DIGI II zamiast K-jet w 16V i 8V bez przelywki!!!
DIGI II zamiast K-jet w 16V i 8V bez przelywki!!!
Nie wiem czy ktos robil i czy dzialalo , w kazdym badz razie mi sie udalo w 9A , ale patent mozna zastosowac w VW KR/PF/PB/PL i Audi 6A/9A/ACE/ABK/JN/SD
Potrzebna jest przepustnica z 2E wraz z potencjoneterm przepustnicy, niestety switche trza samemu zamontowac na adapterku z blaszki ale to nie jest problem , czujnik IAT zasymulowalem opornikiem 2K ohm ale dla nizszego spalania tez 1.5 K dobry bedzie , lub mozna orginalny termistor.Ale po kolei :
obcinamy wtyczke przeplywki z DIGI II , na przepywce mamy piny:
1. czujnik IAT
2. sygnal odchlu klapki do kompa
3. Vcc(zasianie +5V)
4. Masa
CZujnik IAT to Pin 1-4 tu mozna dac rezystor jak wspomianialem wczesniej, pin 4 idzie na 1 pin wtyczki z przepustnicy 2E , 2 pin to tez 2 pin wtyczki 2E , 3 pin idzie na 3 pin przepustnicy 2E , zeby to chcialo jechac jak powinno trzeba miedzy pin 1-3 wstawic opornik 1k ohm zeby wstepnie wykalibrowac to co daja nam wtedy opornosc ok 650 ohm , ori przepustnica ma ok 500-1000 ohm w PF a w 2E ok 1500-2000ohm , napiecia niemal idealnie sie pokrywaja na wyjsciu tu i tu , niemal bo idalnie jest do 4000 odrotow , a pozniej przpustnica z 2E daje nieco wiecej -ale to akurat dobre bo zwieksza sie sygnal a co za tym idzie dawka. Mam nadzieje ze sie przyda . Ew, jak ktos co nie wie to pisac. Grat wyregulowny napiecie jalowe z potencjometru musi byc 1.1 -1.3 V w tym zakresie na wyjsciu potencjometru bo inaczej nie ustawimy wolnych bedzie mial za ubogo, po ustawieniu napiecia pokrecic mozna srobka powietrza w przepustnicy zeby bardzie wystabilizowac wolne, mi sie udalo na 900 ustawic ze dziala idealnie , pewnie korekcja softa by dala nalezyte efekty , ale to pewnie na wiosne. Jesli chodzi o osprzet obrocz instalacji DIGI II i ECU to trzeba nam jeszcze silnik krokowy , knock sens. swiethe na przepustnie. W takim JN sprawa jest banalna bo glowica jest zlobiona pod wtryski wez wystaczy kolektor z ABK , niestety w 16V trzba plastkowe gnizda w kolektor z 8V PF/PG/PB + listwa paliwowa z przedluzkami i wtryski przynajmiej ok 200ccm/3 z reg 3.5 bar. Lub najlpeiej uklad dolotowy ABF ew. wtrski z g60 245ccm/3 i przerobiona listwa paliwowa 1.8 T
Potrzebna jest przepustnica z 2E wraz z potencjoneterm przepustnicy, niestety switche trza samemu zamontowac na adapterku z blaszki ale to nie jest problem , czujnik IAT zasymulowalem opornikiem 2K ohm ale dla nizszego spalania tez 1.5 K dobry bedzie , lub mozna orginalny termistor.Ale po kolei :
obcinamy wtyczke przeplywki z DIGI II , na przepywce mamy piny:
1. czujnik IAT
2. sygnal odchlu klapki do kompa
3. Vcc(zasianie +5V)
4. Masa
CZujnik IAT to Pin 1-4 tu mozna dac rezystor jak wspomianialem wczesniej, pin 4 idzie na 1 pin wtyczki z przepustnicy 2E , 2 pin to tez 2 pin wtyczki 2E , 3 pin idzie na 3 pin przepustnicy 2E , zeby to chcialo jechac jak powinno trzeba miedzy pin 1-3 wstawic opornik 1k ohm zeby wstepnie wykalibrowac to co daja nam wtedy opornosc ok 650 ohm , ori przepustnica ma ok 500-1000 ohm w PF a w 2E ok 1500-2000ohm , napiecia niemal idealnie sie pokrywaja na wyjsciu tu i tu , niemal bo idalnie jest do 4000 odrotow , a pozniej przpustnica z 2E daje nieco wiecej -ale to akurat dobre bo zwieksza sie sygnal a co za tym idzie dawka. Mam nadzieje ze sie przyda . Ew, jak ktos co nie wie to pisac. Grat wyregulowny napiecie jalowe z potencjometru musi byc 1.1 -1.3 V w tym zakresie na wyjsciu potencjometru bo inaczej nie ustawimy wolnych bedzie mial za ubogo, po ustawieniu napiecia pokrecic mozna srobka powietrza w przepustnicy zeby bardzie wystabilizowac wolne, mi sie udalo na 900 ustawic ze dziala idealnie , pewnie korekcja softa by dala nalezyte efekty , ale to pewnie na wiosne. Jesli chodzi o osprzet obrocz instalacji DIGI II i ECU to trzeba nam jeszcze silnik krokowy , knock sens. swiethe na przepustnie. W takim JN sprawa jest banalna bo glowica jest zlobiona pod wtryski wez wystaczy kolektor z ABK , niestety w 16V trzba plastkowe gnizda w kolektor z 8V PF/PG/PB + listwa paliwowa z przedluzkami i wtryski przynajmiej ok 200ccm/3 z reg 3.5 bar. Lub najlpeiej uklad dolotowy ABF ew. wtrski z g60 245ccm/3 i przerobiona listwa paliwowa 1.8 T
a czemu akurat bez przepływki? chyba jednak prościej jest DIGI I z PG wrzucić, co prawda ECU troche droższe, i copot trzeba dokupić ale nie trzeba wiązki zmieniać
Ostatnio zmieniony 20 cze 2011, 22:26 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
A pomysl ... , oblicz pola powiezchni przepustnic/y i porownaj to z polem kanalu w przeplywomierzu chyba dalej nie musze mowic o co chodzi, pozatym potencjometr jest duzo szybszy nie ma ryzyka przy wystrzale z gazowni, no i nie ma sie co zepsuc :mrgreen: , kat DIGI I lepszy z G60 ale sterwnik 400zł + , a DIGI 2 za 100 z instalka kupisz , no wchodzi jeszcze w gre DIGI II ver. 3 czyli taka prawie DIGI III ale z przeplywka i z wtryskiem full gruppe ma praktyczne takie mozliwosci jak DIGI III 3.2 z ABF
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
bez przesady z tym 400zł, zas 250zł można kupić, ostatnio był za 190zł tylko miał dziwne oznaczenie ale zanim sie dowiedziałem, że sie nada ktoś go sprzątnął z allegro a najważniejsze jest to, że DF1 jest w pełni programowalny, można zmieniać mapy wtrysku i zapłonu pod konkretne auto i jest dokładniejszy jeśli chodzi o dawkowanie, wkładając digi to już jest grzechem nie włożyć sekwencji, BLOSa kupisz za 350zł a za 850zł instalacje (bez butli, miedzi, zaworu) i nie trzeba sie o strzały martwić, no i można zrobić konwersje z motronika na digi I nie wmieniając wiązki
hubos21-napieraj do mnie to założymy w końcu IGS-a.A co to nasze <ok>hubos21 pisze:bez przesady z tym 400zł, zas 250zł można kupić, ostatnio był za 190zł tylko miał dziwne oznaczenie ale zanim sie dowiedziałem, że sie nada ktoś go sprzątnął z allegro a najważniejsze jest to, że DF1 jest w pełni programowalny, można zmieniać mapy wtrysku i zapłonu pod konkretne auto i jest dokładniejszy jeśli chodzi o dawkowanie, wkładając digi to już jest grzechem nie włożyć sekwencji, BLOSa kupisz za 350zł a za 850zł instalacje (bez butli, miedzi, zaworu) i nie trzeba sie o strzały martwić, no i można zrobić konwersje z motronika na digi I nie wmieniając wiązki
Te ECu sa proste jak budowa cepa, info jest potrzebne tylko jakiemus nieukowi co nigdy instalacji nie skladal . D1 moze i bylo za 190 ja tam nie wiem, ja kupilem D2 za 100 z cala instalacja ktora zaraz pocialem i od nowa zrobilem. Moge sie zalozyc ze mowicie o Digi silnika 2E/ABK fakt taki to za 150-200 kupisz ale nie z G60 nie ma takiej opcji! A o zdjecia pytal Karolas a nie ty Dżipi wiec nie odzywaj sie tak na przyszlosc. Hobos ja bardzo dobrze wiem ze mozna piny we wiazce pozaminiac i tylko tylko pare wystarczy.
Teamt byl o DIGI II w 8/16v a wy pytanie dlaczego nie na Digi1, nie rozumie tego ,napisalem bo moze sie komus przydac bo k-jet padaja czy nie daja sie juz wyregulowac itp. Kazdy teraz madry ,ciekawe ilu robilo taka przerobke jak w temacie gl.
Teamt byl o DIGI II w 8/16v a wy pytanie dlaczego nie na Digi1, nie rozumie tego ,napisalem bo moze sie komus przydac bo k-jet padaja czy nie daja sie juz wyregulowac itp. Kazdy teraz madry ,ciekawe ilu robilo taka przerobke jak w temacie gl.
Dobra dyskusja jest z tymi osobami co sie znaja na sprawie ,a nie z kims kto gdzies cos tam uslyszal cos tam na innym forum wyczytal i juz ma swoje koncepcje bo on bym umial lepiej szybciej i w ogule , a jak by przyszlo wiedze weryfikowac to pozamiatane. Przykre ale prawdziwe , koszta tej modyfikacji byly znikome czas poswiecony na przemyslenia i strojenie ok 6H wiec nie jest to jakos zoporowo. Wiesz to nie moja wina ze dla niekroch DIGI II(I) z 2E/ABK a DIGI I z G60 to to samo , a to calkiem inny sterownik , pomijajac ABF na sekwencji ale to juz DIGI III. Ja mam nadzieje ze sie przyda to co napisalem a reszty nie zamierzam juz kometowac bo nie ma sensu sie denerwowac. <ok>
spawcz ale sie obruszyłeś, mam Ci wkleić screeny z obserwowanych aukcji na allegro, które już sie zakończyły? zobaczysz ECU z G60 za 190zł, za 280zł, to, że ke-jety padają to wiem i nie opłaca się tego naprawiać, sam nastawnik ciśnienia paliwa używany to 200zł, ja aktualnie kupiłem prawie wszystko do przekładki na DIGI I z G60, brakuje mi tylko ECU, a co do tego które digi lepsze zdania są podzielone ale jaki koszt modyfikacji takie efekty...
Ostatnio zmieniony 10 sty 2011, 17:09 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
Prosze bardzo jacy sie szpece magiki znalezli co Digi II zamiast Kjeta wrzucic to pikus pan pikus i to za 200zl.
A o Immo ktos pomyslal a o kole pasowym na wal 60-2 a o dorobieniu customowej listwy wtryskowej :?: Piszecie tak jak by to wszystko było P&P a czesci kosztowały grosze.
Spawacz zdecyduj sie bo jeszcze niedawno pisales ze DIGI kompletne mozna kupic za kilkaset zlotych a teraz ze gupoty ludzie pisza piszac ze mozna kupic DIGI za 150-300zl.
DIGI I dlatego bo jest najtansze w zakupie, najprostsze do wlozenia zamiast Ke-motronica i ma wszystko co potrzeba do sprawnej pracy 16V oraz jest programowalny co daje mozliwosci rozwoju.
http://www.corrado.com.pl/forums/index. ... opic=25746
A o Immo ktos pomyslal a o kole pasowym na wal 60-2 a o dorobieniu customowej listwy wtryskowej :?: Piszecie tak jak by to wszystko było P&P a czesci kosztowały grosze.
Spawacz zdecyduj sie bo jeszcze niedawno pisales ze DIGI kompletne mozna kupic za kilkaset zlotych a teraz ze gupoty ludzie pisza piszac ze mozna kupic DIGI za 150-300zl.
DIGI I dlatego bo jest najtansze w zakupie, najprostsze do wlozenia zamiast Ke-motronica i ma wszystko co potrzeba do sprawnej pracy 16V oraz jest programowalny co daje mozliwosci rozwoju.
http://www.corrado.com.pl/forums/index. ... opic=25746
Słonik wszystko sie zgadza, mimo, że DIGI I jak twierdze od samego początku jest lepsze to jakieś 300-400zł wyjdzie drożej, przy przekładce, ale coś za coś, bo w digi I dochodzi nam czujnik copot do dolotu który ciężko kupić używany a większość używek długo nie wytrzymuje, nowy w ASO ok 250zł no i sam ECU nieco droższy, w zeszłym roku ECU DF1 miały kosmiczne ceny niekiedy po 500zł ale ludzie sie opamiętali, obecnie róznica miedzy DF1 a DF2 to jakieś 100-150zł, faktycznie zrobienie listwy wyniosło mnie 140zł + listwa bazowa z 1.8T,Słonik pisze:Prosze bardzo jacy sie szpece magiki znalezli co Digi II zamiast Kjeta wrzucic to pikus pan pikus i to za 200zl.
A o Immo ktos pomyslal a o kole pasowym na wal 60-2 a o dorobieniu customowej listwy wtryskowej :?: Piszecie tak jak by to wszystko było P&P a czesci kosztowały grosze.
Spawacz zdecyduj sie bo jeszcze niedawno pisales ze DIGI kompletne mozna kupic za kilkaset zlotych a teraz ze gupoty ludzie pisza piszac ze mozna kupic DIGI za 150-300zl.
DIGI I dlatego bo jest najtansze w zakupie, najprostsze do wlozenia zamiast Ke-motronica i ma wszystko co potrzeba do sprawnej pracy 16V oraz jest programowalny co daje mozliwosci rozwoju.
http://www.corrado.com.pl/forums/index. ... opic=25746
mam jeszcze pytanie odnośnie koła pasowego o którym wspomniałeś bo nic mi nie wiadomo na ten temat? właśnie piersze o DIGim dowiedział się z tego linka co wkleiłeś do teamtu Evo ale można jeszcze bardziej to uprościć http://www.corrado.com.pl/forums/index. ... 25972&st=0
nie jest koniecznością zmiana przepustnicy, czujnika temp. i krokowca,