[All]How to make - wyświetlacz temperatury zewnętrznej
kędzior, a co tam wykombinowales?
Ja tez mam problem. Dzisiaj podlaczylem wszystko na stale, bo wczesniej tylko sprawdzalem czy wyswietlacz i termistor dzialaja i jest maly kwas. Po przekreceniu stacyjki (swieca sie kontrolki) termometr wlacza sie po jakis 2 sekundach (ok) i pokazuje prawidlowa temperature, jak nastepnie probuje uruchomic silnik to nagle wszystkie kontrolki gasna i wywala bezpiecznik nr 12. Dziwne, ze dzieje sie to dopiero gdy zapalam silnik, a nie jak przekrecam kluczyk w stacyjce (wlaczone kontrolki, widoczna temperatura na termometrze). Czy mozliwe ze to sprawka immobilizera (niefabryczny)? Sprawdze jeszcze raz wszystkie polaczenia ale moim zdaniem wszystko jest wedlug tego schematu:
1 - czujnik prędkosci >> PIN 18 niebieska kostka
2 - czujnik temperatury
3 - masa
4 - +12V po sciemniaczu >> PIN 5 zolta kostka
5 - +12V po zapłonie >> PIN 3 zolta kostka
Ja tez mam problem. Dzisiaj podlaczylem wszystko na stale, bo wczesniej tylko sprawdzalem czy wyswietlacz i termistor dzialaja i jest maly kwas. Po przekreceniu stacyjki (swieca sie kontrolki) termometr wlacza sie po jakis 2 sekundach (ok) i pokazuje prawidlowa temperature, jak nastepnie probuje uruchomic silnik to nagle wszystkie kontrolki gasna i wywala bezpiecznik nr 12. Dziwne, ze dzieje sie to dopiero gdy zapalam silnik, a nie jak przekrecam kluczyk w stacyjce (wlaczone kontrolki, widoczna temperatura na termometrze). Czy mozliwe ze to sprawka immobilizera (niefabryczny)? Sprawdze jeszcze raz wszystkie polaczenia ale moim zdaniem wszystko jest wedlug tego schematu:
1 - czujnik prędkosci >> PIN 18 niebieska kostka
2 - czujnik temperatury
3 - masa
4 - +12V po sciemniaczu >> PIN 5 zolta kostka
5 - +12V po zapłonie >> PIN 3 zolta kostka
Masa masa no czemu nikt nie pociągnie kabla dwużyłowego z czujnika prosto pod wyświetlacz ?bossy1988 pisze:mi sie caly czas wydawado ze to przes zle podpietom mase od czujnika, i tak bylo podpinalem mase w 10 roznych miejscach i sprawdzalem jako mtemperature mi pokazuje. milaem 3 termometry rozne i mniej wiecej zeby wiedziec jaka temp,.. jest realna . i wkoncu najlepszom masom jest srobka od zbiorniczka plynu chlodzacego tak jom podpiel i dziala ok ,a jak milem podpiety pod kabel maswy to zle pokazywalo jakies to wszystko dziwen hehe ale udalo sie i jesteem happy :mrgreen:
Jak kogoś interesuje, to na alledrogo są wyświetlacze razem z czujnikami za 145 zeta.
http://allegro.pl/item1350012987.html
http://allegro.pl/item1350012987.html
montowalem pare dni temu u siebie wyswietlacz temperatury i termistor z tym ze + podpinalem chwilowo pod pokretla podswietlenia nawiewu i cuda pokazuje jak wlacze swiatla na postoju pokazuje na plucie np+1.5 gdy za oknem jest -5 jak jade co jakis czas temperatura opadnie do -3.5......-4 czasami gdy za oknem -6.5 wiem ze termistor dokladnie nei pokaze
Wracam do domu mam na wyswietlaczu -3.5 po chwili wylaczam i wlaczam swiatla pokazuje +1.5 np i w czasie jazdy opada na minusowe
Wracam do domu mam na wyswietlaczu -3.5 po chwili wylaczam i wlaczam swiatla pokazuje +1.5 np i w czasie jazdy opada na minusowe
Kupiłem ostatnio wyświetlacz + czujnik (120,00 zł). Myślałem, że wyświetlacz jest walnięty ale pokazuje temperaturę tylko brak w nim podświetlenia i nie mam pojęcia gdzie można kupić taką malutką żaróweczkę szukałem na allegro ale niestety nie znalazłem.
Co do czujnika to w pierwszym poście przeczytałem, że ma to być termistor NTC 1k Ohm natomiast po zmierzeniu mojego oryginalnego czujnika, miernik pokazał mi 1,24k Ohm czy to znaczy, że jest z nim coś nie tak i będą przekłamania w pomiarze temperatury?
