc zegary odkrecic dwie srubki od deski z lewej strony (widac po otwarciu drzwi) wykrecic obudowe kolumny przez otwor widac ten torks wystarczy w niego wlozyc srubola plaskiego porzadnie sie zaprzec i sie odkreca bez problemu. Zlapac za deche pociagnac do siebie i jednoczesnie wyciagac zamek z kolumny starajac obracac go w kierunku silnika i gotowe 3 razy tak wyciagalem. powod ? lamiace sie bolce sterujace kostka w zamku. Nie wiem z czego robia te zamki z drewna chyba XD . Lipa straszna.
Nie bardzo rozumiem, u mnie w B4 pająk mi zasłania dziurę do torxa. Może po prostu nie zrozumiałem jak to zrobiłeś albo w B3 jest inaczej.
Tak czy siak ja odkręcałem kierownicę żeby się dostać dalej, ale to chyba nie jest największy ból :) Największy ból to wyciągnąć to cholerstwo z kolumny kierownicy samemu hehe. Trzeba z siłą ale umiejętnie ;)
A co do wkładów, to może kupujesz takie po 30 złotych i się łamią. Raz byś kupił ori to by problem rozwiązało.

edit:
a może kostka Ci szwankuje i łamie te języczki we wkładach :P

Awatar użytkownika
Hans47
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 03 maja 2007, 21:21
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Hans47 » 01 gru 2008, 13:23

owszemm mnie tez zaslaniala torxa ale jak pociagniesz (odkrecona deche) do siebie automatycznie masz lepszy dostep do torksa. Da sie naprawde wymina stacyjki trwa maks 30 min.

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 01 gru 2008, 18:12

Hans47, możesz krok po kroku opisać jak wymienić bębenek stacyjki. Czytam ten post juz kilka razy i nic nie rozumiem. Przed godziną złamała mi sie "płetwa" która wchodzi do kostki stacyjki :( Zamówiłem w serwisie nowy bębenek - 170zł i kostę stacyjki - 108 zł. Znów wydatki :-? :-/ :-| :-( :cry: :cry:

Awatar użytkownika
Hans47
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 03 maja 2007, 21:21
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Hans47 » 01 gru 2008, 18:31

Kolego tu akurat Ci nie pomoge. Ja stacyjke dalem do slusarza tez mialem zlamany bolec (wrrrrr 3 razy) Slusarz wymienil sam bolec mam ten sam kluczyk itd szarpnal 70 zl.

Awatar użytkownika
Stick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 17 lis 2008, 08:05
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Stick » 01 gru 2008, 22:29

Krzysztof_Suliko pisze:Hans47, możesz krok po kroku opisać jak wymienić bębenek stacyjki. Czytam ten post juz kilka razy i nic nie rozumiem. Przed godziną złamała mi sie "płetwa" która wchodzi do kostki stacyjki :( Zamówiłem w serwisie nowy bębenek - 170zł i kostę stacyjki - 108 zł. Znów wydatki :-? :-/ :-| :-( :cry: :cry:
Na poprzedniej stronie tematu masz dokładne zdjęcie, na którym możesz zobaczyć w którym miejscu wywiercić w tą słynną dziurkę w obudowie stacyjki.
Naprawdę, to wszystko jest do bezproblemowego zrobienia.
Najważniejsze jak dla mnie to zaopatrzyć się w klucz torx z dziurką w środku (chyba to jest torx 30 ale głowy za to nie dam), inaczej będzie ciężko odkręcić obudowę stacyjki z kolumny.
I jak patrzę kilka postów wyżej o odkręcaniu na siłę śrubokrętem to mi się coś robi...

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 02 gru 2008, 07:11

Dziś się za to zabieram... :-( Stick, mam rozumieć że wystarczy odkręcić tą śrubkę trzymającą stacyjke z blokadą, zabrać wykręcona część na stół i spokojnie wiercić ?

[ Dodano: 2008-12-02, 07:14 ]
Obrazek

Czy chodzi o srubę oznaczoną jako "2" ?

BAX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 272
Rejestracja: 25 maja 2008, 12:12
Lokalizacja: KRK

Post autor: BAX » 02 gru 2008, 11:09

tak to śruba numer dwa ale mi lepiej było wyciągnąć całą kolumnę dwie śruby jak się nie mylę na klucz 13 pod licznikiem widać je na focie

Awatar użytkownika
Stick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 17 lis 2008, 08:05
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Stick » 02 gru 2008, 12:09

Jak już odkręcisz tą to stacyjkę wyciągniesz ciągnąc w prawo i do pewnego momentu odginając tapicerkę drugą ręką (bo się nie mieści inaczej) a później jak poczujesz luz i możliwość obracania to możesz sobie ją odwrócić np do góry i bezproblemowo wyjdzie :)
Przynajmniej u mnie tak było.
Nie przeraź się tylko bo jest troszkę odkręcania i potem skręcania ale mi to zajęło razem z wierceniem jakąś godzinkę.

Aha, u mnie był taki plastik osłaniający tą śrubkę więc musiałem go przesunąć inaczej nie było widać co i jak. Później musisz się upewnić że wróci on na swoje miejsce inaczej będzie przeszkadzał podczas włożenia zegarów.

Powodzenia!

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 02 gru 2008, 13:30

Na razie bardzo Wam dziękuję za porady, za godzine jade do Audi po stacyjkę i pewnie pod wieczór zabiore się za robotę... Trzymajcie kciuki...

Awatar użytkownika
Stick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 17 lis 2008, 08:05
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Stick » 02 gru 2008, 13:37

Tylko oglądaj dokładnie jaki wkład kupujesz :)
Do B3 są zamienniki a do B4 już tylko ori po wyższych cenach.
Różni się kątem nachylenia języczka :/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl