Witam! Audi 80 b4 ABT sedan
Dzisiaj z grubsza pokaże wam jak szybkim i najtańszym sposobem zmienić kolor podświetlenia na jaki tylko chcecie. U mnie jest to biały zimny.
UWAGA!!! uważajcie przy demontażu by nic nie połamać i nie narobić sobie szkód. Ja nie przeczytałem złe podpowiedzi kolegów i wyrwałem wskazówkę prędkościomierza i teraz mi nie działa wgl. PS: jeśli ktoś ma na zbyciu chętnie przyjmę.
A teraz wracając do tematu.
Potrzebne nam będzie:
1.Taśma ledowa 50cm, dowolna (na pilota, zwykła, niebieska, biała, żółta, czy jaką chcecie.)
2.Lutownica
3.Nożyczki lub nóż budowlany (do tapet)
4.Trox 10, klucz 7, śrubokręt krzyżak,
5.Kawałek przewodu, linki. Cztery kawałki po około 20cm
6.Trochę cierpliwości
7.Ewentualny klej jeśli taśma nie trzyma.
8.Śrubokręt plaski mały
Krok 1. Demontaż zegarów: Są 2 szkoły jazdy, jedni ściągają kierownice inni nie. Ja nie ściągałem. Odkręcamy 2 śrubki obudowy za kierownica (od dołu są otwory) i ściągamy delikatnie górna część obudowy. Dolnej nie musimy ruszać może zostać jak jest.
Krok 2. Odkręcamy 2 śrubki, które ukażą nam się po ściągnięciu w/w obudowy. I delikatnie wysuwamy zegary. Odpinamy niebieska i żółta kostkę (musimy wysunąć fioletowe blokady, delikatnie by nie połamać). Wypinamy żarówki od np awaryjnych, które tam będą na kabelkach poprzez obrót o 90stopni następnie wyciągniecie. U mnie w wersji z zegarem mam również biała mala kostkę.
Krok 3. Zegary są gotowe do rozkręcenia. Wykręcamy śrubki zaznaczone na obrazku (trox 10, klucz 7 i śrubokręt krzyżak)
Krok 4. Ściągamy delikatnie obudowę z szybka. Pokrętła mogą nam powypadać ale to nic. Później się je złoży i wyreguluje.
Krok 5. Zegar wyciągamy przez delikatne wysuniecie natomiast prędkościomierz musimy odkręcić. Nie wiem jak to z obrotomierzem wygląda.
Krok 6. Ściągamy delikatnie wskazówki zegara, schodzą normalnie ciągnąc do góry najpierw pierwsza potem druga. To samo ze wskazówkami paliwa i temperatury.
UWAGA PRZY ŚCIĄGANIU WSKAZÓWKI PRĘDKOŚCIOMIERZA! Gdy jest ustawiona na 20 trzeba przekręcić ja odwrotnie do wskazówek zegara i ciągnąc do góry aż zejdzie. Róbcie to ostrożnie ja tego nie wiedziałem pociągnąłem do góry i wyrwałem razem ze sprężyna i tym metalowym trzpieniem. Teraz pokazuje 30 i nawet nie drgnie.
Krok 7. Ściągamy tarcze. Tarcza zegara oraz prędkościomierza schodzi bez problemu. Z tarczami temperatury oraz poziomu paliwa musimy delikatnie powalczyć. Mamy tam zgrzane zabezpieczenia których nie możemy połamać. Delikatnie i powoli podważamy tarcze przy zabezpieczeniach tak długo aż sama wyskoczy bez łamania zgrzewów (będziemy musieli je potem na te zgrzewy nasadzić).
Krok 8. Tył tarcz oraz spody wskazówek ścieramy na mokro papierem ściernym do ścierania na mokro o gradacji 240+ ja używałem 240. Schodzi bardzo łatwo i szybko ale musimy uważać aby tarcz nie wykrzywić nie uszkodzić a wskazówek nie połamać.
Efekt przed oraz po:
Krok 9. Ściągamy zegar lub prędkościomierz by ściągnąć również biała podstawę rozbijającą światło. Pod nią będziemy kleić taśmę. Tak jak na zdjęciach.
Przed klejeniem taśmy przymierzamy ja oraz ucinamy na wymiar. Następnie musimy przylutować 2 kabelki do plusa oraz minusa do taśmy ledowej by później było łatwo w montażu ponieważ po złożeniu wszystkiego nie będzie dojścia do taśmy i będą wystawać nam tylko 2 kabelki.
Robimy tak z dwoma kawałkami taśmy. Jedna pod zegar druga pod prędkościomierz. Otrzymamy później 4 kabelki które będziemy łączyć a następnie lutować.
Kleimy taśmę do białej obudowy
Krok 10. Gdy taśma już się trzyma i jest rozłożona tak aby nie przeszkadzała w montażu, możemy powoli wszystko składać. W miejscach gdzie znajduje się licznik przebiegu są szybki czerwone które można usunąć ( u mnie zostały wyciągnięte ponieważ są czerwone).
Wszystko składamy do kupy i skręcamy kabelki ze sobą by otrzymać 2 kable. Pamiętajcie zęby nie pomylić plusa z minusem. Ja podpiąłem się pod żarówkę pod zegarem. Wlutowałem tam otrzymane 2 kable. Możecie zrobić to w innym miejscu.
Następnie całość składamy tak jak rozkładaliśmy. Pamiętając o wszystkich częściach pokrętłach i śrubkach.
Tutaj efekt końcowy przed i po. nie mam zdjęcia wiec jest filmik ze starych zegarów i zdjęcie z obecnych. Oczywiście regulacja jasności w pełni działa.
Przed https://www.youtube.com/watch?v=29mXnv3Ym5s
Po
PS: mam nadzieje ze trochę pomogłem. Jeśli ktoś by miał pomysł jak naprawić prędkościomierz lub ma jakiś na zbyciu to proszę o kontakt.
Edit: Zmiana wskazowek na biale i wyrownanie odpryskow do okola przebiegu
[All] Zmiana podświetlenia zegarów. Rezanie
[All] Zmiana podświetlenia zegarów. Rezanie
Ostatnio zmieniony 16 mar 2016, 00:24 przez Suuchy94, łącznie zmieniany 4 razy.
Jednak nie trzeba. Wystarczy dobrze wpiąć wskazówkę i docisnąć i działa nawet bez tej sprężynki. Następnie podpiąć kostkę przekręcić na zapłon chwile poczekać sama się ustawi i można już jechać. Wszystko działa bez zarzutu.
@Edit+
Na szybko jeszcze zmiana koloru pokręteł nawiewu z czerwonego na biały. Pokrętła temp nie da się zmienić. Ale trochę się rozjaśnił. Oczywiście regulacja poziomu jasności działa.
@Edit+
Na szybko jeszcze zmiana koloru pokręteł nawiewu z czerwonego na biały. Pokrętła temp nie da się zmienić. Ale trochę się rozjaśnił. Oczywiście regulacja poziomu jasności działa.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 20
- Rejestracja: 26 lut 2016, 15:36
- Lokalizacja: Małopolska