Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1,6 ADA] '94 Dławi sie w czasie jazdy.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Janu50
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 03 mar 2007, 09:21
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Janu50 » 19 sty 2009, 20:25

juniorexx, Wcale nie przecze że nie masz racji, bo faktycznie juz teraz prawie pewien jestem, że niedomagania zaczynaja sie po rozgrzaniu silnika. Co mogłem to sprawdziłem... na zasadzie prób i błędów teraz jedynie może pomóc tzw. FACHOWIEC

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 19 sty 2009, 20:43

kolego wiem coś na ten temat, sam miałem te problemy ale powoli zaczełem wymieniać i już delikatnie teraz się dławi ale nie jest to tak jak było na początku. Napisz czy strzela ci w tłumik czy tylko się dławi :?:

sliski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 16 lut 2008, 17:00
Lokalizacja: Jarosław/Tuczempy

Post autor: sliski » 20 sty 2009, 18:58

Podepnę się pod temat bo też mam ten sam problem.Ale ja już sprawziłem wszystko co się da zamieniałem częścii i nic zero efektu.Jak jest zimny to idzie a jak ciepły to mół i strzela w rurę.

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 20 sty 2009, 19:08

kolego jak dasz rade to odkręć całkiem obudowe filtra powietrza i przejedz się zobacz czy nadal będzie strzelał u mnie po tym wszystko w 100% wruciło do normy sam niewiem dlaczego hehe założyłem stożek i śmigam

sliski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 16 lut 2008, 17:00
Lokalizacja: Jarosław/Tuczempy

Post autor: sliski » 20 sty 2009, 20:48

ok dzięki za rade sproboje

Awatar użytkownika
Janu50
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 03 mar 2007, 09:21
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Janu50 » 21 sty 2009, 11:47

... no i stało się..!
Zafundowałem sobie specjalistyczną i kompleksową diagnostykę wszystkich podzespołów uczestniczących w procesie pracy silnika samochodu. Testy wykonywane były w różnych stanach pracy silnika. Po wykonaniu „badań” Pan Fachowiec na podstawie sporządzonych diagramów jak i obserwacji monitorów oświadczył, że moje auto jest sprawne !) .... Po jeździe próbnej wskazał, że winę ponosi katalizator i trzeba będzie go chyba wyrzucić.
Po prostu wysłużył się i dławi wydech spalin.

- czy to możliwe żeby wysłużony katalizator po nagrzaniu tworzył zaporę dla spalin??
Spotkałem na forum opinie, że właśnie wysłużony katalizator jest „wydmuchany” , czyli nie stanowi zapory a wręcz przeciwnie.
Bardzo proszę o opinie „biegłych” w tym temacie.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 21 sty 2009, 12:06

Katalizator moze blokowac wydech, ale bardzo rzadko sie to dzieje i musiałby sie oderwac wkład ceramiczny od obudowy i brzeczałby.

Awatar użytkownika
Janu50
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 03 mar 2007, 09:21
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Janu50 » 21 sty 2009, 14:45

faktem jest, że nie brzeczy.
Ja nie znam strony technicznej tego zagadnienia - tak mi radził ten od giagnostyki...
Potwierdzającym tę opinie był by przypadek z mojego otoczenia - ktos skodą o przebiegu powyże 200 tyś miał podobny przypadek (bal sie ze za granicą na zawsze zostanie) i w serwisie wywalili mu katalizator - i juz nigdy nie przydażylo mu sie cos podobnego.
Zadaje wiec sobie pytanie: Czy to jest zasada dla katalizatorów ze zapychaja sie po jakims tam przebiegu.............?)

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 21 sty 2009, 17:54

kolego dokładnie katalizator moze się zapchac przykład, fiat seincento przebieg 160tyś kobitka jechała i staneła co było przyczyną? zapierdzielony katalizator! Po wyżuceniu go i założeniu tłumika w kształcie kata problem zniknoł a co za nim poszło to troche mniejsze spalanie
-koszt naprawy 150zł z materiałami
-serwis nowy katalizator z wymianą prawie 800zł

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 21 sty 2009, 23:03

Nie ma co smęcić po próżnicy, tylko trzeba odkręcić, bądź uciąć trzy śruby przy katalizatorze i przejechać się autem z taką nieszczelnością, tak, by spaliny mogły cześciowo uciekać przed katalizatorem. Będzie to co prawda głośna jazda, ale pozwoli przekonać się, czy katalizator jest zapchany.
Koszt śrubek i nakrętek to ok. 10 PLN i godzinka roboty.

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 21 sty 2009, 23:08

czarekj pisze:Nie ma co smęcić po próżnicy, tylko trzeba odkręcić, bądź uciąć trzy śruby przy katalizatorze i przejechać się autem z taką nieszczelnością, tak, by spaliny mogły cześciowo uciekać przed katalizatorem. Będzie to co prawda głośna jazda, ale pozwoli przekonać się, czy katalizator jest zapchany.
Koszt śrubek i nakrętek to ok. 10 PLN i godzinka roboty.
kolego mam pytanko przy okazji dzisiaj odpaliłem autko i zaczeło mi dziwnie falować na obrotach nie szło jechać na wolnych obrotach bo cały czas szarpał. W pracy odłączyłem na chwile krokowca i podłączyłem zaczoł chodzić już lepiej ,ale trzymał troche wyższe obroty czy już zaczoł nawalać krokowiec?

sliski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 16 lut 2008, 17:00
Lokalizacja: Jarosław/Tuczempy

Post autor: sliski » 22 sty 2009, 15:42

Krokowy masz dobry też mam ten problem.Jak wypnę kostkę od niego to chodzi normalnie na wolnych obr. Też myślałem ze mi pada i wymieniłem na inny dobry i to samo a przy okazji jak wypnę kostkę to miga mi kontrolka na desce że jest błąd kompa.Czerwona kontrolka od płynu chłodniczego.

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 22 sty 2009, 17:36

u mnie nie ma tego żadna kontrolka nie miga. Dzisiaj wyciągnołem krokowca zalałem go WD-40 i przepłukiwałem jak narazie jest ok. Tylko ciekawe na jak długo :-x

Awatar użytkownika
Janu50
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 03 mar 2007, 09:21
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Janu50 » 22 sty 2009, 19:42

Witam.
Wymontowałem pompę paliwową (już mam wprawę). Pędzelkiem potraktowałem profilaktycznie "siateczki", dokonałem oględzin - po wmontowaniu uruchomiłem i żadnej poprawy.

- Co to za urządzenie i jakie ma przeznaczenie ?
To "coś" zamontowane jest na jednym z przewodów paliwowych tuż po wejściu ich pod maskę. (fotka)

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 22 sty 2009, 19:49

To jest zawór zbiornika z węglem aktywnym. Jeżeli chcesz wyeliminować całkowicie jego wpływ na pracę silnika to zaciśnij na czas próby gumowy przewód odchodzący w dół w kierunku kolektora ssącego. Ewentualnie możesz odłaczyć wtyczkę, ale wtedy komputer "złapie" błąd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl