[80 B4 2.0 ABT]Bagnet poziomu oleju
[80 B4 2.0 ABT]Bagnet poziomu oleju
Witam wszystkich. Ostatnio zmieniałem olej w swojej niuni. Wlałem 3 litry i na bagnecie mam prawie max. Mam taką prośbe czy moglibyście podać mi długość bagnetu oleju (chodzi mi o metalowa czesc bez raczki) od silnika 2,0 ABT bo mam wrazenie ze bagnet nie jest od tego silnika ale może sie myle
Ostatnio zmieniony 30 maja 2007, 09:39 przez baskonik, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie tylko bagnet tutaj moze być powodem bo to gniazdo w którym siedzi tez moze byc nie takie jak trzeba. Najlepiej porównac z innym samochodem tak jest najpewniej.baskonik pisze:Sprawdzałem przed i po odpaleniu i jest jednakowo czyli prawie MAX.Chodzi mi o długość bagnetu bo jezeli ten co ja mam jest troszke dłuższy lub krótszy to nie bedzie dobrego wskazania poziomu
Podłącze się pod temat. Mam ten sam model silnika(ABT), a bagnet który jest w nim zamontowany jest jakby przerabiany. Nie jestem pewien gdzie znajduje się zakres poziomu oleju. Przedstawiałem sprawę znajomym mechanikom, ale nawet oni nie byli przekonani o co chodzi w tym przypadku. W temacie również nikt do tej pory nie napisał konkretnie jak to zbadać indywidualnie. Może ktoś mógłby zmierzyć ten bagnet, zrobić fote z opisem gdzie znajduje się zakres?
poniżej 2 zdjęcia miarki poziomu oleju do ABT 8-) ze skalą porównawczą
BTW Bagnet to nazwa potoczna i teraz w każdej Auto szkole i na egzaminie wymagają nazewnictwa Miarka poziomu oleju :mrgreen:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/I ... directlink
https://picasaweb.google.com/lh/photo/c ... directlink
PS. sprawdź sobie ten plastik osadzony na rurce od miarki oleju. Czesto on jest niewłaściwy lub uszkodzony i przez to masz problemy z pomiarem ilości oleju w silniku.
BTW Bagnet to nazwa potoczna i teraz w każdej Auto szkole i na egzaminie wymagają nazewnictwa Miarka poziomu oleju :mrgreen:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/I ... directlink
https://picasaweb.google.com/lh/photo/c ... directlink
PS. sprawdź sobie ten plastik osadzony na rurce od miarki oleju. Czesto on jest niewłaściwy lub uszkodzony i przez to masz problemy z pomiarem ilości oleju w silniku.
A więc, w mojej b4 miarka oleju nr fabr. 053 115 611 B (ewidentnie przecięta kątówką i wygięta)
P.S. Widmo jeśli miarka na zdjęciu, które zapodałeś posiada numer fabryczny jaki podałem wyżej (na zdjęciu nie widać cyferek) to znaczy, że ktoś upierdzielił miarkę 1cm.
Kolejna sprawa, plastik osadzony na rurce miarki posiada numer fabryczny 028 103 663. Z tego co znalazłem w internecie to używany jest do silników diesla m.in. 1Z. W sklepie powiedziano mi, że oryginał do silnika ABT powinien mieć numer 053 103 663.
Poza tym, kupiłem miarkę z plastikiem na rurkę(zamienniki, dałem za wszystko 10 zł) I nie dość, że cholera wie, gdzie jest zakres oleju na starej miarce, to na zamiennikach wychodzi, że mam sporo nadlewki oleju w silniku. Ku...wiki w oczach się robią :evil:
W wolniejszej chwili zapodam foty jak to wszystko wygląda. Póki co jak macie możliwość sprawdzenia choćby tych numerów fabrycznych jakie powinny być zamontowane w tym silniku to pomóżcie bo mnie k......mnie zalewa. <mur> <mur> <mur>
Co do spuszczenia oleju i zalania ponownie w konkretnej ilości to nie głupi pomysł, tylko że zrobiłbym to na koniec po dopasowaniu części dla własnego przekonania, że powinno już być ok. (ale spuścić olej bez odkręcania filtra oleju, nie?)
P.S. Widmo jeśli miarka na zdjęciu, które zapodałeś posiada numer fabryczny jaki podałem wyżej (na zdjęciu nie widać cyferek) to znaczy, że ktoś upierdzielił miarkę 1cm.
Kolejna sprawa, plastik osadzony na rurce miarki posiada numer fabryczny 028 103 663. Z tego co znalazłem w internecie to używany jest do silników diesla m.in. 1Z. W sklepie powiedziano mi, że oryginał do silnika ABT powinien mieć numer 053 103 663.
Poza tym, kupiłem miarkę z plastikiem na rurkę(zamienniki, dałem za wszystko 10 zł) I nie dość, że cholera wie, gdzie jest zakres oleju na starej miarce, to na zamiennikach wychodzi, że mam sporo nadlewki oleju w silniku. Ku...wiki w oczach się robią :evil:
W wolniejszej chwili zapodam foty jak to wszystko wygląda. Póki co jak macie możliwość sprawdzenia choćby tych numerów fabrycznych jakie powinny być zamontowane w tym silniku to pomóżcie bo mnie k......mnie zalewa. <mur> <mur> <mur>
Co do spuszczenia oleju i zalania ponownie w konkretnej ilości to nie głupi pomysł, tylko że zrobiłbym to na koniec po dopasowaniu części dla własnego przekonania, że powinno już być ok. (ale spuścić olej bez odkręcania filtra oleju, nie?)
Do silnika i filtra wchodzi równo 3 litry oleju ( filtr chyba mieści 0,5 litra ale nie jestem pewien ), numer katalogowy bagnetu dla silnika 1,6-2,0 l to "053 115 611 C" różni się tylko ostatnio literką. Jeśli chcesz znać faktyczny stan oleju a nie chcesz kupować nowego bagnetu to zrób tak jak Ci mówiłem( miedzy minimum a maximum jest 1 litr), wlej do samochodu 2 litry oleju odpal żeby rozszedł się olej po silniku, odczekaj aby spłynął i jego stan zaznacz jako minimum, następnie dolej litr i zaznacz na bagnecie jako maximum, trochę zabawy ale chociaż będziesz miał czyste sumienie, że nie brakuje oliwy.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok