Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4] Zamiana zegarka na obrotomierz w B4 TDI

slawek987

Post autor: slawek987 » 09 lis 2015, 19:32

Witam
mógłby ktoś podesłać instrukcję wymiany bigbena na obrotomierz?
na adres: slawek987@wp.pl

staszekstaszek

Post autor: staszekstaszek » 10 lis 2015, 20:17

Proszę bardzo pobierz sobie stąd, ja wymieniałem jakoś we wakacje chyba więć w razie czegoś pomogę

Kod: Zaznacz cały

https://www.dropbox.com/s/rzrhwt3q1c8wto7/Wymina_Big_Bena_na_obrotomierz_od_silnika_benzynowego_-_Audi_80_1%2C6_TD_SB.doc?dl=1

slawek987

Post autor: slawek987 » 12 lis 2015, 20:04

Dzięki bardzo.Czy ta instrukcja również odnosi się do TDI? bo w opisie jest wzmianka o silniku SB. Kolejne moje pytanie, to czy gdyby udało mi się zdobyć licznik z obrotomierzem od TDIka, to mogę go zamienić 1:1 bez jakichkolwiek przeróbek?

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 lis 2015, 20:12

W TDI nie wykonujesz modyfikacji licznika (wlutowanie potencjometru) bo sygnał obrotów idzie z ECU i jest identyczny jak w benzynowym silniku 4 cylindrowym więc nawet z benzyniaka możesz wstawić obrotomierze tylko skale będzie miał większą.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

slawek987

Post autor: slawek987 » 12 lis 2015, 20:19

A możesz mi po w skrócie opisać jak wstawić ten obrotomierz z benzyniaczka? Może jest jakaś instrukcja do TDI :) ???

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 lis 2015, 20:29

Jak chcesz wstawić do swojego licznika to robisz tylko część instrukcji. Tą część z wlutowywaniem złącz ISO w płytę licznika i tej zworki od podświetlania zegarka.
Albo kup sobie całe liczniki bo oryginalnie podświetlanie zegarka ma więcej elementów które trzeba by dołożyć. Albo półśrodkiem kup obrotomierz z płytą licznika (choć może być trudno o sprawną) i do reszty swojego licznika zamontujesz obrotomierz z płytą i wtedy nic byś nie musiał lutować.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 12 lis 2015, 23:03

slawek987 pisze:A możesz mi po w skrócie opisać jak wstawić ten obrotomierz z benzyniaczka? Może jest jakaś instrukcja do TDI :) ???
Po co potencjometr... wystarczy odpowiedni rezystor.
https://Audi80.pl jest i będzie! Bywam m.in. na: Forum Audi A6.

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 13 lis 2015, 16:53

andi77 pisze:
slawek987 pisze:A możesz mi po w skrócie opisać jak wstawić ten obrotomierz z benzyniaczka? Może jest jakaś instrukcja do TDI :) ???
Po co potencjometr... wystarczy odpowiedni rezystor.
Tylko że do TDI nie trzeba tego robić tylko do silnika TD.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

slawek987

Post autor: slawek987 » 13 lis 2015, 18:04

Czy ktoś mógłby w miarę jasno opisać, napisać co mam zrobić aby zamontować obrotomierz w TDI?
Bo czytam i czytam, a tu co chwila się okazuje że to nie dotyczy TDI... ;-)

staszekstaszek

Post autor: staszekstaszek » 13 lis 2015, 18:53

Do TD musisz dolutować potencjometr ustawić sobie ręcznie obroty zabezpieczyć i po sprawie, do TDI nie trzeba tego robić.

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 965
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 14 lis 2015, 08:10

A jak mam dwa zegary vdo o tych samych numerach tylko jeden z big benem a drugi z obrotomierzem to moge p&p przełożyć? A i czy mogę jeszcze wskaźnik paliwa?
AUDI 80 B3 1.9 113 KM - było :(
AUDI Cabrio 2.3 NG - było :(
AUDI 80 B4 Avant 1.9 1Z+ - jest :)
AUDI 80 B4 Avant 2.3 NG Quattro - było :)
AUDI A6 C5 Avant 4.2 ARS Quattro - jest :)

EGR OUT, wtryski 216, ECU AEL Munior, nastawnik HDK, pompa 11mm, GT1549S - póki co :D

Biała Szczała

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 14 lis 2015, 09:32

Chcesz obrotomierz wstawić zamiast big bena czy zamienić całe liczniki?Jak zamienić zegary to bez problemu.Jak przekładka obrotka to musisz dolutować piny do płyty licznika z big benem.Druga opcja to do płyty licznika z obrotkiem przełożyć prędkościomierz.

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 965
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 14 lis 2015, 13:03

Tylko te zegary z obrotomierzem jak mialem je zalozone to prędkościomierz nie dziala i cos sie w nim zapalilo kolo wskaznika paliwa oraz oświetlenia nie ma
AUDI 80 B3 1.9 113 KM - było :(
AUDI Cabrio 2.3 NG - było :(
AUDI 80 B4 Avant 1.9 1Z+ - jest :)
AUDI 80 B4 Avant 2.3 NG Quattro - było :)
AUDI A6 C5 Avant 4.2 ARS Quattro - jest :)

EGR OUT, wtryski 216, ECU AEL Munior, nastawnik HDK, pompa 11mm, GT1549S - póki co :D

Biała Szczała

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 14 lis 2015, 21:16

To dolutuj piny do licznika z bigbenem i wstaw obrotomierz i prędkościomierz z drugiego licznika.Piny możesz wykorzystać te same

kavasir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 10 kwie 2014, 09:05

Post autor: kavasir » 03 mar 2016, 17:12

Witam, coś tam poczytałem i już prawie wiem co i jak, ale mam jeszcze wątpliwości. Mam w TDI licznik z zegarem. Teraz kupię cały licznik od TDI z obrotomierzem. Co będzie prostsze do zrobienia, przełożyć od mojego cały moduł prędkościomierza tak, żeby mi przebieg został, czy odwrotnie, od tego co kupię zrobić przekładkę całego obrotomierza?

Czy kupując licznik muszę patrzeć na jakieś numery, czy jak mam VDO to wystarczy, że kupię drugi też z VDO.
Trochę się rozpisałem, ale krócej nie potrafię tego opisać.

Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga