Opisze przypadłość mojego B4 ABK, może komuś coś pomoże. A ja pomocy szukam także:)
Mruga kontrolka cieczy chłodzącej.
Kiedy mruga:
- przy włączonym zapłonie
- przy włączonym nie rozgrzanym silniku
- przy włączonym rozgrzanym silniku
- przy włączonym/wylaczonym silniku i odłączonym czujniku temp (tym z 3 pinowym bialym)
- przy włączonym/wylaczonym silniku i odłączonym czujniku ilości płynu w zbiorniczku
Poprostu mruga caly czas. Nie mam juz pomysłów, jedyna opcją wg ksiązki "Reguluję naprawiam Audi 80" Dietera Korpa jest problem z przewodami na których moze być zwarcie.
Dodam ze wskaźnik temperatury jest ok. Przy 90stopniach otwiera sie termostat.
Poza tym kontrolka oleju zachowuje sie identycznie, świeci cały czas.
Czujniki wymieniłem. Przy odłączonych czujnikach także świeci. Oczywiscie olej jest, nie ubywa wogóle. Jeżdżę tak juz jakies 2000 km i nic sie nie dzieje.
Ale dzisiaj doszedl problem kolejny, a mianowicie AIRBAG, kontrolka gasnie po 2 - 3 minutach. Spowodowalem to ja, odlaczając żarowke przy włączonym akumulatorze.
Miał ktoś może podobne przypadłości?
Jutro jade na VAGa bo ta czerwien z licznika juz mnie razi w oczy. Opowiem jutro co i jak.
ja ze swoim czujnikiem temp. na razie sobie odpuściłem ( muszę zregenerować swoje siły, bo mnie prawie nerwowo wykończył ten czujnik ) Założyłem ten czujnik który pokazuje temp. ale lampka czerwona miga po osiągnięciu okolo 70-80 stopni. Płyn w chłodnicy jest, wentylator się włącza, termostat się otwiera. Ale temp na wskaźniku widzę więc na razie nie ma tragedii :mrgreen:
No to widze, że nie tylko ja mam ten problem. U mnie tak samo w trasie 90 stopni, po mieście jak wolno jeżdzę i na postoju równo 100, jak przekroczy 100 to włącza się wentylator.
Przemo szukaj od razu dwóch czujników, to i ja jeden wezme też podlasie
kolego Baldur, jesteś w błędzie ten dolny (z dolnego zdjęcia) czujnik nie jest do włączenia wiatraków!!!
Jest to czujnik temperatury dający informacje o temp do ECU i jest zamocowany niedaleko tego szarego w 3 pinami na wyjściu płynu z głowicy.
Ten od włączania wentylatorów jest zamontowany w dole chłodnicy i jest wkręcany.
Przemo80b3 pisze:Kurczę, dostać dobry czujnik to jest baaardzo trudno, a zamiennika nie chcę, można szukać jeszcze na szrocie :lol:
Według mnie Helli produkt jest raczej pewny.
Chociaż teraz jak patrze w ETCE to w moim silniku jest właśnie ten powyżej opisany:
" Czujnik temperatury dla pojazdów z katalizatorem tzw. regulowanym"
oraz drugi czujnik
Czyli oba są w głowicy? Czy ten pierwszy to ten właściwy od włączania wentylatorów, ten który jest w chłodnicy ?
[ Dodano: 2010-05-09, 10:18 ]
A i jeszcze jest jeden tylko, że w etce chyba źle oznaczenie silnika wpisali.. AC zamiast ACE:
To czy to któryś z nich odpowiada za wentylator czy jest jeszcze inny?
ten czujnik temperatury w głowicy jest do włączenia wentylatorów ale pełni on inną funkcję jak ten w chłodnicy. Ten w chłodnicy włącza wentylatory podczas gdy silnik pracuje.
A ten w głowicy włącza wentylatory lub ewentualnie dodatkową pompę elektryczną w przypadku gdy po zgaszeniu silnika temperatura głowicy podskoczy do około 110 st.C.
To ja nie wiem czy obu nie mam padniętych, bo raz że u mnie wentylator włącza się dopiero po 100 st. C, a dwa jak się właczy i np. zgasze silnik to nie chłodzi dalej [ no chyba, że nie dochodzi do tych 110].