[80 B4 2.0 ABT] Złe wskazania temp.
[80 B4 2.0 ABT] Złe wskazania temp.
Witam drodzy forumowicze . Od niedawna ponownie pojawił się problem złego wskazania temperatury w desce roździelczej . Zrobiłem chyba możliwie wszystko żeby to cholerstwo w końcu zaczęło działać .
Po 1. Wymieniłem termostat , mało pomógł
Po 2. Wymieniłem czujnik 3-pinowy szary . Działało przez jakiś czas i znowu temp. nie osiągała granicy 90*
Po 3. Przelutowałem u speca od elektryki piny od wskaźnika . Było super działało działało i znowu to samo . Co do termostatu to musi się otwierać gdyż jak silnik się zagrzeje i jest obieg płynu to przewód górny i dolny jest tak samo gorący . Proszę o radę co jeszcze można spróbować
Po 1. Wymieniłem termostat , mało pomógł
Po 2. Wymieniłem czujnik 3-pinowy szary . Działało przez jakiś czas i znowu temp. nie osiągała granicy 90*
Po 3. Przelutowałem u speca od elektryki piny od wskaźnika . Było super działało działało i znowu to samo . Co do termostatu to musi się otwierać gdyż jak silnik się zagrzeje i jest obieg płynu to przewód górny i dolny jest tak samo gorący . Proszę o radę co jeszcze można spróbować
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
https://audi80.pl/19tdi-1z-rezystanc ... t20083.htmXDaveX pisze:A jak można sprawdzić tą rezystancję i ile powinna wynosić jeśli normalnie działa ?
Vision pisze:napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze)
opór: 2 000 - 3 000 omów / 20 °C
opór: 200 - 300 omów / 90 °C
Na ciepłym silniku rezystancja o ile dobrze zrobiłem (przez włożenie dwóch kontrolek do wtyczki którą nakłada się na czujnik) i wykazało 297 ohmów , czyli rezystacja jest w porzadku na ciepłym jeszcze sprawdzę na zimnym silniku i jeśli okaże się również w normie to co innego może dolegać ? A jeśli okaże się za mało lub za dużo to co wtedy należy zrobić ?
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
Kabelki sprawdzone . Nie ma znaków pęknięcia przewodów ani naśniedziałych styków . Rezystancja na zimnym silniku (nie odpalonym) wyniosła ok. 500 ohmów . To źle bo ktoś napisał że powinno być w granicy 2000-3000 ohmów . Temp. się podnosi ale wychodzi poza początkowe kreski . W czasie jazdy potrafi spaść do zera ale nie od razu tylko stopniowo i podnieść się ponownie . Czy mimo tej rezystancji winny będzie znowu czujnik ? Być może jakiś trefny mi się trafił .
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
co ma stabilizator do zlego czujnika ?
przeciez napisal przed toba, ze ma zle parametry ten czujnik niz powinien
wyjmij po raz setny licznik , zobacz czy jest tam w miare plasko pod podkladkami, , wogole tem niema co przelutowywac, bo tam sa pierscienie zaklepane na wcisk do plytki drukowanej, a dalej do tych piersionkow musi byc przykrecony wskaznik
przeciez napisal przed toba, ze ma zle parametry ten czujnik niz powinien
ja bym sie upewnil czy jest to prawidlowo wykonane, nie wierze ze jakis tam spec robi dobrze, skoro pochodzilo krotko,XDaveX pisze:Przelutowałem u speca od elektryki piny od wskaźnika . Było super działało działało i znowu to samo
wyjmij po raz setny licznik , zobacz czy jest tam w miare plasko pod podkladkami, , wogole tem niema co przelutowywac, bo tam sa pierscienie zaklepane na wcisk do plytki drukowanej, a dalej do tych piersionkow musi byc przykrecony wskaznik