[B4 ABT AVANT] Zniknęło podświetlenie przycisku szyberdachu
[B4 ABT AVANT] Zniknęło podświetlenie przycisku szyberdachu
Wczoraj wieczorem zauważyłem że przycisk od elektrycznego szyberdachu stracił podświetlenie.
Wyjąłem obudowę mechanizmu, podociskałem wtyczki, wyjąłem przekaźnik i popstrykałem w niego jak też sprawdziłem lutowania kabelków do samego przycisku. Wszystko wygląda ok. Szyber działa bez problemu.
Pytania:
Czy przycisk jest rozbieralny i można zmienić żarówkę?
Czy zasilanie tej żarówki idzie bezpośrednio czy przez przekaźnik?
Czy ktoś z was to naprawiał?
Wyjąłem obudowę mechanizmu, podociskałem wtyczki, wyjąłem przekaźnik i popstrykałem w niego jak też sprawdziłem lutowania kabelków do samego przycisku. Wszystko wygląda ok. Szyber działa bez problemu.
Pytania:
Czy przycisk jest rozbieralny i można zmienić żarówkę?
Czy zasilanie tej żarówki idzie bezpośrednio czy przez przekaźnik?
Czy ktoś z was to naprawiał?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 364
- Rejestracja: 11 kwie 2009, 11:05
- Lokalizacja: Chełm
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Temat przerabiałem już wieki temu u siebie. Tak jak kolega wyżej, jest tam dioda i wszystko da się rozebrać. Często wystarczy jedynie przelutować tą diodę jeszcze raz i chodzi.
Po za tym możesz poszukać trochę na forum bo było swego czasu dość dużo o tym. Chyba gdzieś nawet jakieś fotostory było na temat podświetlania panelu sterowania szybami.
Po za tym możesz poszukać trochę na forum bo było swego czasu dość dużo o tym. Chyba gdzieś nawet jakieś fotostory było na temat podświetlania panelu sterowania szybami.
Było... lecz z podświetleniem klawiszy drzwi problem leżał w przekaźniku z zimnymi lutami - wymontowanie przekaźnika elektrycznych szyb i poprawienie lutów pomagało. Tutaj nie wiem czy rozbierać włącznik czy przekaźnik ? Pytałem więc o to czy zasilanie idzie bezpośrednio tak jak do zapalniczki, schowka czy może przez przekaźnik przy mechanizmie szyberdachu.
Wyeliminuję przekaźnik... rozbiorę włącznik.
Jedno chociaż wiem... dioda a nie żarówka
Dzięki za info... temat nadal otwarty.
Wyeliminuję przekaźnik... rozbiorę włącznik.
Jedno chociaż wiem... dioda a nie żarówka
Dzięki za info... temat nadal otwarty.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 364
- Rejestracja: 11 kwie 2009, 11:05
- Lokalizacja: Chełm
Dioda wymieniona. Wszystko wróciło do normy.
Fabryczny opornik miał 278 omów, wlutowałem 470 omów. Dioda świeci idealnie!
Przy okazji znalazłem schemat elektryki szybera i kombinuję jaj dorobić zamykanie z pilota centralnego zamka. Aktualnie jeden pilot uzbraja 2 alarmy fabryczne imo i dołożony przeze mnie no i jeszcze tylko szyber.
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi i pomoc.
Fabryczny opornik miał 278 omów, wlutowałem 470 omów. Dioda świeci idealnie!
Przy okazji znalazłem schemat elektryki szybera i kombinuję jaj dorobić zamykanie z pilota centralnego zamka. Aktualnie jeden pilot uzbraja 2 alarmy fabryczne imo i dołożony przeze mnie no i jeszcze tylko szyber.
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi i pomoc.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
To przycisk nowego typu z diodą SMD.
Ciekawe jest to, że jak podłączyłem go w miejsce przycisku od sterowania szyby, to świecił.
Stary przycisk podpięty pod szyby też świeci, ale jest mocno wypalony dlatego wymieniłem go na nowy - od szyb, z tym, że górę przełożyłem od tego co steruje szybrem bo te przyciski to to samo, tylko różnią sie symbolem
Ciekawe jest to, że jak podłączyłem go w miejsce przycisku od sterowania szyby, to świecił.
Stary przycisk podpięty pod szyby też świeci, ale jest mocno wypalony dlatego wymieniłem go na nowy - od szyb, z tym, że górę przełożyłem od tego co steruje szybrem bo te przyciski to to samo, tylko różnią sie symbolem