Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Rezanie Dodatkowych Zegarów w Miejsce popielniczki:D

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 23 wrz 2013, 23:59

Czy ktos moze wie, zegary mi sie tylko podswietlaja, wspolgraja z regulacja podswietlenia, ale nie wskazuaj nic. Podpialem woltomierz, pokazal 12V ale skoczyl tez wskaznik cisnienia oleju na full, a ten od temperatury lekko podskoczyl ale nie wskoczyl na skale. Ktos moze wiedziec co moze byc nie tak? Zegary mam w jednej obudowie. ten od cisnienia tak jakby dostawal napiecie od tego woltomierza, ale zapomnialem sprawdzic miernikiem.

Awatar użytkownika
orsa_83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 686
Rejestracja: 14 gru 2011, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: orsa_83 » 24 wrz 2013, 17:08

illusion pisze:Czy ktos moze wie, zegary mi sie tylko podswietlaja, wspolgraja z regulacja podswietlenia, ale nie wskazuaj nic. Podpialem woltomierz, pokazal 12V ale skoczyl tez wskaznik cisnienia oleju na full, a ten od temperatury lekko podskoczyl ale nie wskoczyl na skale. Ktos moze wiedziec co moze byc nie tak? Zegary mam w jednej obudowie. ten od cisnienia tak jakby dostawal napiecie od tego woltomierza, ale zapomnialem sprawdzic miernikiem.
Jeśli pokazuje Ci 12V na przekręconym zapłonie, to wartość masz prawidłową. Jesli nie zaliczyłeś jazdy testowej, to radzę to zrobić, po zagrzaniu silnika wskazanie temperatury powinno się podnieść, natomiast ciśnienie spaść w okolice 2 bar podczas jazdy. Jeśli jazda testowa zaliczona, to na szybko radzę zamienić wtyczki między czujnikiem ciśnienia i temperatury, bo tutaj masz 50% szans na pomyłkę.

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 24 wrz 2013, 23:06

Juz wszystko ogarnalem. Ten wskaznik bez podpiecia bedzie wskazywal max po prostu.

A który czujnik od temperatury oleju muszę zakupić do 1Z i gdzie go zamontować? Bo z tego co udalo mi sie wyczytac to zamiast czujki cisnienia oleju mam wkrecic banke ktora ma juz drugie wyjscie do licznika, a co z temperatura oleju? jesli ktso moglby zapodac fotki jak i gdzie to ma, bo z pierwszych stron fotki juz powygasały.. Autko u mechanika i nawet nie mam jak zajrzeć czy am jakiekolwiek czujniki. Fotostory wygaslo i nie wiem kolejno gdzie to montowac mozna..

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 26 wrz 2013, 16:10


Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 01 paź 2013, 17:31

eSPe pisze:
Zegary z B4 wyglądają tak:
Obrazek
3 - Do Masy
6 - Podlaczasz Do + Przez Stacyjke (czyli tzw. zaplon) - Moze To Byc Bezpiecznik 12
2 - Do Czujnika Cisnienia Oleju
5 - Do Czujnika Temperatury Oleju
4 - Pod Bezpiecznik 14, Napiecie Pojawi Sie Kiedy Włączysz Światla
1 - Podlaczasz Do Podswietlania Zapalniczki (jezeli jest z regulacja) lub Podswietlania Nagrzewnicy - Czegos Co Jest z Regulacja Podswietlania."
Choć podobno ww rozpiska jest coś nie teges i tak jest poprawnie
Obrazek

szuszek83, me zegary z B3 a tam nie ma jednej kostki na płycie zegarów (jak na ww fotkach) tylko luzem kostki na kablach.
Musiałby ze schematów dla tych zegarów namierzyć odpowiednie sygnały.
Obrazek
Obrazek
niebiesko-biały - czujnik ciśnienia oleju dla dodatkowych zegarów
zielono-czarny - czujnik temperatury oleju
brązowy - masa
czarno-niebieski - plus po zapłonie można wziąć z przełączników nad radiem (chyba z kabla takiego samego koloru) lub kostki stcyjki

pin 2 szaro-niebieski - do czegoś z regulowanym oświetlaniem liczników (lampka w zapalniczce albo pokrętłąch nawiewu)
pin 3 szaro-brązowy - do czegoś gdzie pojawia się plus po włączeniu świateł np. do lampki w schowku (do tego obwodu było nawet podłączone fabrycznie)

Kostki - ta kanciasta to zasilanie i podświetlania a okrągła czujniki.

Moje pytanie brzmi - jako, że jestem zielony w elektryce aut (polutować owszem jak mi się pokaże co do czego) - obecnie mam budziki B3kowe a chcę założyć B4kowe. Czy wsytarczy, że podepne odpowiednie kable z wiązki B3 pod wskazane piny w gajgerach B4?

Jeśli to prosiłbym o krótki manual co muszę połączyć aby było dobrze :-) Niestety z powyższych materiałów ciężko mi wydedukować co i jak :/

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 01 paź 2013, 19:39

bloku pisze:Czy wsytarczy, że podepne odpowiednie kable z wiązki B3 pod wskazane piny w gajgerach B4?
wg mnie tak.
bloku pisze:Jeśli to prosiłbym o krótki manual co muszę połączyć aby było dobrze :-)
łeraminet.
Coś tu wymodzę to podeślę.
Do kostki okrągłej starych zegarów powinny ci schodzi chyba 2 kable (czujniki temp i ciśnienia).
Do kostki kwadratowej (6pinowej) powinny ci schodzić chyba 4 kable.
Swoją drogą kostkę tą kwadratową chyba powinieneś móc wykorzystać do przerobienia i ją można wpiąć w zegary B4.

[ Dodano: 2013-10-01, 19:59 ]
schemat dod zegarów B3 po polsku masz tu.
http://tnij.org/dod_zegary_b3
Sam tłumaczyłem ale chyba dobrze rozczytałem.

Tu masz schemat dod zegarów B4.
Obrazek

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 02 paź 2013, 13:15

Polutowałem wedle rad. Póki o wiem, że ciśnienie działa, temp oleju raczej też, podświetlenie działa poprawnie łącznie ze ściemniaczem - jedyny porblem to woltomierz. Raz, że w ogóle nie reaguje na przekręcenie stacyjki ani odpalenie silnika a dwa, że tarcza wskaźnika jest mocno pocharatana, kruszy się. Na płytce nie widać przypalonych lutów czy czegoś podobnego. Jest opcja aby się sfajczył i nie podawał nic? Czy to raczej błędne podpięcie?

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 03 paź 2013, 07:52

no woltomierz przy podłączaniu to jeden z nielicznych zegarów który zawsze działa a często jest problem z pozostałymi więc jak u ciebie nie działa V to możliwe że padł wskaźnik czy coś.

batoonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 11 maja 2013, 00:31
Lokalizacja: Paczków/Opolskie

Post autor: batoonik » 06 paź 2013, 20:05

Witam,
jest to mój pierwszy post na forum, przeglądam je od dawna, ale dopiero dziś piszę.

Otóż zakupiłem zegary, czujniki(bańka oraz temperatury niebieski), wkręciłem zegar bańkę w miejsce starego i podłączyłem go tylko do mini check.
Wczoraj pojawił mi się problem otóż po przejechaniu paru km gdy zatrzymam się, a silnik jest na jałowych obrotach(nie dodaję gazu), lampka na mini check się zapala, po dodaniu minimalnie gazu kontrolka gaśnie.
Chciałbym się zapytać czy możliwe, że czujnik jest walnięty(okropnie on drogi, mam nadzieję, że nie wtopiłem kasy).
Olej wymieniany 5000km temu, silnik ABT 2.0 w gazie.

Druga sprawa to podłączenie zegarów.
2 kable idą do czujników, 1 kabel podepnę pod podświetlenie zapalniczki, 1 pod podświetlenie schowka, zostają masa oraz plus, otóż nie wiem w które kable mam je podpiąć.

Proszę o pomoc.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 06 paź 2013, 20:23

Plus po zapłonie możesz wziąć z przycisków od grzanie szyb z kabla czarno niebieskiego masę możesz wziąć z brązowego.

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 29 paź 2013, 17:54

Ten czujnik banka to coś takiego? http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-ole ... 21101.html

a czujnik temperatury oleju by wkrecic go w glowice bedzie dobry taki? http://allegro.pl/czujnik-temperatury-o ... 02410.html

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 29 paź 2013, 18:28


Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 18 lis 2013, 15:44

Rozbieralne są te zespolone zegary dodatkowe? Bo chcialem cisnienie oleju zamienić na ciśnienie turbo a jeszcze ich nie demontowalem z tunelu.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 lis 2013, 16:05

Do pewnego stopnia są rozbieralne: http://imageshack.us/a/img46/5025/cjiz.jpg

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 18 lis 2013, 16:20

Hmm to widze ze lipa z tego bedzie przy moim zakresie działania. :) A nie chce rzeźbić deski żeby wpakować ten wskaźnik, a takie na słupku czy coś w ten deseń kompletnie mi się nie podoba. Ma ktoś jakiś ciekawy pomysł gdzie je władować?:) A żeby nie śmiecić to spytam jeszcze, podobno w 1Z mozna wkrecic czujnik temp oleju gdzieś w blok, gdzie to jest?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl