Witam, w temacie to nie pomyłka, mam b3 z 90roku,silnik jest z b4 z 92r. Ostatnio ogarniałem silnik, wymiana uszczelki pod głowicą, docieranie zaworów, nowe uszczelniacze zaworowe, łańcuch rozrządu, pasek, napinacz, pompa wody, panewki korbowodowe nominalne, takie jak były, pierścienie tłokowe i pompa oleju. Auto odpaliło po operacji, aktualnie jeździ. Problem jest taki, przed całą operacją cisnienie oliwki na rozgrzanym wynosiło, wolne obroty ok. 1krpm 1.6/1.8bara a przy 2k rpm 3.6/3.8 bara, zależy czy jazda ostra czy normalna. Obecnie po całej operacji ciśnienie oleju spadło mi przy 2k rpm wynosi 2.5/2.8bara, 1k rpm 1.1/1.4 bara. Książka podaje minimalne cisnienie przy 2krpm 1.8bara. Podaje ciśnienie na podstawie dodatkowych zegarów, ale sprawdzane było kiedyś z manometrem i przekłamanie było niewielkie, zegary zanizaly o ok. 0.2bara, ale traktuje wskazania jako odnośnik czy jest lepiej czy gorzej. Panewki walka pośredniego były wymieniane ok 2 lata temu (ta w środku też). Podczas wymiany pompy oleju wydawało mi się że stara ma mniejszy luz przy kreceniu wałkiem, niż ta nowa. Uznałem jednak, że może stara ma w sobie olej, może jakiś nagar i że nowa to wiadomo nowa. Pompa nowa jest z firmy Topran, szukałem w necie informacji i znalazłem, że jest ok pompa tego producenta. Przed montażem pompy do srodka dałem troche oleju. Tłoki oglądał zaprzyjaźniony mechanior, nie jedną rzecz mi już robił. Powiedział ze tłoki są ok. Drugi problem jest taki, że zrobiłem błąd zostawiając stare popychacze hydrauliczne, grają mi, chodzi trochę jak diesel i stracił trochę mocy. Tak podejrzewam szklanki, bo pewien nie jestem na 100%. Stukocze coś u góry silnika, na ciepłym silniku mam wrażenie bardziej. Przed operacją stukaly chwilkę na zimnym. Próbowałem opisany patent z książki na sprawdzanie popychaczy, silnik rozgrzany i ok. 2min trzymać okolo 2.5krpm, ale nic to nie zmieniło.
Dzisiaj będę porównywał pompę oleju z 1.8t aeb ze swoją starą czy jest taka sama, i jak tak to jest w planach zakup takiej, tylko co o takiej zmianie sądzicie? Ta z 1.8t będzie wydajniejsza?
Czy zostawić to co jest i tyle?
No i co z tym stukaniem, czy wymiana szklanek powinna załatwić sprawę, czy sprawdzić warto coś jeszcze?
Olej 10w40, auto aktualnie pracuje tylko na lpg z blosem. Jest jakis digifant, ale nie robię tego, w planach mam kupic wiazke, sterownik itd. od stop kajet, easy ecu standalone.
Pozdrawiam i liczę na pomoc z Waszej strony
B3 ACE 2.0 16v ciśnienie oleju, popychacze
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: B3 ACE 2.0 16v ciśnienie oleju, popychacze
puk puk, kto tam ?
Re: B3 ACE 2.0 16v ciśnienie oleju, popychacze
Sugerujesz panewkę? XD
Panewki korbowodowe wymienialem 2 lata temu, ciśnienie trzymał, miały normalne zużycie, natomiast teraz znowu je wymieniłem profilaktycznie bo koszt nieduży a i tak tłoki wychodziły, więc myślę że to akurat mało prawdopodobne xD no ale mogę się też mylić
@a tak ogólnie to te terkotanie/cykanie słychać ewidentnie z okolic wałków rozrządu i nie są to wtryskiwacze
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: B3 ACE 2.0 16v ciśnienie oleju, popychacze
jeśli wsadziłeś panewki korbowodowe , to co z głównymi ? Taki spadek ciśnienia oleju będzie tylko na panewkach. I będą popychacze grać, jeśli nie ma ciśnienia. Przy wymianie panewek sprawdzałeś owalizację czopów wału ? Jeśli tego nie zrobiłeś to skucha, bo jak założysz panewki na zowalizowany wał to Ci nic nie uszczelni.