Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK 115KM+LPG] Bardzo przerywa i szarpie.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

[2.0 ABK 115KM+LPG] Bardzo przerywa i szarpie.

Post autor: illusion » 31 sie 2012, 18:28

Witam.

Wymieniłem silnik krokowy u siebie w aucie. Wszystko chodziło i było ekstra, potem wymieniłem nagrzewnicę, gdy podpinałem przewody do nagrzewnicy lekko zalałem silnik wodą(niedużo).

Po tej operacji auto ciężej odpala, czasem jedzie cholernie dobrze, po czym potrafi zacząć tak przerywać, że nie da się jechać..staje i gaśnie..gdy dodam pełny gaz na gazie czy to benzynie auto na biegu jałowym przerywa, jakby nie wiem..chodzi nawet jak chopper. :D

Przepływka była klejona, czy to ona mogła się już doszczętnie rozwalić? Czy silnik krokowy uszkodzony może dawać takie objawy?

Pozdrawiam i czekam na odp.

palos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 31 sie 2011, 09:56
Lokalizacja: Góra Śląska

Post autor: palos » 01 wrz 2012, 10:44

Witam. Z tego co opisujesz to na pierwszym miejscu stawiałbym na ową przepływkę chociaż rozumiem że pomimo wcześniejszego uszkodzenia i poklejenia przepływki wszystko było w porządku , tak ? Piszesz , że coś tam majstrowałeś z nagrzewnicą , czyli trochę roboty było. Czy po awarii nagrzewnicy okolice komputera czy nawet sam komputer nie był mokry ? Objawy mogą również świadczyć o uszkodzeniu układu WN. Pozdrawiam i powodzonka.

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 01 wrz 2012, 16:51

Nagrzewnica popsuła się już dawno temu, ponad pół roku będzie, i była odcięta od użytku(nie grzało w ogóle).

Wszystko działało dobrze, aż do wymiany..wszystko było ok do czasu jak wpiąłem przewody wodne pod nagrzewnicę. Troszkę się wylało ale nie było to dużo płynu.

Sprawdzę przepływkę, kolega ma 100% sprawną z drugiego Audi to się okaże.

Przy odpalonym silniku dotknąłem przewodów od świec i mnie lekko kopnęło. Czy to może o czymś świadczyć oprócz przebicia?

Awatar użytkownika
romeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 17 maja 2007, 11:20

Post autor: romeo » 01 wrz 2012, 17:26

Przy odpalonym silniku dotknąłem przewodów od świec i mnie lekko kopnęło. Czy to może o czymś świadczyć oprócz przebicia?
kolego sam sobie odpowiedz :-P ja stawiam na przewody pewnie jeden uwalony jesli nie szukał bym dalej w układzie wn

Awatar użytkownika
jaro7427
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 272
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:30
Lokalizacja: ETM

Post autor: jaro7427 » 01 wrz 2012, 18:00

pewnie płyn zebrał sie na bloku pod aparatem zapłonowym i po nagrzaniu silnika zaparowała kopułka zdejmij ja wyczyść wysusz i na bank powinieneś znależć przyczynę w układzie wysokiego napięcia miałem takie przypadki już w swoich audi po myciu silnika objawy były identyczne

Awatar użytkownika
m_an_ie_k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 29 lut 2012, 02:15
Lokalizacja: Radom / Warszawa

Post autor: m_an_ie_k » 02 wrz 2012, 00:07

w pierwszej kolejności sprawdź układ WN, przepływkę zostawiłbym na później jeśli się nie blokuje i nie ma wytartej ścieżki na potencjometrze.

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 03 wrz 2012, 14:46

Chłopaki, Audi odpala już. Zalał się moduł zapłonu, podczas jazdy pewnie całkiem popieprzył, wysuszyłem kostki, wymieniłem na sprawny i działa.

Tylko mam inny problem..
samochód na gazie chodzi równiutko, a na benzynie jest dziwny, ma skoki obrotów między 800 a 1000, nie chodzi równo, bez lekko pociśniętego pedała gazu czasem nie odpali, nie trzyma równo obrotów. Na gazie tego problemu nie ma, chodzi wzorowo i równo.

Ten problem był już zanim wymieniałem nagrzewnicę, wylał mi się płyn, zanim też zmieniłem silnik krokowy.

Podmienialiśmy inny silniczek krokowy, przepływkę, kopułkę + palec + przewody na nowe, wypięty był czujnik temperatury, i dalej było to samo. Pomyślałem, że to może być filtr paliwa(bardzo dawno nie zmieniany), ale samochód na benzynie idzie tak samo jak na gazie, nie ma problemu z przyspieszeniem, ani mocą, jedynie razi ta nierówna praca i skoki obrotów.

Co może to powodować?

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 03 wrz 2012, 14:55

a auto odpalasz na gazie czy benzin
bo smiem twierdzić ze moze cos lambda szwankować ja osobiscie mialem takie cos i problem znikl po jej wymianie . sprawdzil bym tez czy w wezyku od czujnika cisnienia paliwa na koncu listwy wrtysku nie ma paliwa ,jesli tak to padł . No i jeszcze wypada może przelutować lub wymienic przekaznik nr 30 .

Przy zalaniu silnika nie zalaleś aparatu zaplonowego ?

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 03 wrz 2012, 15:00

Aparat nie został zalany. Auto odpalam jedynie na benzynie.
Sonda dawała by takie objawy tylko na benzynie?
Jutro podepniemy się jeszcze pod diagnostykę, może tam coś wyskoczy..

[ Dodano: 2012-09-05, 02:46 ]
Audi zostało podpięte do diagnostyki i nie wykazało błędów.

Został nieszczęsny przekaźnik 30, który już zamówiłem, i czekam aż przyjdzie.
Odezwę się, gdy zrobię kolejny krok.

[ Dodano: 2012-09-06, 22:04 ]
Witam

Zmieniłem przekaźnik i nic..na benzynie jest dalej to samo, a na gazie jest w porządku.

Nie mam już głowy. :-|

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl