Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 80] Stacyjka wkłąd czy kostka ??

ODPOWIEDZ
stino5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 14 cze 2014, 20:37

[B4 1.9 AAZ] Kostka stacyjki

Post autor: stino5 » 14 cze 2014, 21:54

Witam wszystkich. Jestem nowy w tym klubie, ale audiczke mam już trzy lata. Opisze Wam mój problem. Od czasu kiedy kupiłem auto miałem problem z kostka stacyjki. Wyglądało to tak że w upalne dni gdy wnętrze było nagradzane od słońca nie mogłem zapalić. Po wymianie kostki na miesiąc było dobrze pozniej znowu to samo. Kupiłem droższa kostkę i było ponad pół roku dobrze aż do następnego lata i znowu to samo. Kupiłem używana oryginalną kostkę i było dobrze póki nie pękła. Teraz mam zamówione w internecie i znowu ta sama sytuacja. Zamontowanie dodatkowy przewód do wzbudzania rozrusznika i jest ok tylko że jest on pod maską i spotykam bezpośrednio z akumulatorem. Chciałbym zamontować przycisk we wnętrzu ale nie wiem które przewody trzeba połączyć. Mam schemat ale nie jestem w tym dobry i nie chce nic spalić. Wytłumaczy ktoś jak to zrobić?

mareki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 28 sty 2013, 10:23
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: mareki » 14 cze 2014, 22:29

Ja swego czasu wymieniłem dwie kostki, bo auto nie chciało zapalić. Okazało się, że poprzedni właściciel założył jakąś antywłamaniówkę. Przekaźnik tej instalacji musiał dostać jakiegoś zimnego lutu i głupiał po nagrzaniu auta. Objawy to brak kontrolek na liczniku, odcięty komputer silnika, tylko rozrusznik działał.

Znajomy elektryk mi to odłączył i od roku mam spokój. Nie wiem gdzie dokładnie odłączył, ale skutecznie.
Mój Avant
Wtryski AFN+16bit+chip by endriu210

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 14 cze 2014, 22:51

stino5, ja bym jeszcze sprobowal poszukac na szrocie a80 i wyciagnac ori uzywke, bo cos szybko ci sie koncza te podrobki

stino5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 14 cze 2014, 20:37

Post autor: stino5 » 14 cze 2014, 23:24

ja już nie mam siły na te kostki, kupiłem już nawet przycisk

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 14 cze 2014, 23:27

zrob ten jeden jeszcze wyjatek i wrzuc ori uzywke z jakiejs 80tki

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 14 cze 2014, 23:38

Szara80tkaTdi pisze:zrob ten jeden jeszcze wyjatek i wrzuc ori uzywke z jakiejs 80tki
albo a6 c4 pasuje napewno mam u siebie pewnie pasuje z innych jeszcze autek

stino5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 14 cze 2014, 20:37

Post autor: stino5 » 15 cze 2014, 08:00

mareki pisze:Ja swego czasu wymieniłem dwie kostki, bo auto nie chciało zapalić. Okazało się, że poprzedni właściciel założył jakąś antywłamaniówkę. Przekaźnik tej instalacji musiał dostać jakiegoś zimnego lutu i głupiał po nagrzaniu auta. Objawy to brak kontrolek na liczniku, odcięty komputer silnika, tylko rozrusznik działał.

Znajomy elektryk mi to odłączył i od roku mam spokój. Nie wiem gdzie dokładnie odłączył, ale skutecznie.
A jak upewnić się właśnie że to nie inna przyczyna? Znajomy elektryk też mówił że to dziwne że ciągle kostka ciągle pada. To on doradził mi ten przycisk. Miał pomoc założyć to niestety wyjechał do anglii.

[ Dodano: 2014-06-15, 08:02 ]
Szara80tkaTdi pisze:zrob ten jeden jeszcze wyjatek i wrzuc ori uzywke z jakiejs 80tki

Miałem nowa oryginalną dałem za nią ponad 140 zł i nie wytrzymala

[ Dodano: 2014-06-15, 08:02 ]
Szara80tkaTdi pisze:zrob ten jeden jeszcze wyjatek i wrzuc ori uzywke z jakiejs 80tki

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 cze 2014, 09:00

Masz padnięty rozrusznik w sensie elektromagnes. Sprawdzałeś elektromagnes zapotrzebowanie na prąd przy rozruchu??

