Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 PM] 90oC i 2k obrotów

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
qnjvq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 04 cze 2010, 22:00

[B3 PM] 90oC i 2k obrotów

Post autor: qnjvq » 05 cze 2010, 22:27

Po zagrzaniu się silnika (90oC) czasami obserwuję, że jak mam sprzęgło w podłodze / na luzie zamiast 1k obrotów mam 2k. Czym może być to spowodowane? 80tka bez gazu.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 06 cze 2010, 12:16


qnjvq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 04 cze 2010, 22:00

Post autor: qnjvq » 06 cze 2010, 16:09

;-) goldi j51, FAQ czytałem. Komputer zresetowałem.

Jak temperatura przekracza 90o, obroty na luzie idą do 2k, włącza się wiatrak przy chłodnicy, temperatura wraca na 90o i po tym obroty na luzie spadają do 1k oraz sytuacja się normuje (mam nadzieje że zrozumiałe :-D ).
Tak powinno być?
To moje pierwsze Audi, które posiadam od tygodnia i nie mam żadnego odniesienia jak powinno być.

Felipewp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 09 maja 2010, 21:28
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Felipewp » 06 cze 2010, 16:36

czujnik temperatury pewnie

qnjvq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 04 cze 2010, 22:00

Post autor: qnjvq » 06 cze 2010, 17:03

Felipewp pisze:czujnik temperatury pewnie
Może głupie pytanie... Czyli jeden czujnik pokazuje temperaturę na zegarze pod prędkościomierzem a drugi podaje informacje do wtryskiwaczy/komputera?
Rozumiem że uszkodzony jest ten drugi.
Czuję że się kompromituję... wybaczcie :roll:

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 cze 2010, 18:58

Tam masz trzy czujniki.

Dolny to jest dla ECU.

Na górze dwa to tak: lewy- włacznik podgrzewacza kolektora powietrza. Prawy- wskażnik na desce.


No chyba że ktoś pozamieniał.

qnjvq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 04 cze 2010, 22:00

Post autor: qnjvq » 06 cze 2010, 19:13

Jarewa pisze:Tam masz trzy czujniki.

Dolny to jest dla ECU.

Na górze dwa to tak: lewy- włacznik podgrzewacza kolektora powietrza. Prawy- wskażnik na desce.


No chyba że ktoś pozamieniał.
Czyli do wymiany jest "Dolny dla ECU." lub "lewy- włacznik podgrzewacza kolektora powietrza. " tak?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 cze 2010, 19:25

Do sprawdzenia. Ten dolny on ma duży wpływ na to.


Ale jak powiedziałem tak jest w orginale.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 08 cze 2010, 14:31

O czujnikach temperatury <bylo> wiele razy więc <szukaj>

Poza tym było kilka wątków o podobnych problemach z obrotami w ABT czy PM więc poszukaj, bo to podobne silniki.

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 25 lis 2010, 21:56

Witaj jak koledzy radza nawet nie sprawdzaj tylko wymien czujnik temperatury bo to groszowe sprawy i sprawdz ustawienie zaplonu moj znajomek mial z tym problem i okazal sie zaplon pozdro

qnjvq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 04 cze 2010, 22:00

Post autor: qnjvq » 10 maja 2011, 19:58

Sprawa rozwiązana chwilowe zawieszanie obrotów na 2tyś (jak nacisnąłem gaz to można było zwiększyć obroty ale nie zmniejszyć) powodował
nastawnik przepustnicy / regulator biegu jałowego / silniczek krokowy - każdy mówi inaczej
a dokładnie: BOSCH 0 132 008 600 (0132008600)
po prostu po nagrzaniu się zawieszał.
Nie polecam tanich zamienników, tylko używka albo nówka oryginał .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl