[80 b3 1.8 JN] aparat zapłonowy problem z zamontowaniem
[80 b3 1.8 JN] aparat zapłonowy problem z zamontowaniem
Witam. mam problem następujący :Wymieniałem czujnik hala w aparacie zapłonowym.Ponieważ nie wiem jak ustawić silnik w pozycji zero tz:tak by wszystkie cech do siebie pasowały zrobiłem własne przed wyciągnięciem aparatu.Problem w tym że terasz według tych cech nie mogę go umieścić w silniku ,po prostu nie wchodzi.Podejrzewam że jak silnik będzie w położeniu zero aparat wejdzie bez problemu.Proszę o pomoc.Gdzie są cech jak ,ustawić silnik do pozycji zero ,na co zwrócić uwagę w jakim położeniu ma być aparat zapłonowy.Z góry dziękuję.
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
Wiec tak zdejmij pasek, i najpierw ustaw sobie glowice, do tego muszisz krecic kolem rozrzadu az od strony silnika naciecie w kole bedzie sie zgrywalo z linia glowicy po stronie alternatora. Jak ustawisz rozrzad to krec walem korbowym, patrzac na kolo zamachowe z uzebieniem dla rozrusznika, na nim powinien sie pojawic znaczek "0I" i ustawiasz, by znak I zgrywal sie z krawedzia obudowy, a 0 bylo widoczne mniej wiecej na srodku wyciecia. Nastepnie ustawiasz aparat zaplonowy tak, by paluch zaplonu wskazywal rozpoczecie zaplonu na cylinder 1, czyli ten od chlodnicy, badz jezeli masz naciecie na aparacie zaplonowym (bedzie po stronie od bloku) ustawiasz wciecie na paluch zplonowy tak, by zgrywalo sie z ta kreska na aparacie. Potem ustawiasz kont wyprzedzenia i wsio
dzięki bardzo, napisz mi czemu nie umiem włożyć tego aparatu do silnika. Rozrządu nie ruszałem, wymontowałem tylko sam aparat. Co to znaczy nacięcie na aparacie od strony bloku, bez różnicy tylko żeby było od strony bloku czy w jakimś konkretnym miejscu bo na silniku nie mam oznaczenia gdzie to nacięcie ma być.
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
To naciecie miejsce w stosunku do bloku silnika, wzgledem regulacji kata zaplonu. To naciecie (jezeli masz) jest na gurnej krawedzi aparatu, jak zdejmiesz ta plastikawa oslone (membrane) chroniaca hala przed zanieczyszczeniami powinienes zobaczyc to naciecie.gibalohio pisze: Co to znaczy nacięcie na aparacie od strony bloku, bez różnicy tylko żeby było od strony bloku czy w jakimś konkretnym miejscu bo na silniku nie mam oznaczenia gdzie to nacięcie ma być.
Teraz pytanie, wogle nie chce Ci wejsc? czy wchodzi po pewnej pozycji? Ciezka sprawa z tym, musisz poprostu patrzec mniej wiecej gdzie nie puszcza by go wlozyc
"tak, by paluch zaplonu wskazywal rozpoczecie zaplonu na cylinder 1, czyli ten od chlodnicy,"
Jak wkładam aparat to ośka mi się zazębia j już jej nie ruszę więc kręcić obudową tak aby nacięcie na obudowie aparatu wskazywało na środek palca.Czy tak?
[ Dodano: 2008-05-18, 21:04 ]
"Teraz pytanie, wogle nie chce Ci wejsc? czy wchodzi po pewnej pozycji? Ciezka sprawa z tym, musisz poprostu patrzec mniej wiecej gdzie nie puszcza by go wlozyc"
Nie wchodzi mi jakieś 4mm mniej więcej tyle co ma ten klinik.Za nic nie mogę na niego trafić.Przynajmniej tak mi się wydaje.może być jakiś inny powód tego że nie wchodzi?
Jak wkładam aparat to ośka mi się zazębia j już jej nie ruszę więc kręcić obudową tak aby nacięcie na obudowie aparatu wskazywało na środek palca.Czy tak?
[ Dodano: 2008-05-18, 21:04 ]
"Teraz pytanie, wogle nie chce Ci wejsc? czy wchodzi po pewnej pozycji? Ciezka sprawa z tym, musisz poprostu patrzec mniej wiecej gdzie nie puszcza by go wlozyc"
Nie wchodzi mi jakieś 4mm mniej więcej tyle co ma ten klinik.Za nic nie mogę na niego trafić.Przynajmniej tak mi się wydaje.może być jakiś inny powód tego że nie wchodzi?
Dzięki za pomoc ,jednak mój błąd, zębatkę zamontowałem na odwrót . Banalny błąd. teraz wszystko gra, rozrząd ustawiłem aparat zamontowałem.Tylko problem nie znikł czarne świece ,dym z rury i podskakiwanie silnika.Doczytałem że to może być od czujnika temperatury silnika co daje sygnał do komputera.Szkoda że wcześniej nie zacząłem czytać tego forum a nie słuchać jakiegoś "amatora mechanika" nie wydawałbym 150 zł na czujnik hala.Tak mi zdiagnozował tą usterkę.Jak bym wiedział tyle co wiem teraz po przeczytaniu kilku postów to wyśmiałbym gada."Autoryzowany serwis "co za paranoja.No nic Dzięki wszystkim za pomoc.Wiele się dowiedziałem i zapamiętam.Pozdro
No i bingo! czujnik temperatury to było to misia dostała mocy, nie dymi wszystko jakby w porządku.Piszę jakby, ponieważ na wolnych obrotach ,troszkę ma problemy.Obroty skaczą od 950 do 1100 .Nie przeszkadza to w jeździe,ale jak się zabrałem za naprawę to chciałbym to zrobić do końca.Kolego k44761 piszesz że mam przeczytać twoje posty odnośnie regulacji. Skorzystam z twojej rady choć twoich postów na tym forum jest tyle że zajmie mi to chyba miesiąc hahaha .W starej audi B2 też tak miałem i wszyscy mi mówili że te typy tak mają i to tak ma być.Z tego co tu czytam to nie prawda.Więc spróbuję jeszcze pobawić się regulacjami, jak doczytam co i gdzie podkręcić.