Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] błąd potencjometru przepustnicy TPS

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
matys210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 16 gru 2014, 16:43

[B4 2.0 ABK] błąd potencjometru przepustnicy TPS

Post autor: matys210 » 10 kwie 2017, 23:39

Witam wszystkich.
Mam problem z nierówną pracą silnika na biegu jałowym oraz szarpaniu podczas jazdy przy około 2000tys obrotów.
Silnik jest po remoncie,
Nowa lambda bosh, czujnik niebieski, regulacja przepływomierza według wskazań napięć podanych na forum
podmieniałem silniki krokowe i za każdym razem to samo
Po podpieciu pod vaga wykazało czujnik położenia przepustnicy
Po skasowaniu bład ciągle powraca błąd G 69
zrobiłóem pomiar oporności i wygląda to mniej wiecej tak jak bylo opisane na forum czyli :

"pin 1 do 3 wskazanie prawidłowe 1930 Ohma / oczywiście w przybliżeniu dotyczy każdej wartości /
pin 1 do 2 przepustnica zamknięta wskazanie 2500 Ohma
pin 2 do 3 przepustnica zamknięta wskazanie 1280 Ohma
pin 1 do 2 przepustnica całkowicie otwarta wskazanie 1130 Ohma
pin 2 do 3 przepustnica całkowicie otwarta wskazanie 2580 Ohma
Napięcie zasilania czujnika TP sprawdzamy we wtyczce do niego na pinach 1 i 3 przy włączonym zapłonie wskazanie 5V"
wzrost napięcia jest również liniowy

oporności to plus minus 50 Ohma zasilanie wynosi dokładnie 4.95
sprawdzałem przejscie kabli i od wtyczki do miejsca gdzie wchodzą w sciane grodziowa mają przejscie a potem gdzie one idą?
prosto do ecu? bo moze tam gdzieś coś nie łączy

wrzucam wlasnie nagrania z pomiarów na youtube i czekam az sie wrzucą więc je tutaj załącze

proszę o jakieś rady bo skończyły mi się już pomysły
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2017, 08:57 przez matys210, łącznie zmieniany 2 razy.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 10 kwie 2017, 23:49

Zmierz na podłączonej kostce napięcie na środkowym pinie TPSu (wsuń kawałek cienkiego drutu obok gumki uszczelniającej z tyłu kostki aby to zmierzyć).

Przy zamkniętej przepustnicy powinno być w okolicy 1V i jeszcze sprawdź powoli ją otwierając czy napięcie równo rośnie bez przeskoków (sprawdzasz na zgaszonym silniku i włączonym zapłonie).

Albo jak masz vaga to zobacz czy widzi wychylenie przepustnicy bez przeskoków oraz czy po puszczeniu gazu masz 0.
matys210 pisze:sprawdzałem przejscie kabli i od wtyczki do miejsca gdzie wchodzą w sciane grodziowa mają przejscie a potem gdzie one idą?
prosto do ecu? bo moze tam gdzieś coś nie łączy
Tak do ECU ale jak masz 5V między 1 a 3 to te dwa masz dobre.

matys210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 16 gru 2014, 16:43

Post autor: matys210 » 11 kwie 2017, 00:31

sory zapomniałem dodać, robiłem to również napięcie od 0.81 do 4.16 rosnie bez przeskoków

tu jest z pomiaru czujnika czy wartość napięcia rośnie liniowo

rano wrzuce nagranie z pomiaru rezystancji, a vaga niestety sam osobiscie nie mam byłem u znajomego mechanika ktory sie podłączył i wlasnie to nam wyszlo

pomiar

Ostatnio zmieniony 11 kwie 2017, 09:25 przez matys210, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 kwie 2017, 07:09

matys210, _uwaga

skoro masz vaga to nie wiem czemu nie sprawdziłeś tego dokładniej a nie tylko błędy

matys210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 16 gru 2014, 16:43

Post autor: matys210 » 11 kwie 2017, 09:12

To proszę o poradę co mam sprawdzić dokładniej bo nie miałem nigdy doczynienia z taką diagnostyka

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 11 kwie 2017, 10:14

Wchodzisz w bloki pomiarowe.
W ABK przed 07-1994 w grupie 002 blok 3.
W ABK po 07-1994 w grupie 003 blok 3 masz wychylenie przepustnicy. Przy puszczonych powinieneś mieć poniżej 2 stopni, przy gazie w podłodze powyżej 75 i też sprawdzasz czy nie ma przerw.

matys210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 16 gru 2014, 16:43

Post autor: matys210 » 11 kwie 2017, 12:41



tu jest nagranie z klolejnego pomiaru
zaraz podjade do znajomego i sie podepne i to sprawdze i napisze co ijak

[ Dodano: 2017-04-11, 12:41 ]
podpiałem się ale sory pomyliło mi się , to nie jest vag tylko coś tam innego do diagnostyki

na biegu jałowym w grupie 002 blok 3 wartość była równo na 0.0, na maksymalnie otworzonej było 0.71
poniżej zdjęcia bloków na biegu jałowym

dodatkowo dodam że po skasowaniu błędów dzisiaj błędy nie powróciły a silnik chodzi jak dla Mnie idealnie
mogło to spowodować odpiecie akumulatora na noc czy to bez znaczenia?
I jeszcze zapytanie czy jesli odłącze akumulator to błędy mogą się pokazać ponownie czy to również bez znaczenia?

http://www.fotosik.pl/zdjecie/9939d9f45cbf6d12

http://www.fotosik.pl/zdjecie/08c40c3bab640816

tu jest nagranie z pracy silnika i chyba jest dobrze, sami oceńcie


Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 kwie 2017, 14:35

matys210, nie znam tego czegoś ale wartości są trochę pozamieniane i nie wiem na ile można ufać tym wskazaniom w każdym razie i tak po jednej czy dwóch fotkach nic nie da się wywnioskować.
Odpięcie akumulatora nic nie da, nie przy abk, błędy również nie powinny zniknąć jeśli by jakieś był.
Na filmiku silnik chodzi jakby ok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl