Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[B3 1.8 PM] Audi 80 1.8 S problem odma ?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 24 lut 2018, 08:27

lexuzzzz pisze:To ja mogę uzywac 10w40?
Oczywiście, że tak
lexuzzzz pisze:Zawsze mówili mi że ten typ oleju uzywa się tylko do 150 tysiecy a później to już trzeba 15w40 bo jest gęstszy
Tak było w czasach, gdy jeździły żuki i tego typu auta. Wtedy nawet trociny się sypało do skrzyni, żeby było ciszej i szczelniej rotfl musztardę do układu chłodzenia i inne zabiegi polecane przez "mechaników"
lexuzzzz pisze:Olej wymienię w maju to się przerzuce na ten co zaproponujecie
Valvoline MAX LIFE 10w40, posiadający dodatki uszczelniające, polecam!

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 24 lut 2018, 10:17

Moim zdaniem żadnej uszczelki ani termostatu nie musisz wymieniać. Czujnik możesz sprawdzić jakimś miernikiem i znaleźć by trzeba jego charakterystykę i porównać oporność czy prawidłowa. Ewentualnie w drugą stronę, odpowiednim rezystorem sprawdzić co wskaźnik pokaże. Albo się przyzwyczaić do takich wskazań
O płynie już koledzy pisali wcześniej ile zalewać. Lejesz za dużo. Są strzałki na zbiorniczku i tego się trzymaj.
Przy czyszczeniu odmy to jak są jakieś węże to też je warto wyczyścić. Można benzyną ekstrakcyjną, można szmatką i drutem
Olej też wygląda normalnie, więc używaj auta tylko kontroluj co jakiś czas co tam pod maską.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 24 lut 2018, 22:47

lexuzzzz pisze:Ostatni raz ta odmę czyscilem w maju- czerwcu.
OK. W sumie u siebie też zajrzę, z tego co pamiętam 8 tys. km temu czyściłem cały przewód odmy i wymieniałem zawór z membraną. Sam jestem ciekaw jak to wygląda od środka teraz.
lexuzzzz pisze:To teraz pytanie jak powinien wyglądać płyn chłodniczy bo nie ukrywam że od 5-6 lat kiedy ją użytkuje autko nigdy nie wymieniałem w pełni płynu chłodniczego bo nie potrafię. Jedynie dolewam, ale płynu. Nie wody. Heheh.
No to lepiej wymień. :-D Z tego co mi wiadomo płyn chłodniczy z czasem robi się korozyjny dla metalowych elementów normalnie utleniających się (niezabezpieczona stal czy aluminium).
Wymiana co 2 lata (tak jak w którymś poście wyżej kolega pisał) lub 100 000 km.
Przed wymianą popatrz czy nie ma na wierzchu w zbiorniku oczek jak rosół, jakiegoś oleju, ciał stałych (u mnie przed pęknięciem chłodnicy pływał jakiś plastik), jak chcesz to zrób ten test na CO2 i tyle...
lexuzzzz pisze: Edit:
Sprawdziłem poziom płynu chłodniczego i faktycznie nie ubywa, tylko musiało go wyrzucić korkiem. Kilka dni temu dolewałem do poziomu zaznaczonego na zdjęciu i tyle jest w tej chwili. Zazwyczaj dolewam do takiego poziomu.

Dodaję również zdjęcie kolorystyki oleju.
20180224_080031.jpg
Skąd Ty wziąłeś ten pomysł lania płynu do oporu?? Nic dziwnego, że Ci wybija. A wiesz, że MAX to jest ok. 2 mm powyżej kołnierza zgrzewu zbiornika, jest to tam zaznaczone. I to na rozgrzanym silniku. Na zimnym jak wspominałem - lekko powyżej minimum. U mnie jest ok 5 mm powyżej MIN, to daje niemal równy ze zgrzewem (nie kołnierzem) poziom rozgrzanego płynu.
lexuzzzz pisze:Pewnie że tak by było najlepiej ale to w moim audi raczej nie możliwe. Tym bardziej z LPG.
Myślę, że jest o ile silnik nie ma jakichś akcji przegrzaniowych za sobą, byczego przebiegu (wykluczamy zużycie pierścieni i gładzi) i jest szczelny (nie cieknie). No i uszczelniacze zaworowe, to jest tak naprawdę typowa usterka większości klasycznych silników VW/Audi. Sam wiek potrafi z nich zrobić niemal kamień.
Zanim Golfa z LPG sprzedałem udało mi się ostatnie 10 000 km zrobić bez dolewek, i to na zwykłym GM 10W40. Stan był w połowie miarki jak go sprzedawałem.
lexuzzzz pisze:Jak sprawdzić co "pod korkiem oleju siedzi"?
Czasem zajrzeć, ale nie po krótkich odcinkach, bo praktycznie zawsze tam znajdziesz troszkę emulsji oleju z wodą. Korek po odkręceniu pod spodem ma mieć tylko olej i ani śladu białej mazi.
lexuzzzz pisze:Co masz na myśli mówiąc o anomaliach wyczuwalnych w spalinach?
Kłęby białego dymu, jakby para wodna, wyczuwalny zapach płynu chłodniczego - ale wtedy to już raczej się wiąże ze znacznym jego ubytkiem oraz wywalaniem choćby odrobin korkiem mimo poprawnego poziomu. Pod warunkiem, że masz porządny korek, a nie jakąś lipę.
No i pamiętaj, że jak autko pobiera olej to i dym zostawia po sobie większy, u mnie z kolei zużycie oleju jest podobne (chociaż część ucieka uszczelką zaworów i uszczelniaczem tylnym wału) to mam całkiem niezły szarobiały dym. Wydaje mi się też, że wydech 80tki mają troszkę długi i para wodna ze spalin się po prostu ochładza robiąc taki efekt.
Ile taki tester kosztuje?
http://allegro.pl/tester-szczelnosci-us ... 34665.html

lexuzzzz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 31 lip 2017, 19:29
Lokalizacja: Toruń

Post autor: lexuzzzz » 25 lut 2018, 19:38

Nie wydaje mi się żeby jakoś mocno dymił, dym jest biały taki zwykły. Nie wydaje się śmierdzieć jakoś inaczej ale ciężko jest mi to stwierdzić niedoświadczonemu w takich sprawach.
Oczek oleju nie widziałem jak już zaglądałem jakiś czas temu.
To wymienię cały płyn chłodniczy.
Czy wszyscy polecacie ten sam olej do silnika Valvoline?
Wykonam ten test CO2 tylko czy wymiana ma jakiś wpływ na test? Lepiej zrobić przed wymianą płynu chłodnicznego czy przed czy bez różnicy? Wymiana płynu chłodniczego jest jakoś szczególnie trudna? Odpowietrzanie itp.?
lexuzzzz napisał/a:
Pewnie że tak by było najlepiej ale to w moim audi raczej nie możliwe. Tym bardziej z LPG.
h/k napisał/a: Myślę, że jest o ile silnik nie ma jakichś akcji przegrzaniowych za sobą, byczego przebiegu (wykluczamy zużycie pierścieni i gładzi) i jest szczelny (nie cieknie). No i uszczelniacze zaworowe, to jest tak naprawdę typowa usterka większości klasycznych silników VW/Audi. Sam wiek potrafi z nich zrobić niemal kamień.
Zanim Golfa z LPG sprzedałem udało mi się ostatnie 10 000 km zrobić bez dolewek, i to na zwykłym GM 10W40. Stan był w połowie miarki jak go sprzedawałem.
Samochód wcześniej był użytkowany przez dwóch spokojnych kierowców, ja też nie wyduszam z niego siódmych potów. Jeżdżę spokojnie.

Fakt wydechem wylatuje troszkę wody, ale to raczej wina lpg. Ma już założony gaz z 6-7lat.

Pany, wskazaliście tester szczelności, i zmierzyłem wewnętrzny otwór wlewu do płynu chłodniczego, ale ma 35mm, a testery są albo od 27-33mm albo od 37mm-41mm. Czy ktoś z was też miał dylemat który kupić?:)

Awatar użytkownika
Przemo95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1323
Rejestracja: 22 sie 2008, 13:34
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: Przemo95 » 27 lut 2018, 12:27

Miałem podobny problem z silnikiem biała maź w filtrze auto nie dymiło ładnie pracowało, wszyscy mówili że uszczelka pod głowicą no i po zdjeciu głowicy się rozczarowałem bo przyczyną były powypalane tłoki

lexuzzzz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 31 lip 2017, 19:29
Lokalizacja: Toruń

Post autor: lexuzzzz » 27 lut 2018, 20:57

Przemo95 pisze:Miałem podobny problem z silnikiem biała maź w filtrze auto nie dymiło ładnie pracowało, wszyscy mówili że uszczelka pod głowicą no i po zdjeciu głowicy się rozczarowałem bo przyczyną były powypalane tłoki
Dużo będzie kosztowało mnie sprawdzenie głowicy?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11738
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 lut 2018, 21:02

lexuzzzz pisze: wszyscy mówili że uszczelka pod głowicą no i po zdjeciu głowicy się rozczarowałem bo przyczyną były powypalane tłoki
ale to czym się tak rozczarowałeś? bo wyszło gorzej niż koledzy pisali a głowicę i tak byś musiał zrzucić i tak.
Niestety nie wszystko da się stwierdzić po samym opisie problemu i nie widząc w ogóle auta - także na t trzeba brać poprawkę. Każdy może się mylić.
lexuzzzz pisze:Dużo będzie kosztowało mnie sprawdzenie głowicy?
kolego to już zależy czy rozbierzesz sam czy zlecisz warsztatowi. No i od regiony kraju - ja kiedyś za samo sprawdzenie to chyba 60 zł jak dobrze pamiętam.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 28 lut 2018, 06:43

Przemo95 pisze:Miałem podobny problem z silnikiem biała maź w filtrze auto nie dymiło ładnie pracowało, wszyscy mówili że uszczelka pod głowicą no i po zdjeciu głowicy się rozczarowałem bo przyczyną były powypalane tłoki
Tak sobie to wcześniej przeczytałem i spoko, ale jakoś potem mnie tknęło, żeby coś jeszcze napisać.

Dziwny przypadek. Czy to się zdarzyło w silniku Audi? Kompresję przed zdjęciem głowicy ktoś sprawdzał? Wypalone tłoki to raczej w jakiś sposób czuć, tak myślę. Przylgnie były też ruszone?
PieterB pisze:ale to czym się tak rozczarowałeś? bo wyszło gorzej niż koledzy pisali a głowicę i tak byś musiał zrzucić i tak.
No ja bym wolał przepaloną uszczelkę niż tłoki. Weź potem ich szukaj, jeszcze pierścienie, pomiary bloku, jak trzeba to honowanie... Trochę zabawy z tym jest.
kolego to już zależy czy rozbierzesz sam czy zlecisz warsztatowi. No i od regiony kraju - ja kiedyś za samo sprawdzenie to chyba 60 zł jak dobrze pamiętam
Samo sprawdzenie, czyli ciśnienie sprężania + badanie CO2 w płynie?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8428
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 lut 2018, 09:21

Nie róbcie z igły widły na razie niech zmieni olej na lepszy jakościowo bo mineralny jest bardzo higroskopijny i tu raczej jest problem dwie trzy wymiany i wtedy będzie wiadomo więcej.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 28 lut 2018, 12:19

Jarewa pisze:Nie róbcie z igły widły na razie niech zmieni olej na lepszy jakościowo bo mineralny jest bardzo higroskopijny i tu raczej jest problem dwie trzy wymiany i wtedy będzie wiadomo więcej.
Dwie, trzy? Pytam także i co do mojego auta. Po kupnie był wlany prawdopodobnie jakiś szajs, zmieniłem na MaxLife 10W40, szybko nazbierał szlamu, po 15 tys. km zmieniłem znów na MaxLife i liczyłem, że w końcu zużycie oleju spadnie, a ja widzę, że po ok 1 tys. trochę nawet wzrosło... Czy jest szansa, że konsumpcja oliwy jednak spadne?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8428
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 lut 2018, 12:47

h/k pisze:Dwie, trzy?
No tak bo nie liczę że za pierwszym wszystko spuści zawsze coś zostanie nie umyje i wyczyści a po drugie nie warto płukać itd. masełko to nie tylko odma ale i we wnętrzu silnika a z każdą wymianą powinno być coraz mniej.
h/k pisze:Czy jest szansa, że konsumpcja oliwy jednak spadne?
Raczej nie ma szans oleje mineralne są łatwopalne. A ile ta konsumpcja wynosi??

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 28 lut 2018, 19:45

No tak bo nie liczę że za pierwszym wszystko spuści zawsze coś zostanie nie umyje i wyczyści a po drugie nie warto płukać itd. masełko to nie tylko odma ale i we wnętrzu silnika a z każdą wymianą powinno być coraz mniej.
Masz na myśli, że nie warto używać płukanek do silnika?

U mnie zużycie oleju na krótkich odcinkach jest obecnie w okolicach 0,6l/1000km. Spaliny jak nie pachniały tak dalej nie pachną za ładnie i chyba trochę mocniej niż wcześniej poci się simmering tylny wału. Może u mnie mimo wszystko też czas wyczyścić odmę...?

[ Dodano: 2018-02-28, 19:45 ]
Tak, zgadza się - dziś przed odpaleniem autka zajrzalem do odmy, a tam zero przelotu. Rozmroziłem w domu suszarką, przepłukałem benzyną ekstrakcyjną i gotowe. Teraz zobaczymy jak się będzie zużycie kształtować.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 28 lut 2018, 20:08

Czyśćcie te odmy bo jak ją całkiem zatka, to se ciśnienie inne miejsce znajdzie

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 01 mar 2018, 22:24

U mnie już chyba próbowało wywalić przy kole zamachowym. :-( Nie miałem pojęcia, że tak często to trzeba czyścić.
A co z puszką separatora na kadłubie? Nigdy tego nie ruszałem. Czyszczę jedynie rurkę od kadłuba do zaworu z membraną. Zawór drożny i prawie nowy (ok. 10 tys. km), dmuchnąłem i lekki wiaterek po otwarciu korka jest.

[ Dodano: 2018-03-01, 22:24 ]
Dawid1995 pisze:Czy wszyscy polecacie ten sam olej do silnika Valvoline?
Co do oleju jeszcze dopiszę - powiem Tobie szczerze, że Valvoline nie daje mi jakichś pozytywnych odczuć... Przede wszystkim od kiedy go zalałem to spaliny śmierdzą okropnie jakąś sadzą. Taki sam zapach jest jak rozpalam kominek białą podpałką. Ja wiem, że uszczelniacze i te inne sprawy pewnie niedomagają, ale te spaliny nawet nie wyglądają jakby auto paliło olej, lecz jakiś szlam. Liczyłem, że po drugiej wymianie oleju chociaż trochę się uspokoi, a tu nic!

Osobiście jak tylko znajdę trochę wolnej gotówki, zlewam tego Valvoline i spróbuję innego - skłaniam się ku Fuchsowi Syn MC 10W40. W końcu spełnia normę VW 500 00, więc w najgorszym razie po prostu będzie dalej podpijał olej i podkapcał nie wiadomo czym.

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 02 mar 2018, 08:26

h/k pisze: W końcu spełnia normę VW 500 00
Tą normę spełnia większość dostępnych olei, niektóre nawet ją przewyższają.
h/k pisze:spaliny śmierdzą okropnie jakąś sadzą
Przynajmniej silnik/wydech wywala z siebie ten cały "syf" , który nagromadził się przez lata, więc raczej nie ma się czym przejmować.
h/k pisze:Fuchsowi Syn MC 10W40
To co wlejesz jest tylko i wyłącznie Twoim wyborem. Natomiast na forum są polecane 3 oleje, LIQUI MOLY, MOTUL, VALVOLINE. Widywałem też czasem MILLERS OIL

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl