Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3] 1.6 na gazie jak to jest?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Hary89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 02 paź 2007, 22:40
Lokalizacja: Chełmno

[80 B3] 1.6 na gazie jak to jest?

Post autor: Hary89 » 09 lis 2007, 17:55

Witam!
Trzy dni temu zakupiłem sobie audi 80 1.6 z gazem rocznik 90
I jeśli ktoś by był taki uprzejmy i napisał jak należy przełanczać z gazu na benzynę i na odwrót przy jakich obrotach? Przełanczając z gazu na benzynę gaz ma się najpierw wypalić? i tak samo w drugą stronę?
Silnik chodzi dobrze i równiutko, ale dziś na gazie odpalił mi za 3 razem i co chwile gasł jak dodawałem mu gazu to obroty i tak malutkie były dopiero za którymś razem przestał mi gasnąć po pewnym czasie (gdy się silnik rozgrzał) to wszyto było oki, ale jeśli chciałem przelończyc z gazu na benzynę mając ponad 2tys obrotu to mi zgasł samochód, a wczoraj było wszystko oki.. i chodził na benzynie i na gazie z przełanczaniem też wszyto oki bylo..
Po woli zaczynam żałować że kupiłem audi.. a to mój pierwszy samochodzić w życiu :/

Dodam też, że teraz robie tak że z gazu na benzyne przełańczam odrazu, a z benzyny na gaz czekam aż sie wypali benzynka, ale nie wiem czy to jest do konca prawidłowe..

Aha czy przyczyną tych komplikacji moz ebyc słaby akumulator?

Pozdro..
Ostatnio zmieniony 09 lis 2007, 19:16 przez Hary89, łącznie zmieniany 1 raz.

Krzysiek89Q
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 03 lis 2007, 23:07
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Krzysiek89Q » 09 lis 2007, 18:35

No i teraz jak robisz to robisz bardzo dobrze. Nie zapalaj auta zimnego i tym bardziej w zimie od razu na gazie... Z tego co wiem to masakra dla reduktora. Dzis każde auto przynajmniej z sekwencją jak jest zimne zapala na benzynie a później po rozgrzaniu samo przełącza się na gaz. Gdy zapalisz na PB i ujedziesz kawałek (lekko rozgrzejesz silnik) to przełączając na gaz poczekaj aż benzyna się spali wtedy na pewno poczujesz że benzyna się skończyła i przełącz go na gaz. Gdy silnik jest ciepły bez problemu powinien zapalić na gazie o ile wszystko Masz dobrze wyregulowane. Przełączając z gazu na benzynę nie musisz czekać aż gaz się spali bo jest on w fazie lotnej i od razu praktycznie go nie ma. No i nie zrażaj się do Audi bo jest to bardzo wdzięczne auto. Pojeździsz troche to sie przekonasz. No chyba że trafiłeś na jakiś zajechany egzemplarz.... Powodzenia
Aha i aku nie ma z tym nic wspólnego

Awatar użytkownika
Hary89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 02 paź 2007, 22:40
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: Hary89 » 09 lis 2007, 19:10

A jesli np: do garażu wjade na gazie i rano kiedy przełończe na benzyne to powinien mi odrazu odpalić?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 09 lis 2007, 19:32

Hary89, przeczytaj proszę najpierw Regulamin: viewtopic.php?t=6284 oraz ten topik viewtopic.php?t=256 i nazywaj tematy zgodnie zasadami.

Wracając do Twojego problemu. Przy instalacji LPG I generacji i zasilaniu silnika gaźnikowym należy zawsze odpalać i gasić silnik przy zasilaniu benzyną. Przełączanie na gaz musi poprzedzić wypalenie benzyny z gaźnika, dopiero wtedy można włączyć zasilanie gazem. W praktyce wygląda to tak: przełącznik B/0/G w pozycji benzyna. Odpalasz autko i jedziesz na benzynie. Jak silnik nieco się rozgrzeje ustawiasz przełącznik w pozycję "0" (lub neutralną - nie wiem jak to masz tam oznaczone), w tym momencie silnik pracuje już tylko na benzynie znajdującej się w komorze pływakowej gaźnika. Jedziesz tak i jak poczujesz, delikatne szarpanie silnika, dławienie się, to znak, że benzyna się kończy i dopiero teraz należy przełączyć centralkę w pozycję "gaz". Chodzi o to by silnik nie dostawał dwóch paliw jednocześnie bo będzie go zalewało.
Przełączanie z gazu na benzynę nie wymaga już takich skomplikowanych operacji i można od razu ustawić przełącznik w pozycję "benzyna". Najlepiej robić to w czasie jazdy bo przejście na benzynę będzie płynniejsze. Przed zgaszeniem silnika powinien on już pracować na benzynie, wtedy o wiele łatwiej i szybciej będzie można je odpalić następnym razem. To dlatego, że po przejściu z gazu na benzynę komora pływakowa musi się ponownie wypełnić paliwem, a to trochę trwa.
Odpalanie zimnego silnika bezpośrednio z LPG (szczególnie zimą) znacznie skraca żywotność membran parownika, ponadto przy niezbyt dobrze wyregulowanej instalacji może dochodzić do zalewania silnika gazem i w efekcie gaśnięcie lub bardzo nierówną pracę. Dla samego silnika też nie jest to obojętne.

Awatar użytkownika
cykor79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 28 paź 2007, 15:38
Lokalizacja: Łódź

Post autor: cykor79 » 09 lis 2007, 23:01

Danek - Bardzo fajnie i rzeczowo napisane. Sam chętnie poczytałem bo od dwóch dni dopiero mam instalacje gazową i jeszcze też nie wiem co i jak :-) Pozdrowienia!

Awatar użytkownika
Hary89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 02 paź 2007, 22:40
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: Hary89 » 09 lis 2007, 23:19

Oki Danek najpierw dzięki za odp., już nie mam żadnych wątpliwości co do działania gazu, to raz, a dwa to już przeczytałem regulaminy i postaram się do nich stosować ;)

Pozdrawiam
;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl