[b3 1.8 pm] stacyjka
Mi się akurat udało odkupic od gościa ori wkładke z dwoma kluczykami bo jemu do B3 nie pasowała.W zasadzie tą samą wkładke z kluczykami mam gdzieś w garażu bo z niej przełożyłem tylko płetwe do siebie żeby zachować swój kluczyk.Generalnie niby do 07.90r szły jedne wkłady które kosztują groszowe sprawy a po tym roczniku idą już inne które kosztują około 170zł....
A czy taka płetwa z zamiennika jest coś warta? znaczy czy pochodzi to trochę, czy zaraz się wysypie?
Najgorsze, że okazało się, że kostka też okazała się pęknięta - jednak jak narazie działa bez zarzutu. Dlatego się zastanawiam czy ją też wymieniać. Ale jakoś niebardzo ufam zamiennikom.
Poza tym mam jeszcze pytanie: który z elementów stacyjki odpowiada za sprężynowanie? Kostka czy bębenek? chodzi o to, że u mnie od kiedy złamała się płetwa, to sprężynowania w stacyjce brak. Przy użyciu śrubokręta również go nie ma.
Najgorsze, że okazało się, że kostka też okazała się pęknięta - jednak jak narazie działa bez zarzutu. Dlatego się zastanawiam czy ją też wymieniać. Ale jakoś niebardzo ufam zamiennikom.
Poza tym mam jeszcze pytanie: który z elementów stacyjki odpowiada za sprężynowanie? Kostka czy bębenek? chodzi o to, że u mnie od kiedy złamała się płetwa, to sprężynowania w stacyjce brak. Przy użyciu śrubokręta również go nie ma.
Ostatnio zmieniony 08 maja 2011, 10:22 przez grze, łącznie zmieniany 1 raz.
Przepraszam, że odświeżam tak stary temat ale mam mały dylemat.
Otóż problem standardowy. Złamana płetwa stacyjki. Przeczytałem te kilka stron i mam wrażenie, że każdy poleca inaczej to robić, swoim sposobem. Może ktoś prosto napisać co zrobić?
Czy muszę wyciągać stacyjkę, żeby zmienić wkład? Jak można wymienić samą płetwę? Chciałbym zachować kluczyk.
Oczywiście w b3.
Otóż problem standardowy. Złamana płetwa stacyjki. Przeczytałem te kilka stron i mam wrażenie, że każdy poleca inaczej to robić, swoim sposobem. Może ktoś prosto napisać co zrobić?
Czy muszę wyciągać stacyjkę, żeby zmienić wkład? Jak można wymienić samą płetwę? Chciałbym zachować kluczyk.
Oczywiście w b3.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Płetwę wymienić się da, może być tylko problem z jej dopasowaniem od nowej stacyjki. U mnie był, ale lekkie podfrezowanie nowej płetwy go zlikwidowało <ok>
Oczywiście podfrezowanie od tej strony od której ona wchodzi w resztę wkładu stacyjki. Wkład stacyjki wyciągasz w opisany w temacie sposób, aby wyjąc płetwę musisz wycisnąć trzymający ją bolec, wtedy można ją zdjąć bez żadnego problemu. Wkładasz nową, wciskasz z powrotem bolec i gotowe. Warto włożyć do wkładu kluczyk aby uniknąć rozsypania się wkładu i później dopasowywania zapadek tak aby kluczyk pasował <zly>
Oczywiście podfrezowanie od tej strony od której ona wchodzi w resztę wkładu stacyjki. Wkład stacyjki wyciągasz w opisany w temacie sposób, aby wyjąc płetwę musisz wycisnąć trzymający ją bolec, wtedy można ją zdjąć bez żadnego problemu. Wkładasz nową, wciskasz z powrotem bolec i gotowe. Warto włożyć do wkładu kluczyk aby uniknąć rozsypania się wkładu i później dopasowywania zapadek tak aby kluczyk pasował <zly>
no to chyba nie przeczytałeś całego tematu. nie trzeba wyjmować stacyjki. wyjmujesz sam wkład, wymieniasz płetwę i wkładasz go spowrotem. podobno z zamiennikami do b3 jest lepiej niż z tymi do b4. ja wymieniłem u siebie najpierw samą płetwę, która wytrzymała kilka dni, a potem i tak musiałem kupić ori wkład stacyjki w ASO... dlatego ważne jest który masz rocznik tego b3. jeśli masz 91 z końcówki produkcji, to całkiem możliwe, że masz stacyjkę tą, co ja w b4, a wtedy będziesz miał problem. natomiast jeśli masz starszą wersję stacyjki, to masz o wiele prościej, bo są zamienniki.ryju pisze:Czyli bez wyjęcia stacyjki się nie obejdzie.