[B4 1Z] Rezanie Dodatkowych Zegarów w Miejsce popielniczki:D
Czy ktos moze wie, zegary mi sie tylko podswietlaja, wspolgraja z regulacja podswietlenia, ale nie wskazuaj nic. Podpialem woltomierz, pokazal 12V ale skoczyl tez wskaznik cisnienia oleju na full, a ten od temperatury lekko podskoczyl ale nie wskoczyl na skale. Ktos moze wiedziec co moze byc nie tak? Zegary mam w jednej obudowie. ten od cisnienia tak jakby dostawal napiecie od tego woltomierza, ale zapomnialem sprawdzic miernikiem.
Jeśli pokazuje Ci 12V na przekręconym zapłonie, to wartość masz prawidłową. Jesli nie zaliczyłeś jazdy testowej, to radzę to zrobić, po zagrzaniu silnika wskazanie temperatury powinno się podnieść, natomiast ciśnienie spaść w okolice 2 bar podczas jazdy. Jeśli jazda testowa zaliczona, to na szybko radzę zamienić wtyczki między czujnikiem ciśnienia i temperatury, bo tutaj masz 50% szans na pomyłkę.illusion pisze:Czy ktos moze wie, zegary mi sie tylko podswietlaja, wspolgraja z regulacja podswietlenia, ale nie wskazuaj nic. Podpialem woltomierz, pokazal 12V ale skoczyl tez wskaznik cisnienia oleju na full, a ten od temperatury lekko podskoczyl ale nie wskoczyl na skale. Ktos moze wiedziec co moze byc nie tak? Zegary mam w jednej obudowie. ten od cisnienia tak jakby dostawal napiecie od tego woltomierza, ale zapomnialem sprawdzic miernikiem.
Juz wszystko ogarnalem. Ten wskaznik bez podpiecia bedzie wskazywal max po prostu.
A który czujnik od temperatury oleju muszę zakupić do 1Z i gdzie go zamontować? Bo z tego co udalo mi sie wyczytac to zamiast czujki cisnienia oleju mam wkrecic banke ktora ma juz drugie wyjscie do licznika, a co z temperatura oleju? jesli ktso moglby zapodac fotki jak i gdzie to ma, bo z pierwszych stron fotki juz powygasały.. Autko u mechanika i nawet nie mam jak zajrzeć czy am jakiekolwiek czujniki. Fotostory wygaslo i nie wiem kolejno gdzie to montowac mozna..
A który czujnik od temperatury oleju muszę zakupić do 1Z i gdzie go zamontować? Bo z tego co udalo mi sie wyczytac to zamiast czujki cisnienia oleju mam wkrecic banke ktora ma juz drugie wyjscie do licznika, a co z temperatura oleju? jesli ktso moglby zapodac fotki jak i gdzie to ma, bo z pierwszych stron fotki juz powygasały.. Autko u mechanika i nawet nie mam jak zajrzeć czy am jakiekolwiek czujniki. Fotostory wygaslo i nie wiem kolejno gdzie to montowac mozna..
-
- Forum Audi 80
- Posty: 442
- Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.3 7A
- Lokalizacja: Bochnia
illusion tu masz temat o 1Z
https://audi80.pl/b4-1z-podlaczenie- ... t50479.htm
a tutaj czujniczek
http://allegro.pl/czujnik-temperatury-o ... 64195.html
https://audi80.pl/b4-1z-podlaczenie- ... t50479.htm
a tutaj czujniczek
http://allegro.pl/czujnik-temperatury-o ... 64195.html
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
eSPe pisze:
Zegary z B4 wyglądają tak:
ObrazekChoć podobno ww rozpiska jest coś nie teges i tak jest poprawnie3 - Do Masy
6 - Podlaczasz Do + Przez Stacyjke (czyli tzw. zaplon) - Moze To Byc Bezpiecznik 12
2 - Do Czujnika Cisnienia Oleju
5 - Do Czujnika Temperatury Oleju
4 - Pod Bezpiecznik 14, Napiecie Pojawi Sie Kiedy Włączysz Światla
1 - Podlaczasz Do Podswietlania Zapalniczki (jezeli jest z regulacja) lub Podswietlania Nagrzewnicy - Czegos Co Jest z Regulacja Podswietlania."
Obrazek
szuszek83, me zegary z B3 a tam nie ma jednej kostki na płycie zegarów (jak na ww fotkach) tylko luzem kostki na kablach.
Musiałby ze schematów dla tych zegarów namierzyć odpowiednie sygnały.
Obrazek
Obrazekniebiesko-biały - czujnik ciśnienia oleju dla dodatkowych zegarów
zielono-czarny - czujnik temperatury oleju
brązowy - masa
czarno-niebieski - plus po zapłonie można wziąć z przełączników nad radiem (chyba z kabla takiego samego koloru) lub kostki stcyjki
pin 2 szaro-niebieski - do czegoś z regulowanym oświetlaniem liczników (lampka w zapalniczce albo pokrętłąch nawiewu)
pin 3 szaro-brązowy - do czegoś gdzie pojawia się plus po włączeniu świateł np. do lampki w schowku (do tego obwodu było nawet podłączone fabrycznie)
Kostki - ta kanciasta to zasilanie i podświetlania a okrągła czujniki.
Moje pytanie brzmi - jako, że jestem zielony w elektryce aut (polutować owszem jak mi się pokaże co do czego) - obecnie mam budziki B3kowe a chcę założyć B4kowe. Czy wsytarczy, że podepne odpowiednie kable z wiązki B3 pod wskazane piny w gajgerach B4?
Jeśli to prosiłbym o krótki manual co muszę połączyć aby było dobrze Niestety z powyższych materiałów ciężko mi wydedukować co i jak
- eSPe
- Forum Audi 80
- Posty: 3694
- Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
- Imię: Sławek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
wg mnie tak.bloku pisze:Czy wsytarczy, że podepne odpowiednie kable z wiązki B3 pod wskazane piny w gajgerach B4?
łeraminet.bloku pisze:Jeśli to prosiłbym o krótki manual co muszę połączyć aby było dobrze
Coś tu wymodzę to podeślę.
Do kostki okrągłej starych zegarów powinny ci schodzi chyba 2 kable (czujniki temp i ciśnienia).
Do kostki kwadratowej (6pinowej) powinny ci schodzić chyba 4 kable.
Swoją drogą kostkę tą kwadratową chyba powinieneś móc wykorzystać do przerobienia i ją można wpiąć w zegary B4.
[ Dodano: 2013-10-01, 19:59 ]
schemat dod zegarów B3 po polsku masz tu.
http://tnij.org/dod_zegary_b3
Sam tłumaczyłem ale chyba dobrze rozczytałem.
Tu masz schemat dod zegarów B4.
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Polutowałem wedle rad. Póki o wiem, że ciśnienie działa, temp oleju raczej też, podświetlenie działa poprawnie łącznie ze ściemniaczem - jedyny porblem to woltomierz. Raz, że w ogóle nie reaguje na przekręcenie stacyjki ani odpalenie silnika a dwa, że tarcza wskaźnika jest mocno pocharatana, kruszy się. Na płytce nie widać przypalonych lutów czy czegoś podobnego. Jest opcja aby się sfajczył i nie podawał nic? Czy to raczej błędne podpięcie?
Witam,
jest to mój pierwszy post na forum, przeglądam je od dawna, ale dopiero dziś piszę.
Otóż zakupiłem zegary, czujniki(bańka oraz temperatury niebieski), wkręciłem zegar bańkę w miejsce starego i podłączyłem go tylko do mini check.
Wczoraj pojawił mi się problem otóż po przejechaniu paru km gdy zatrzymam się, a silnik jest na jałowych obrotach(nie dodaję gazu), lampka na mini check się zapala, po dodaniu minimalnie gazu kontrolka gaśnie.
Chciałbym się zapytać czy możliwe, że czujnik jest walnięty(okropnie on drogi, mam nadzieję, że nie wtopiłem kasy).
Olej wymieniany 5000km temu, silnik ABT 2.0 w gazie.
Druga sprawa to podłączenie zegarów.
2 kable idą do czujników, 1 kabel podepnę pod podświetlenie zapalniczki, 1 pod podświetlenie schowka, zostają masa oraz plus, otóż nie wiem w które kable mam je podpiąć.
Proszę o pomoc.
jest to mój pierwszy post na forum, przeglądam je od dawna, ale dopiero dziś piszę.
Otóż zakupiłem zegary, czujniki(bańka oraz temperatury niebieski), wkręciłem zegar bańkę w miejsce starego i podłączyłem go tylko do mini check.
Wczoraj pojawił mi się problem otóż po przejechaniu paru km gdy zatrzymam się, a silnik jest na jałowych obrotach(nie dodaję gazu), lampka na mini check się zapala, po dodaniu minimalnie gazu kontrolka gaśnie.
Chciałbym się zapytać czy możliwe, że czujnik jest walnięty(okropnie on drogi, mam nadzieję, że nie wtopiłem kasy).
Olej wymieniany 5000km temu, silnik ABT 2.0 w gazie.
Druga sprawa to podłączenie zegarów.
2 kable idą do czujników, 1 kabel podepnę pod podświetlenie zapalniczki, 1 pod podświetlenie schowka, zostają masa oraz plus, otóż nie wiem w które kable mam je podpiąć.
Proszę o pomoc.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ten czujnik banka to coś takiego? http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-ole ... 21101.html
a czujnik temperatury oleju by wkrecic go w glowice bedzie dobry taki? http://allegro.pl/czujnik-temperatury-o ... 02410.html
a czujnik temperatury oleju by wkrecic go w glowice bedzie dobry taki? http://allegro.pl/czujnik-temperatury-o ... 02410.html
-
- Forum Audi 80
- Posty: 442
- Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.3 7A
- Lokalizacja: Bochnia
tak bańka jest taka a czujnik http://allegro.pl/czujnik-temperatury-o ... 36922.html
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Do pewnego stopnia są rozbieralne: http://imageshack.us/a/img46/5025/cjiz.jpg
Hmm to widze ze lipa z tego bedzie przy moim zakresie działania. A nie chce rzeźbić deski żeby wpakować ten wskaźnik, a takie na słupku czy coś w ten deseń kompletnie mi się nie podoba. Ma ktoś jakiś ciekawy pomysł gdzie je władować?:) A żeby nie śmiecić to spytam jeszcze, podobno w 1Z mozna wkrecic czujnik temp oleju gdzieś w blok, gdzie to jest?