Co do czujnika to w pierwszym poście przeczytałem, że ma to być termistor NTC 1k Ohm natomiast po zmierzeniu mojego oryginalnego czujnika, miernik pokazał mi 1,24k Ohm czy to znaczy, że jest z nim coś nie tak i będą przekłamania w pomiarze temperatury?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 337
- Rejestracja: 10 mar 2010, 08:58
- Imię: Pawel
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Cabrio
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Torun
zygi_55 pisze:Kupiłem ostatnio wyświetlacz + czujnik (120,00 zł). Myślałem, że wyświetlacz jest walnięty ale pokazuje temperaturę tylko brak w nim podświetlenia i nie mam pojęcia gdzie można kupić taką malutką żaróweczkę szukałem na allegro ale niestety nie znalazłem.
Co do czujnika to w pierwszym poście przeczytałem, że ma to być termistor NTC 1k Ohm natomiast po zmierzeniu mojego oryginalnego czujnika, miernik pokazał mi 1,24k Ohm czy to znaczy, że jest z nim coś nie tak i będą przekłamania w pomiarze temperatury?
Zaróweczka w elektronicznym, a rezystancja czujnika mocno zależna od temperatury.
Mam takie głupie i laickie pytanie.
Czy wtyczkę od termometru gdzieś wkładamy czy po prostu łączymy jakieś kabelki. Byłbym wdzięczny za mądrą odpowiedź na głupie pytanie. Pytam ponieważ, już jakiś czas temu kupiłem termometr z czujnikiem ale jeszcze go nie założyłem. Dałem go znajomemu do zamontowania, który zajmował się mechaniką auta i zostawił termometr na koniec. Z racji braku czasu nie zagłębiał się w jego montaż. Po prostu wyjął licznik, zobaczył, że nie ma gdzie podpiąć i odpuścił.
Tak to wygląda u mnie:
Czy wtyczkę od termometru gdzieś wkładamy czy po prostu łączymy jakieś kabelki. Byłbym wdzięczny za mądrą odpowiedź na głupie pytanie. Pytam ponieważ, już jakiś czas temu kupiłem termometr z czujnikiem ale jeszcze go nie założyłem. Dałem go znajomemu do zamontowania, który zajmował się mechaniką auta i zostawił termometr na koniec. Z racji braku czasu nie zagłębiał się w jego montaż. Po prostu wyjął licznik, zobaczył, że nie ma gdzie podpiąć i odpuścił.
Tak to wygląda u mnie:
quick po pierwsze to sie lenisz temat masz na pierwszej stronie wystarczy jedno klikniecie by wiedziec co trzeba zrobicquick pisze:Mam takie głupie i laickie pytanie.
Czy wtyczkę od termometru gdzieś wkładamy czy po prostu łączymy jakieś kabelki. Byłbym wdzięczny za mądrą odpowiedź na głupie pytanie. Pytam ponieważ, już jakiś czas temu kupiłem termometr z czujnikiem ale jeszcze go nie założyłem. Dałem go znajomemu do zamontowania, który zajmował się mechaniką auta i zostawił termometr na koniec. Z racji braku czasu nie zagłębiał się w jego montaż. Po prostu wyjął licznik, zobaczył, że nie ma gdzie podpiąć i odpuścił.
Tak to wygląda u mnie:
Obrazek
po drugie jak bedziesz rezal daj znac na gg to pomoge w montarzu
potrzebny ci przewod ktorym polaczysz sie od czujnika do licznika i pare krotkich kabelkow
[ Dodano: 2010-12-18, 09:42 ]
hehehe przyjedz to za free dam ci wtyczke od wyswietlacza_ukasz pisze:Może ma ktoś z Was wtyczkę od strony deski (wiązki) którą chciałby mi sprezentować?
- dardaw2
- Forum Audi 80
- Posty: 691
- Rejestracja: 11 lis 2008, 15:38
- Lokalizacja: Lubelskie\Poznań
- Kontakt:
Tak jak kolega wyżej. Najlepiej jest mieć wtyczkę i gniazdo, wtedy jest ład w kablach. Jak nie masz to na szrot, lecz jeśli z jakichś powodów nie możesz jej mieć to do kabelków po przyłączaj małe wsuwki i musisz pojedynczo wciskać. Na pierwszej stronie opisane jak to najlepiej zrobić(według mnie)
Jak nie masz ORI czujnika, to nie będziesz miał wiązki.quick pisze:Po prostu wyjął licznik, zobaczył, że nie ma gdzie podpiąć i odpuścił.