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 15 cze 2014, 10:52

ja to jeszcze mysle ze ci sie stacyjka konczy, sam mechanizm, jest tam taka jakby pletwa, i wyglada na to ze on pod katem napiera na kostke stacyjki i temu, byc moze szybciej siada sama juz kostka, sa tematy na forum o tej stacyjce ale to juz grubsza robota

sam pobor cewki rozrusznika tez sprawdze z ciekawosci ale to jutro, bo dzis niedziela,
nie jest to trudne i kazdy to moze z latwoscia sprawdzic, w skrzynce bezpiecznikow w miejscu nr 8 jest przekaznik lub zworka, zaleznie od wersji auta, na czerwono zaznaczylem miejsce wlozenia amperomierza zamiast zworki czy przekaznikana, na czas pomiaru warto tez odlaczyc prad z pompy paliwa aby auto nie zdazylo zapalic a pomiar byl w miare dlugi
albo nawet jesli ma sie wersje auta ze zworką, to bez wyjmowania tej zworki podajac plus przez amperomierz z aku na te zworke, tylko aby auto nie bylo na biegu bo ci odjedzie
stino5 pisze:Miałem nowa oryginalną
ja osobiscie nie wierze w nowe orginalne, ze sa super jak te z lat produkcji, nizej foto filtra z wspolczesnego auta, przeczytaj kraj produkcji

stino5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 14 cze 2014, 20:37

Post autor: stino5 » 15 cze 2014, 13:43

Jarewa pisze:Masz padnięty rozrusznik w sensie elektromagnes. Sprawdzałeś elektromagnes zapotrzebowanie na prąd przy rozruchu??
Elrktromagnes nowy boscha wymieniany w tym roku.

[ Dodano: 2014-06-15, 13:47 ]
Stacyjki też wymieniana. Jak pierwsza kostka mi padła to się okazało że moja stacyjki ma większe to co w kostkę wchodzi. Był problem żeby to kupić więc wymieniłem cały wkład.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 15 cze 2014, 14:06

no to troche rozjasniles sprawe, szkoda ze stacyjki jak orginal nie zalatwiles, i byc moze temu tak sie u ciebie dzieje

stino5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 14 cze 2014, 20:37

Post autor: stino5 » 15 cze 2014, 14:22

Jak widzicie już chyba wszystkiego próbowałem i ten przycisk to najprostsze rozwiązanie. Jeszcze zastanawia mnie ta teoria że może coś od immobilajzera albo coś może rzeczywiście jakiś zimny lut albo co.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 15 cze 2014, 14:32

imo niema nic do tego, gdyby tak bylo, to bys auta wcale nie zapalil

jest taki przy stacjce czerwono-czarny przewod z tych cienkich, co odpowiada za podanie plusa na rozrusznik, tyle ze to i tak na dluzsza mete ci nie rozwiaze sprawy, tam w stacyjce masz cos zle zlozone niespasowane i za jakis czas znow czeka cie wymiana

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 cze 2014, 18:12

Elrktromagnes nowy boscha wymieniany w tym roku.
No i co z tego? a wiesz ile wraca wadliwych towarów?? Myślisz że jak nowe to musi być sprawne? Już nie wspomnę że na tym kablu może występować zwarcie do masy ale to tylko teoria bez danych pomiarowych nic nie wiadomo.

stino5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 14 cze 2014, 20:37

Post autor: stino5 » 15 cze 2014, 20:35

Chyba bez wizyty u elektryka tego nie rozgryze.

[ Dodano: 2014-06-16, 12:44 ]
Kupiłem kostke na szrocie pali za każdym razem. To chyba wyklucza inne przyczyny takie jak rozrusznik i zimny lut od alarmu. To ostatnia kostka która kupiłem jak padnie to od razu robię przycisk jak będzie trzeba to omine całkiem stacyjke!

[ Dodano: 2014-06-20, 15:41 ]
Koledzy długo się nie nacieszylem! Znowu to samo! Ale jest postęp jak wyciągne przekazania ten od granicą świec co jest to pali bez problemu. O co tu może chodzić?

[ Dodano: 2014-06-20, 15:43 ]
Na tym moim przekaźniku jest numer 211. I co gorsza nigdzie nie ma go.

[ Dodano: 2014-06-20, 15:55 ]
W skrzynce jest on na pozycji 10

[ Dodano: 2014-06-20, 15:55 ]
W skrzynce jest on na pozycji 10

[ Dodano: 2014-06-20, 16:14 ]
Pozatym po przekreceniu kluczyka na rozruch prąd idzie dwoma przewodami od stacyjki. Są to wyjścia 50 i 50b nie wiem dlaczego tak.

[ Dodano: 2014-06-20, 20:20 ]
I jeszcze jedno po przekręceniu stacyjki na rozruch chodzi ta pompka od płynu chlodniczego.

[ Dodano: 2014-06-21, 09:32 ]
Przeszukałem to forum i znalazłem podobne tematy. Sprawdziłem masę do silnika, przewód od świec żarowych i wszystko ok. Co tam może jeszcze zwarcie robić? Macie jakieś pomysły?

[ Dodano: 2014-06-21, 19:19 ]
Wizyta u elektryka! Okazało się że zamontowany immobilajzer firmy CEL 5068 nie puszczał czasami prądu na rozrusznik. Dobrze że obwód blokujący cewke na pompie był sprawny bo by nie zapaliła nawet na krótko. Elektryk wymontowal to całkiem i dołożył przełącznik od odcięcia pompy tak w razie co. 5 godzin to robił bezpieczniki wszystko na wierzchu było skasował 300 zł.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga